VAG Techniek

Orrie

Bekend lid
333
122
49
Leden, a.s. donderdag voor een stage 1 naar VAG. Doen ze daar ook vcds coderingen? Zoals start stop definitief uitzetten etc.
 
VW  Polo AW  1.0 TSI 135pk (by VAG Techniek) 
Zonder. Gewoon de standaard ecu flash waar we veel te veel voor moeten betalen ;) Maar goed....hier in het dorp zit EQ performance....durf het toch niet aan bij deze gasten. Dus rij ik liever 135km naar VAG....voor die 135pk ;)
 
VW  Polo AW  1.0 TSI 135pk (by VAG Techniek) 
  • Leuk
Waarderingen: Jorie, Joey070 en mausie
Als ik de forum leden mag geloven zijn er maar drie of vier goede tuners...
Ik was in de veronderstelling dat iedereen zijn eigen software schrijft?
 
VW  Polo AW  1.0 TSI 135pk (by VAG Techniek) 
Het principe van tunen is natuurlijk hetzelfde voor elke tuner. Bij stage 1 wordt heel safe gespeeld omdat dit zonder bank wordt gedaan. Of ze letterlijk dezelfde map gebruiken betwijfel ik, maar dat ze procentueel gezien dezelfde winst halen is logisch. Bij stage 1+ komt al de smaak/voorkeur van de tuner naar voren, hoge piek in koppel, of iets eerder stoppen en daardoor langer kunnen vasthouden. Stage 2 en daarboven worden de grenzen veel meer opzocht en is kennis van de turbo en het specifieke blok belangrijk om mooie waardes te halen zonder daarbij alles in de vernieling laten te lopen.

Wat vaak wel wordt ingekocht is de software om te kunnen chippen. Dat is een hele andere tak, het kraken van de ECU zodat de tuners sofware erop kunnen schrijven. Tevens moeten de tuners vaak zelf de details uitzoeken van de software, bijv. waar de software registers zitten om uitlaat klep aansturing aan te passing icm de driving profiles.
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
@expor daarom toch liever naar VAG of JD dan naar die jongen van EQ. Die zullen het vast ook goed doen....maar het onderbuik gevoel moet ook goed zijn. Stage 1 voor mijn 3 pittertje is goed genoeg. Kijk er wel heel erg naar uit....hoop dat het niet meevalt. Hoewel ik ook niet TE veel kan verwachten van een 1 litertje hahaha.
 
VW  Polo AW  1.0 TSI 135pk (by VAG Techniek) 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Toevallig laatst meegereden in een aw 1.0 met vagtechniek stage 1. Trekt lekker door, het enige wat niet verandert is het geluid van de 3 pitter, helaas Stick Out Tongue.
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
  • Leuk
Waarderingen: Orrie
En nog steeds is het de vraag hoeveel pk ze er uithalen.
135pk klink leuk maar ik denk dat er maar weinig autos zijn die dit ook werkelijk halen.
Ik ben wel is benieuwd naar iemand die hem heeft gechipt bij vag of JD, en daar een uitdraai van hebben

Mijn auto op ron95 had origineel al bijna 100 pk op de bank, en het is een 90 pk
Na de tuning en op de bank had die er 115 en na aanpassen ging die naar 120 pk, dus met ron 98 rond de 130.
Ik heb ook een uitdraai gezien van een 1.2 tsi die voor de tuning 81 pk op de bank had, na de tuning niet boven de 100 pk uit kwam maar wel hoog in NM koppel
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!