VAG COM voor niet-Polo's (Scirocco 3)

Ik zit niet op helemaal op goede forum weet ik, maar als ex-Polo bezitter, en na een tijdje op het net te hebben rondgezworven, heb ik inmiddels wel ervaren dat dit het beste en meest sympathieke forum van alle VW fora is.

Vandaar dus toch m'n vraag even hier. Ik wil een aantal opties op m'n Scirocco 3 (modeljaar 2012) laten aanpassen. Een deel had ik al laten doen bij de tuner (die helaas een heel end weg zit), maar ik kwam er vanavond achter dat er nog drie extra opties zijn die ik graag zou willen activeren via VAG COM.

Ik heb er helaas geen verstand van, maar is VAG COM/VCDS voor alle VW modellen universeel, of is de software modelspecifiek? Indien niet zou ik graag de volgende opties willen laten activeren:

- Regenschliessen
- Nebelscheinwerfer als Tagfahrlicht benutzen
- Aktivierung der Tränenwischfunktion des Scheibenwischers

Is er iemand die dit denkt te kunnen? En wat is het forumbeleid qua vergoeding hiervoor, of is dat een kwestie van bespreken via PM? Ik ben uiteraard bereid zelf naar degene toe te komen, mits niet te veel uit de richting.

Dank alvast voor jullie reacties.
 
Ik zit niet op helemaal op goede forum weet ik, maar als ex-Polo bezitter, en na een tijdje op het net te hebben rondgezworven, heb ik inmiddels wel ervaren dat dit het beste en meest sympathieke forum van alle VW fora is.

Vandaar dus toch m'n vraag even hier. Ik wil een aantal opties op m'n Scirocco 3 (modeljaar 2012) laten aanpassen. Een deel had ik al laten doen bij de tuner (die helaas een heel end weg zit), maar ik kwam er vanavond achter dat er nog drie extra opties zijn die ik graag zou willen activeren via VAG COM.

Ik heb er helaas geen verstand van, maar is VAG COM/VCDS voor alle VW modellen universeel, of is de software modelspecifiek? Indien niet zou ik graag de volgende opties willen laten activeren:

- Regenschliessen
- Nebelscheinwerfer als Tagfahrlicht benutzen
- Aktivierung der Tränenwischfunktion des Scheibenwischers

Is er iemand die dit denkt te kunnen? En wat is het forumbeleid qua vergoeding hiervoor, of is dat een kwestie van bespreken via PM? Ik ben uiteraard bereid zelf naar degene toe te komen, mits niet te veel uit de richting.

Dank alvast voor jullie reacties.

Dit kan gewoon met VAG COM ja. Sluiten met regen weet ik niet zeker op welke modellen dat wel of niet werkt, maar de optie is in ieder geval in te stellen. Verder kan ik dit wel doen in Eindhoven/Sittard-Geleen maar ik heb niet zoveel tijd op korte termijn.
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
Dit kan gewoon met VAG COM ja. Sluiten met regen weet ik niet zeker op welke modellen dat wel of niet werkt, maar de optie is in ieder geval in te stellen. Verder kan ik dit wel doen in Eindhoven/Sittard-Geleen maar ik heb niet zoveel tijd op korte termijn.
Vereiste lijkt in ieder geval dat de auto een regensensor heeft, en dat heeft ie. Ik heb eerder al aanpassingen laten doen zoals bochtenverlichting en needle sweep, de boordcomputer lijkt dus 'geavanceerde' functies te ondersteunen. Op de gelinkte site wordt, behalve voor de introductiemodellen uit 2009, verder geen opmerking gemaakt over verschillen per model, dus ik heb goede hoop op zich.

Top dat je ernaar wil kijken dan (en ook bedankt iichel), ik wil dus best richting Sittard/Geleen komen i.p.v. jij naar Eindhoven. Als ik het van tevoren weet kan dat dan in de namiddag en avond wat mij betreft, laat maar weten wanneer het zou schikken.
 
Hoi Expor, ik probeerde je te PM'en, maar het blijkt dat je MyPolo PM box vol zit.

Zou je me willen PM'en zodra je deze hebt opgeschoond, ik zou graag een afspraak met je willen maken voor de bovenstaande aanpassingen voor zodra het jou schikt. Zoals ik al aangaf wil ik graag richting Sittard Geleen komen, ik ben dit weekend toevallig ook die kant uit voor bezoek aan familie.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!