vag-com kabel bestellen maar waar?

Ik heb deze kabel vandaag binnengekregen (12.10.3), maar krijg het helaas niet aan de praat. Ik zal ongetwijfeld iets over het hoofd hebben gezien.:oops:


Wat ik heb gedaan:


- internetverbinding en virusscanner uitgezet
- bestanden vanaf het cd'tje gekopieerd naar de harde schijf
- usb-kabel aangesloten, drivers konden niet worden geïnstalleerd, dus handmatig gedaan
- VCDS opgestart met admin rechten


In VCDS ben ik eerst naar options gegaan en op test gedrukt. Bij het resultaat staat bij interface 'not found'.


Heeft iemand misschien een idee wat ik verkeerd doe of vergeet?


De laptop draait overigens op Windows 7 64bit.
 
Tijdens de installatie heb ik de kabel niet met de auto verbonden. Daarna wel, en de auto ook op contact gezet.

Dit is de melding die VCDS geeft bij test:

5mz8ug.jpg


VCDS geeft na het opstarten ook aan dat de versie verouderd is? Ik heb het programma nooit laten draaien met actieve internetverbinding.

Edit:

Zo staat de kabel aangegeven:
23t4gwg.jpg
 
Tijdens de installatie heb ik de kabel niet met de auto verbonden. Daarna wel, en de auto ook op contact gezet.
- Verwijder de kabel uit Apparaatbeheer, drivers ook verwijderen.
- USB kabel uit de laptop halen.
- ODB2 kabel in de auto steken en auto op contact.
- USB kabel in de laptop steken.
- Nieuwe hardware wordt gevonden, verwijzen naar de VCDS folder voor de drivers.
 
Dank je!

Ik heb het net geprobeerd, en de nieuwe hardware is weer geïnstalleerd. In dezelfde volgorde heb ik daarna alles weer aangesloten en vcds opgestart. Het ledje in de OBD2 stekker brandt even rood en daarna groen. Bij de test geeft vcds helaas weer de melding dat de interface niet is gevonden. Dit gebeurd ook als de kabel alleen op de laptop is aangesloten.
 
Tijdens de installatie heb ik de kabel niet met de auto verbonden. Daarna wel, en de auto ook op contact gezet.

Dit is de melding die VCDS geeft bij test:

5mz8ug.jpg


VCDS geeft na het opstarten ook aan dat de versie verouderd is? Ik heb het programma nooit laten draaien met actieve internetverbinding.

Edit:

Zo staat de kabel aangegeven:
23t4gwg.jpg

Ik krijg exact dezelfde foutmelding.. Het lijkt er op dat hij driver versie 03.01.19 nodig heeft en dat versie 02.06.01 geïnstalleerd is en blijft, ook na verwijderen zoals Houz74 aangeeft.

Morgen maar weer verder zoeken/prutsen.
 
Oke, toch vreemd dat het bij anderen dan wel weer werkt.

Ik heb het nog een keer geprobeerd met een andere laptop maar helaas... De kabel wordt herkent, maar de drivers worden niet gevonden. Ook niet als ik handmatig naar het mapje van vcds verwijs.

Denk dat ik maar een originele bestel, want dit ben je snel zat na een paar dagen proberen.:lol:
 
Heb even gemaild met de website waar ik de kabel weg heb. Zij komen met de volgende oplossing:

And to solve the problem "Interface not found",we have test and found the solution:
1.Adjust the computer system time: Change The system time to June 1, 2013 or before

Dus dit wil ik vanavond even proberen, wel met versie 12.10.3 trouwens.
 
Super irritant inderdaad, naar een software update van je PC zelf werkt hij niet meer. Ik ben een ' kwestie' gestart bij paypal. Van mijn mogen ze de kabel terug hebben.
Beetje jammer dat ze nog niet helemaal goed werken.

Dat systeem herstellen naar June heb ik trouwens ook geprobeerd zonder resultaat..
 
De datum terugzetten heeft wel die melding dat vcds een update nodig heeft verholpen bij mij, alleen bij test nog steeds interface not found.

Ik heb net de laatste beta gedownload bij ross tech. Bij de test wordt de interface ook niet gevonden, maar wel zodra de ODB2 stekker niet is aangesloten! Staat dan bij status dat de interface niet met de auto is verbonden....
 
Nadat ik de datum had terug gezet naar 11 maart 2013 is het gelukt om verbinding te krijgen:

VCDS werkend.JPG

Toen wou ik staging/needle sweep aanzetten en kreeg ik de volgende melding:

Error needle sweep.JPG

Ik ben dus een stap verder... maar kan nu nog (bijna) niks wijzigen..

@Houz74: nog suggesties bij deze melding?
 
- Datum laten staan op 11 maart 2013
- VCDS folder helemaal weghalen en opnieuw van de CD kopieren.
- Opnieuw proberen.

Tijdens eerdere pogingen is er een bestandje in de VCDS-folder weggeschreven dat de kabel zonder licentie is.

Autoscan functie werkte voor mij in dit geval. Krijg nu het volgende te zien in VCDS:
Valid-active.jpg

Nu gaat er iets anders fout. Hiervoor zal ik verder gaan in het topic over Staging/needlesweep.

@houz74: bedankt tot zover!
 
Mooi om te lezen dat het in ieder geval werkt!

Ik ben nog een keer helemaal opnieuw begonnen. Alles verwijderd zoals eerder door Houz74.

- systeemdatum op 11 maart 2013 ingesteld
- Ross-Tech mapje vanaf de CD naar C:\ gekopieerd
- OBD2-stekker aangesloten en auto op contact
- USB op laptop, voor drivers naar vcds mapje verwezen en geinstalleerd
- laptop opnieuw opgestart
- OBD2 aan auto, op contact en USB aan laptop
- Vcds opgestart, options, test.... Interface not found

De licentie is overigens wel 'valid' volgens vcds. Sluit ik alleen de USB stekker aan, dan gaat de test goed. De interface wordt gevonden en de status geeft aan 'not plugged in car'. Vaag gedoe hehe Stick Out Tongue
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!