USB aansluiting maken voor RCD 310

Volgens mij heb ik nu wel alle docs en forum updates gescand, maar ben er helaas nog niet achter hoe een USB aansluiting te creëren voor mijn RCD 310.
Wel heb ik al contact gehad met technici en zij gaven aan dat er een multimedia adapter moet worden ingebouwd. Deze dient dan via coderingen te worden geactiveerd (oid). Dit komt dan in het dashboardkastje.
Nu las ik dat er ook andere oplossingen zijn. Liefst zou ik een USB aansluiting hebben naast de 12V aansluting.
Ik zag dat er setjes te koop zijn met een heel klein stekkertje en een soort aansluiting met zo'n klepje. Is dit aan te sluiten en wordt de inhoud vd media dan weergegeven op het scherm? Dus:
- Kan dit en zo ja, hoe te realiseren?
- Als het niet kan, dan is een aux aansluiting ook goed. Hoe dat te realiseren?
- Of is een originele mediaaansluiting in dashboardkastje aan te bevelen?


dank alvast voor de moeite. Het leek in het begin wel makkelijk, maar naarmate ik meer lees, lijkt de oplossing verder weg.
 
polo 1.2 tsi 2010  1.2  1.2 
dank voor de info tot zover. Ik wil indd gaan voor de usb aansl. Maar liet me vertellen dat het aansluiten van origineel MDI niet zelf kan. Want er moet blijkbaar eea softwarematig worden geinstalleerd. Welke optie heb ik om het zelf te doen? En zou dat even goed functioneren als het originele?

vrgrt
 
polo 1.2 tsi 2010  1.2  1.2 
Werkt 100% gelijk je er eentje af fabriek zou hebben. Je besteld een setje (heb al 2x setje op carsystems.pl besteld en 2x heel goed bevallen, snelle levering, compleet instructieboekje erbij van hoe en wat en voordelig). Je moet dan enkel nog iemand in je buurt vinden met VCDS op de box aan te vinken in de software. Op markplaats vind je wel mensen die hun diensten aanbieden voor pakweg 20euro of misschien zit er wel iemand van het forum in je buurt met VCDS.

Edit: zie net dat ze bij carsystems hun prijzen hebben aangepast, was vroeger 129 voor een setje. Vragen nu 189.

http://www.carsystems.pl/vw-media-in-mdi-kit-usb-adapter-retrofit-5n0035342e,id2022.html
 
@bartbakker ik heb vorig jaar ook een mdi-module besteld bij carsystems.pl voor ik denk 129 euro zoals IbifaHo al zei. Ik ben ook niet zo superhandig maar heb hem toch zelf kunnen plaatsen. Het is enkel het handschoenkastje eruit halen en de radio, meer niet eigenlijk. Werkt nog altijd perfect en zelfs zonder iets met de vagcom gedaan te hebben. Ik herinner me wel dat ik nog een onderdeeltje bij de dealer heb moeten bestellen. Was maar iets van €6 dus no worries. ;)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!