Upgrade uitlaatgeluid polo 6r GTI

Hallo, sinds kort heb ik een polo 6r gti. Wat mij opviel is dat het uitlaatgeluid tegen valt. Daarom ben ik op zoek gegaan naar een andere uitlaat bijv. Van milltek. Ik heb mij laten vertellen dat dit soort uitlaatsystemen echt een hoop herrie maken en dat kan ik niet gebruiken aangezien ik de auto voornamelijk voor woon-werkverkeer gebruik.

Pas zag ik op dit forum iemand die zijn middendemper er uit had gehaald en die was daar dik tevreden mee. Dus ik naar de garage: of ze de middendemper er af konden halen maar of het wel mogelijk was om de boel weer te herstellen. Dit was wel mogelijk maar mocht ik het niks vinden en de middendemper zou terug moeten zou dit me een hoop geld gaan kosten. Die gok wil ik dus niet nemen. Toen werd mij verteld door de garage: waarom kijk je niet voor een andere achterdemper? Het schijnt dat je daar iets mooi mee kunt doen zodat de uitlaat net iets meer pit krijgt.

Mijn vraag is dus: heeft iemand ervaring met het vervangen van zijn polo gti uitlaat of einddemper? Ik zoek iets waardoor de uitlaat net wat meer geluid maakt maar niet zo storend als een sportuitlaat.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
 
volkswagen  Polo 6R GTI  1.4 tsi dsg 
Kleppen systeem van jmtuning.nl geen idee?
Kan je met n knopje het hele ding weer standaard stil maken.
Daar had ik nog niet over nagedacht. Klinkt als een optie! Denk alleen dat de uitlaat in "open" stand te veel herrie maakt. Ik zoek een tussenweg tussen de ordinaire herrie en het saaie standaard uitlaatje. Thanks voor de tip!

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
 
volkswagen  Polo 6R GTI  1.4 tsi dsg 
Ik heb een non resonated milltek uitlaat maar dan alleen het laatste gedeelte zegmaar. Mijn middedemper zit er nog gewoon onder en ook nog de originele cat.
Bij normaal rijden hoor je dat die een stuk sportiever klinkt. Ga je rond de 3500/4000 toeren schakelen dan is die wel duidelijk aanwezig maar verre van storend.

Ik zit er zelf nog aan te denken om de midden demper te verwijderen omdat het van mij wel wat luider mag maar dat ter zijde

Groet
 
volkswagen  polo  1.4 tsi gti 
Ik heb een non resonated milltek uitlaat maar dan alleen het laatste gedeelte zegmaar. Mijn middedemper zit er nog gewoon onder en ook nog de originele cat.
Bij normaal rijden hoor je dat die een stuk sportiever klinkt. Ga je rond de 3500/4000 toeren schakelen dan is die wel duidelijk aanwezig maar verre van storend.

Ik zit er zelf nog aan te denken om de midden demper te verwijderen omdat het van mij wel wat luider mag maar dat ter zijde

Groet
Dus als ik het goed begrijp heb je alleen de achterdemper van milltek? Heb je misschien een filmpje of geluidsopname? En wat kostte het ongeveer?

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
 
volkswagen  Polo 6R GTI  1.4 tsi dsg 
Welkom Arne... Heb je ook foto's en een beschrijving van je Polo...?
Het is een polo gti 1.4 tsi dsg met 180 pk. Ik ben nog aan het twijfelen over chiptuning en ik zoek naar een iets beter uitlaatgeluid.
8cb8b2012b01a614ab23b1b550a9dc1b.jpg
a1666d6e353bbcdabb8d5ae6304773c8.jpg
4b78f18032473e103c2bbeff5669b242.jpg
7daabf32d58b67cd38e31bf94d54f3bc.jpg
b39619dc96ae375c547d9046f02047ca.jpg
b4c0eed9254b6164571a143ca05da0fb.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
 
volkswagen  Polo 6R GTI  1.4 tsi dsg 
Ik heb indd alleen een achter demper van milltek. Heb er geen filmpje maar zal binnenkort is vragen of iemand het kan filmen als ik voorbij rij.

Ik heb de uitlaat op marktplaats gekocht voor 275 euro en heb hem zelf gemonteerd.
 
volkswagen  polo  1.4 tsi gti 
Het is een polo gti 1.4 tsi dsg met 180 pk. Ik ben nog aan het twijfelen over chiptuning en ik zoek naar een iets beter uitlaatgeluid.
8cb8b2012b01a614ab23b1b550a9dc1b.jpg
a1666d6e353bbcdabb8d5ae6304773c8.jpg
4b78f18032473e103c2bbeff5669b242.jpg
7daabf32d58b67cd38e31bf94d54f3bc.jpg
b39619dc96ae375c547d9046f02047ca.jpg
b4c0eed9254b6164571a143ca05da0fb.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Chiptuning op de 1.4 TSI GTI; Doe.Het.Niet! Het blok is een probleemblok en gaat na tuning vaak voor nog meer problemen zorgen dan je lief is.

Uitspraak JDEngineering 3 weken geleden: Wij tunen al geruime tijd niet meer het 1.4TSI blok uit de GTI. Dit omdat we vaak als we hem alleen al uitlezen (vaak)(bobine) problemen aantreffen, als die opgelost zijn en we tunen het blok gaat er vaak nog meer stuk of kort erna. De ervaring leert dat het zowel voor ons als voor de klant het niet uit kan dit blok aan te passen.
 
Volkswagen  Polo 6R R-Line  1.2 TSI 140PK JD 
Chiptuning op de 1.4 TSI GTI; Doe.Het.Niet! Het blok is een probleemblok en gaat na tuning vaak voor nog meer problemen zorgen dan je lief is.

Uitspraak JDEngineering 3 weken geleden: Wij tunen al geruime tijd niet meer het 1.4TSI blok uit de GTI. Dit omdat we vaak als we hem alleen al uitlezen (vaak)(bobine) problemen aantreffen, als die opgelost zijn en we tunen het blok gaat er vaak nog meer stuk of kort erna. De ervaring leert dat het zowel voor ons als voor de klant het niet uit kan dit blok aan te passen.
Thanks voor de tip!

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
 
volkswagen  Polo 6R GTI  1.4 tsi dsg 
ik zelf heb een catback systeem van magnaflow
is echt een nekketrekker hij klinkt als een 2 liter zeg maar
en als ik schakel rond de 4000 toeren hoor je hem lekker gorgelen :)
ook daar moet je van houden.... and i loved it :)
ik gebruik hem ook voor woon en werk verkeer maar ik moet zeggen het went snel.
 
Volkswagen  Polo 6c  1.4 TSI Blue-GT 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!