Upgades aan Polo AW 2020

Hallo mede Polo rijders,

Een nieuw jaar vol met ideeën om mijn eerste Polo meer mijn eigen te maken :)

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met advies of ervaringen met de volgende ideeen voor upgrades:

LED Koplampen
Ik heb op dit moment de standaard koplampen en zit erover te denken om de lampjes hierin te vervangen voor betere of nog mooier de hele koplamp te vervangen voor de LED variant.

Nu ben ik vooral benieuwd of de laatste optie zomaar kan of dat hiervoor nog aanpassingen gedaan moeten worden in de software van de auto.

OEM+ (fabrieksupdate) Tuning
Ik ben aan het kijken naar de Fabrieksupdate van VAGTechniek om de auto nog net wat meer koppel te geven zodat hij beter van de plek komt.

Alleen vraag ik mij of hoe dit in zijn werk gaat als de auto op dit moment nog 2 jaar (BOVAG) dealer garantie heeft blijft deze geldig op het moment dat ik de tuning laat toepassen?

Ik hoor graag jullie ervaringen en adviezen
 
De vraag m.b.t. de garantie als je een tuning laat toepassen, (ook al is het een fabrieksupdate) kan je het beste stellen aan de garage waar je de auto hebt gekocht. Anders zal je er alleen achterkomen als je een garantie zal claimen en dan kan het in je nadeel zijn, omdat een ander bedrijf de software heeft geplaatst. Misschien is het een optie dat de verkoper die fabrieksupdate plaatst, zodat je je garantie behoudt?
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
De vraag m.b.t. de garantie als je een tuning laat toepassen, (ook al is het een fabrieksupdate) kan je het beste stellen aan de garage waar je de auto hebt gekocht. Anders zal je er alleen achterkomen als je een garantie zal claimen en dan kan het in je nadeel zijn, omdat een ander bedrijf de software heeft geplaatst. Misschien is het een optie dat de verkoper die fabrieksupdate plaatst, zodat je je garantie behoudt?
Ik weet niet of een dealer hiermee akkoord gaat heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb de auto 2de hands gekocht bij Pon in Barneveld
 
weetje wat het is... de garage kan wel allemaal leuk zeggen dat ze akkoord gaan. omdat die toch wel weten dat als zoiets goed gebeurd het niet stuk gaat, het is tenslotte een upgrade die je kan krijgen van VW zelf als je dezelfde 1.0 met meer vermogen aantikt tijdens de config.

Maaaaar let op. die zogenaamde fabrieksupdate, is geen fabrieksupdate. hij word immers door een andere tuner gedaan. bovag garantie of pon garantie vervalt bij tunen en in dit geval dus ook.
Zodra er echt echt stront aan de knikker is en dit word door bijvoorbeeld een garantie claim bij VW gezien na onderzoek in de computer, hebben jij en het bedrijf waar je de auto kocht geen recht op wat dan ook, en wie gaat er dan betalen?

bovag garantie geld natuurlijk ook op hoe je de auto koopt, wil je deze laten aanpassen zonder de garantie echt te laten vervallen als er wat tuning is gedaan dan zou ik dit laten vastleggen als ze zeggen dat je garantie behoud, mondeling kan een hoop maar garantie claims en verrote turbo's of motoren zijn nou eenmaal duur. en als consument ga je zeker aan het kortste eind trekken.

buiten dat een upgrade naar een hoger vermogen versie zeker mogelijk is en er waarschijnlijk helemaal niets stuk gaat omdat dit ruim binnen vw zn marges is, moet je bovenstaande wel weten, vw ziet dit niet als fabrieks upgrade ondanks dat je naar hetzelfde vermogen gaat.
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
weetje wat het is... de garage kan wel allemaal leuk zeggen dat ze akkoord gaan. omdat die toch wel weten dat als zoiets goed gebeurd het niet stuk gaat, het is tenslotte een upgrade die je kan krijgen van VW zelf als je dezelfde 1.0 met meer vermogen aantikt tijdens de config.

Maaaaar let op. die zogenaamde fabrieksupdate, is geen fabrieksupdate. hij word immers door een andere tuner gedaan. bovag garantie of pon garantie vervalt bij tunen en in dit geval dus ook.
Zodra er echt echt stront aan de knikker is en dit word door bijvoorbeeld een garantie claim bij VW gezien na onderzoek in de computer, hebben jij en het bedrijf waar je de auto kocht geen recht op wat dan ook, en wie gaat er dan betalen?

bovag garantie geld natuurlijk ook op hoe je de auto koopt, wil je deze laten aanpassen zonder de garantie echt te laten vervallen als er wat tuning is gedaan dan zou ik dit laten vastleggen als ze zeggen dat je garantie behoud, mondeling kan een hoop maar garantie claims en verrote turbo's of motoren zijn nou eenmaal duur. en als consument ga je zeker aan het kortste eind trekken.

buiten dat een upgrade naar een hoger vermogen versie zeker mogelijk is en er waarschijnlijk helemaal niets stuk gaat omdat dit ruim binnen vw zn marges is, moet je bovenstaande wel weten, vw ziet dit niet als fabrieks upgrade ondanks dat je naar hetzelfde vermogen gaat.
Tenzij je de fabrieksupdate dus laat doen, door de VW dealer waar ook je garantie loopt..... toch? Denk dat @Robin en @Pigeon dat ook bedoelen?
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
Tenzij je de fabrieksupdate dus laat doen, door de VW dealer waar ook je garantie loopt..... toch? Denk dat @Robin en @Pigeon dat ook bedoelen?
Klopt, maar volgens mijn tunen ze geen auto's meer bij Pon(importeur)
Skoda deed dit toen ik er werkte via ABT(oid) maar daar zijn ze toen ook mee gestopt, hiervoor stuurde je de ecu naar de importeur en je kreeg hem “getuned” terug met behoud van garantie.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
@JM89 precies!

De dealers / importeur doet dit niet. Fabrieksupdate is een eigen verzonnen product door chiptuners.
Precies, ze noemen dit zo omdat ze het vermogen naar het vermogen brengen waarin die auto ook leverbaar is. de dealer doet dit niet.

dus dat fabrieksupdate verhaal klinkt de mensen goed in de oren hij is immers met dat vermogen geleverd.
Tot je stront aan de knikker hebt en VW even je auto gaat uitlezen en er achter komt dat die 'fabrieks update' er op zit die VW niet levert.
Dan kan je alles zelf lappen
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Klopt, maar volgens mijn tunen ze geen auto's meer bij Pon(importeur)
Skoda deed dit toen ik er werkte via ABT(oid) maar daar zijn ze toen ook mee gestopt, hiervoor stuurde je de ecu naar de importeur en je kreeg hem “getuned” terug met behoud van garantie.
klopt ABT tuning doen ze niet meer, althans niet zoals vroeger met garantie.
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!