Universele trekhaak module

Ik ga het toch maar eens vragen, want blijf er toch telkens aan denken / het bekijken. Normaal gesproken moet je als je een trekhaak plaatst een 'speciale' module plaatsen aan je canbus systeem.

Dit was de reden dat ik er eigenlijk geen zin in had (om het zelf te doen) maar laten plaatsen was toch wel kostenplaatje. Tot ik ineens een trekhaak te koop zag die van een Polo 6R af kwam, bij een sloop niet al te ver. Op de foto's zag ik dat er een E-module bij zat en gezien de draden wist ik eigenlijk al genoeg dit was toch een "aftap" module maar hoe dan?

Wat blijkt, de E-module krijgt vaste stroom van de accu/zekeringkast en gebruikt DIE stroom om de verlichting te regelen voor de aanhanger. Dus de module merkt wanneer er stroom op een draad staat (bijv knipperlicht) en geeft dan stroom via de zekeringkast naar de trekhaak plug. Hierdoor krijg je geen storingen op de canbus/verlichting, maar er is wel iets vertraging in de verlichting van de aanhanger (logisch want de module moet merken dat er iets gebeurd en dan dus ook iets doen) maar nu viel mij dus iets op en ik weet niet of dit altijd al was.

Ik heb bij mijn achterlichten de originele bedrading niet aangepast! Ik heb tussen connectors geplaatst zodat je het altijd kan terug draaien. Mijn vraag dus: als iemand zijn Polo 6R ontgrendeld met de sleutel (AB) en je staat achter de auto zien jullie dan ook IETS vertraging in de knipperlichten van de spiegels en de achterlichten? Ik ben heel erg benieuwd of dit komt door de E-Module maar lijkt me eigenlijk niet? Aangezien het een soort "sniffing" is. (zonder dat je iets aangekoppeld hebt dus)

Hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden. Ook viel mij op dat mijn trekhaak niet hetzelfde is als de meeste Polo's hebben. Bij andere zie ik meestal dat het bochtje waar de kogel aan zit meer strak bij de bumper zit en meer strak naar boven loopt. (dit is een Thule)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Hier nog 2 foto's van wat ik bedoel met de afstand van de kogel.
 

Bijlagen

  • IMG_20211122_162536606.jpg
    IMG_20211122_162536606.jpg
    3.8 MB · Weergaven: 22
  • IMG_20211122_170638609.jpg
    IMG_20211122_170638609.jpg
    758.7 KB · Weergaven: 21
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!