'Uitdaging' met VW dealer

bdbroker

Actief lid
144
48
28
Hi all!

Afgelopen woensdag is mijn polo (6r) naar de dealer (een niet nader te noemen dealer in midden nederland) gegaan voor een 30 000km beurt, er staat ondertussen 86 xxx km op de klok (er is verder nog nooit wat geconstateerd). Ze hebben geconstateerd dat het lager bij mijn rechter voorwiel vervangen moest worden en dat hebben ze ook meteen gedaan.
Een dag later (donderdag) heb ik een stuk snelweg gereden en kwam ik er achter dat mijn auto naar rechts trok, en ik moet dus constant naar links sturen.
Net de dealer gebeld en hiermee geconfronteerd. Hij vroeg of de auto verlaagd is. Dat klopt, met een AP set (TÜV gekeurd) en na het verlagen (januari dit jaar) hebben ze hem weer uit gelijnd. Dit hebben ze meteen er na gedaan. Ik heb toen geen enkel probleem gehad dat hij scheef trok of iets dergelijks. Een aantal weken later zijn er rondom nieuwe banden op gekomen en heb ik de auto aan de voorkant iets hoger laten zetten. Ook weer opnieuw laten uitlijnen en wéér niks aan de hand. Dus het heeft in mijn optiek niks te maken met het verlagen van auto, ik heb er immers nooit problemen mee gehad.
En na het beurtje trekt hij in eens naar rechts (terwijl ik voor het beurtje geen enkel probleem had), ra ra politiepet, hoe kant dat?!

Aankomende donderdag heb ik een afspraak met de dealer staan, en dan gaan we kijken hoe of wat.. Ondertussen ben ik lichtelijk teleurgesteld door de dealer dat hij meteen met vingers begint te wijzen (en over kosten begint) en vol in de verdediging gaat (niet echt professioneel).

Iemand hier ook last van gehad? Iemand tips & trics?
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: sahindogan
Succes kerel, hoop dat ze het snel voor je oplossen. schijt irritant inderdaad dat ze gelijk in de verdediging gaan. Zij doen ook echt noooooit iets verkeerds.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Is voor het wiellager vervangen het fusee los geweest? Zo ja, is hij uitgelijnd?

Ik weet niet hoe ze hem vervangen hebben (neem aan dat je wat kracht nodig hebt om hem te vervangen en inderdaad fusee los te maken om meer (werk) ruimte te creeën?!). Hij is duidelijk dus niet uitgelijnd. Ook stond er niks op de factuur over uitlijnen, alleen over vervanging.

Succes kerel, hoop dat ze het snel voor je oplossen. schijt irritant inderdaad dat ze gelijk in de verdediging gaan. Zij doen ook echt noooooit iets verkeerds.
Inderdaad, zij maken nooit fouten. Van een premium merk / dealer mag je toch wel verwachten dat ze je serieus nemen en professioneel zijn? Maar helaas.. :(
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: sahindogan
Gewoon eens opbellen en vragen wat ze gedaan hebben
VW: 'meneer we hebben het wiellager vervangen'
bd: Oke, mooi, daarvoor moet je toch ook de fusie losmaken? *doen alsof je ooit iets vaags op het internet gelezen hebt*
VW 'ja meneer, als de aandrijf as er nog in zit dan krijg je het lager er niet uit met de poelie trekker'
bd: Ja precies. Dus dan moet je de hele veer en schokdemper eruit halen?
VW: 'ja meneer alles moet los om het fusee eruit te halen.'
bd:Maar dan is de auto toch ook uitgelijnd? Volgens ieder voorschrift moet de vooras dan weer worden uitgelijnd, toch?' <-- hier heb je ze.
Als ze nee zeggen zijn ze het gewoon strak vergeten, als ze ja zeggen dan zeg je gewoon dat ze het verkeerd uitgelijnd hebben. maar omdat je zo'n toffe gozer bent laat je ze het nog een keer doen zonder dat je ze extra geld rekent voor de vrije tijd die je verliest. sowieso zijn ze de lul Stick Out Tongue
 
Gewoon eens opbellen en vragen wat ze gedaan hebben
VW: 'meneer we hebben het wiellager vervangen'
bd: Oke, mooi, daarvoor moet je toch ook de fusie losmaken? *doen alsof je ooit iets vaags op het internet gelezen hebt*
VW 'ja meneer, als de aandrijf as er nog in zit dan krijg je het lager er niet uit met de poelie trekker'
bd: Ja precies. Dus dan moet je de hele veer en schokdemper eruit halen?
VW: 'ja meneer alles moet los om het fusee eruit te halen.'
bd:Maar dan is de auto toch ook uitgelijnd? Volgens ieder voorschrift moet de vooras dan weer worden uitgelijnd, toch?' <-- hier heb je ze.
Als ze nee zeggen zijn ze het gewoon strak vergeten, als ze ja zeggen dan zeg je gewoon dat ze het verkeerd uitgelijnd hebben. maar omdat je zo'n toffe gozer bent laat je ze het nog een keer doen zonder dat je ze extra geld rekent voor de vrije tijd die je verliest. sowieso zijn ze de lul Stick Out Tongue

hahah goeie!!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
FSZ9QGm.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: capszz
Ja dealers ... Krijg altijd enorm het schi*t ervan als ze iets onder garantie moeten oplossen en ze met excuus aankomen , ja meneer dat komt omdat u auto verlaagd is .....
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 tdi stage 2 by DVX performance 
Een goede dealer gaat een stapje verder. Sowieso geen slechte ervaringen met garantie. Zelfs het MFS van m'n 6C werd zonder morren vervangen omdat er leerscheuren in zaten. Verder als het gewoon garantie is snap ik een halsstarrige houding nooit zo goed; ze kunnen de tijd gewoon factureren naar de importeur. Een dealer doet echt wel graag garantiewerk hoor.
 
Volkswagen  Polo 6C Highline  1.2 TSI 90 PK 
Daar zit net het pribleem, als importeur 'njet' zegt gaat de dealer garantie niet op zich nemen. Probleem ligt niet bij de dealers, die willen ook wel hun klant tevreden zien, probleem ligt bij importeur. Weet niet hoe het in Nl zit met Pon, maar D'Ietren in Be is soms pain in the ass om iets in garantie te verkegen en andere keren doen ze niet moeilijk.
 
Daar zit net het pribleem, als importeur 'njet' zegt gaat de dealer garantie niet op zich nemen.
Ze zullen wel moeten.. In Nederland heeft de consument wel de nodige bescherming. Zaken horen hebben bepaalde conformiteit; het moet gewoon functioneren zeker binnen de fabrieksgarantie. een dealer kan zich niet verschuilen achter de importer, Dan is het gewoon hun probleem.

De (nederlandse) wet is daar heel erg duidelijk over. Wij hebben als klant in principe niets met de importeur te maken; de koop-overeenkomst is immers met de dealer gesloten, niet met de importeur.

Een dealer die zich daarachter probeert te verschuilen heeft toch echt een probleem, maar je moet als klant dan wel assertief genoeg zijn.
 
Volkswagen  Polo 6C Highline  1.2 TSI 90 PK 
Daar zit net het pribleem, als importeur 'njet' zegt gaat de dealer garantie niet op zich nemen. Probleem ligt niet bij de dealers, die willen ook wel hun klant tevreden zien, probleem ligt bij importeur. Weet niet hoe het in Nl zit met Pon, maar D'Ietren in Be is soms pain in the ass om iets in garantie te verkegen en andere keren doen ze niet moeilijk.
Klopt als een bus! Ik doe de garantieaanvragen ook bij ons en zelfs over enkele euries doen ze soms moeilijk!!
 
Een goede dealer gaat een stapje verder. Sowieso geen slechte ervaringen met garantie. Zelfs het MFS van m'n 6C werd zonder morren vervangen omdat er leerscheuren in zaten. Verder als het gewoon garantie is snap ik een halsstarrige houding nooit zo goed; ze kunnen de tijd gewoon factureren naar de importeur. Een dealer doet echt wel graag garantiewerk hoor.
Waar haal je dat idee nou weer vandaan... Het garantieuurloon van de importeur ligt op ca 45% van het normale uurloon... Of te wel, er mag altijd geld bij
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4TSI 
Waar haal je dat idee nou weer vandaan... Het garantieuurloon van de importeur ligt op ca 45% van het normale uurloon... Of te wel, er mag altijd geld bij
Het is mijn persoonlijke indruk dat als ik met dealers spreek over garantiewerk dat ze er blij mee zijn. Dat zijn ze niet als ze maar de helft vergoed krijgen lijkt me en er dus verlies op maken. Maar als je een bron hebt die jouw verhaalt staaft dan hoor ik het graag. Tot die tijd baseer ik mijn indruk op mijn eigen ervaring.
 
Volkswagen  Polo 6C Highline  1.2 TSI 90 PK 
Het is mijn persoonlijke indruk dat als ik met dealers spreek over garantiewerk dat ze er blij mee zijn. Dat zijn ze niet als ze maar de helft vergoed krijgen lijkt me en er dus verlies op maken. Maar als je een bron hebt die jouw verhaalt staaft dan hoor ik het graag. Tot die tijd baseer ik mijn indruk op mijn eigen ervaring.
Ik ben werkzaam bij een dealer ;)
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4TSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!