Twijfel Aanschaf Polo BM

Hoi allemaal,

Ik zal me eerst even kort voorstellen hier op het forum! Ik ben Justin, 24 jaar en woonachtig in het pittoreske IJsselmuiden. Momenteel rijd ik in een Volkswagen Golf 4 1.8t, maar deze staat te koop en gaat plaats maken voor een andere auto.

hx5dQNP.jpg



Gisteren heb ik in de Polo BlueMotion van mijn collega gereden, een 1.2 tdi uit 2011. En ik moet zeggen dat viel mij eigenlijk helemaal niet tegen! In tegendeel zelfs.. Iets krapper dan de Golf, maar zeker acceptabel. Van binnen een stukje luxer afgewerkt. En wat me natuurlijk zéker aanspreekt is het verbruik. Ik rijd zo'n 20 tot 25 duizend km per jaar, dus diesel was al eerder een twijfel.

Nou ben ik gisteravond iets verder gedoken in de ins- en outs van de 6R, maar kreeg van een aantal verhalen toch wel wat kippenvel.. EGR kleppen die overlijden, schuddende motoren (vanwege de 3-cilinder?), dat soort geneuzel. Lees weer betere verhalen over de 1.6 tdi, maar die zijn lastiger te vinden, al helemaal voor mijn budget.

Ik heb een budget van tussen de €5500 en €6000 voor de nieuwe auto. De meeste Polo's hebben dan tussen de 150.000 en 200.000 km gelopen. Eigenlijk heb ik niet heel veel eisen, behalve dat er parkeersensoren op moeten zitten. De rest komt met de jaren wel ;).

Is het uberhaupt verstandig om naar een Polo te kijken met dat budget? Of krijg je dan de afgetrapte bakken?

Groet,
Justin
 
Als je even de kans krijgt zou ik voor de 1.6 tdi gaan. De 1.2 tdi is alleen te krijgen als trendline, wat een relatief basic uitgevoerde versie is (is de prijs ook naar). ook heeft de 1.6 tdi motor wat meer potentie qua chiptuning.

Duidelijk, dus toch. Thanks!

En een 1.6tdi met bijv. 200.000 op de teller, is dat een uitdaging voor deze auto's? Mij staat bij dat Diesels rustig 350.000 kunnen rijden, maar ik weet niet hoe dat met de Polo's zit. Er vanuitgaande dat de onderhoudshistorie bekend is natuurlijk.
 
ik heb zelf net een polo gekocht ben er echt super tevreden mee. Denk inderdaad dat als de auto goed onderhouden is 200.000 geen probleem moet zijn. zelf zou ik tussen de 150 en 175k blijven.
 
vw  polo  1.2tsi 
ik heb zelf net een polo gekocht ben er echt super tevreden mee. Denk inderdaad dat als de auto goed onderhouden is 200.000 geen probleem moet zijn. zelf zou ik tussen de 150 en 175k blijven.

Leuk! Wat voor een heb je gekocht?

houd er wel rekening mee, dat er bij 210k een distributieriem aan zit te komen.

Ik had deze op het oog: https://link.marktplaats.nl/m1199058716
Distributieriem bij 153.000 vervangen, en ik vind dat grijze kleurtje zó tof.

Lastig dat mijn Golf nog niet weg is, maar het voordeel is wel dat polo's heel veel worden geplaatst.
 
ik zelf een tsi gekocht toevallig zelfde kleur. hiervoor een tdi gehad.
ik vind de auto die je aangeeft niet verkeerd en dealer onderhouden dus kan je wel een tijdje mee vooruit denk ik!
Misschien dat je een testrit kan doen..
 
vw  polo  1.2tsi 
De 1.2 is niet alleen als trendline, maar ook als comfortline geleverd. Waarbij o.a. wel standaard automatische airco en nog een aantal zaken aanwezig waren. Voor de buitenstaander is uiteraard een afgestempeld onderhoudsboekje belangrijk. Dan moet je de mijne niet kopen, die is maar 1 keer bij de dealer geweest. Maar inmiddels wel 275K weg, zonder bijzondere problemen. Bedoeling is om er nog 225K bij te rijden. Tot nu toe een uitstekende auto gebleken.
 
VW  Polo 6R  1.2 Blue motion 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!