Turbo druk valt weg. Polo 9n3 gti cup edition

Beste.

Ik ben nieuw in de vag wereld en ben sinds kort eigenaar van een polo gti.
Deze auto heb ik met schade gekocht maar is in eren hersteld.
Maar toch heb ik een probleem.
De auto is waarschijnlijk gechipt. T voelt als een goeie 250 pk.
Alleen tussen de 2500a3500 toeren valt de turbo druk weg(alsof de waste gate open gaat)
Ik heb er vandaag een andere dumpvalve opgezet maar dat lijkt niet te werken.

Echter als ik t vacuum slangetje van de dump valve er af haal heeft hij wel gewoon boost tot de toerenbegrenzer. Alleen niet zo veel. Dat voelt meer als 180 pk.
Ik ben een leek met VW.
Iemand ideeen? Want wil er graag van genieten met de oude 250pk

Mvg,
Jimmy
 
Volkswagen  Polo GTI 9n3 Cup Edition  1.8 180pk 
Eerst en vooral welkom! Je staat waarschijnlijk rond de 210-220 maar deze motoren hebben lekker hoog koppel rond de 350, daarom voelt ie zo snel!

Waar je best start is met uitlezen!
Daarna kan je lektest doen , klinkt zeer als een vacuumlek.
De boostpipe onderaan aan de passagierskant heeft ook een clip die al eens wilt losschieten. Als die los is best een vijsje doordraaien of stevig rondtapen, eens los komt ie vaak los en nieuw onderdeel is zelfde probleem.
De hockeypuck of PCV geeft ook vaak een probleem als ie verstopt zit.
Daarna kan je kijken naar de MAF sensor of die niet defect is (met een uitlezing zou je die al moeten krijgen)

Hopelijk ben je daarmee al verder!
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.8T 300pk 
  • Leuk
Waarderingen: Antera
Hallo.
Bedankt voor de tips,
Maar aangezien dit bericht al bijna 1 jaar oud is. Is t al een ruime tijd opgelost.
Het bleek een kapotte wastegate actuator te zijn.
De klep bleef dicht staan waardoor hij in boostprotection sprong.
In iedergeval bedankt voor t meedenken

Mvg
 
Volkswagen  Polo GTI 9n3 Cup Edition  1.8 180pk 
  • Leuk
Waarderingen: HoMi
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!