Tuning van de GTI

Na een poosje druk te zijn geweest zal ik ook maar weer eens een post doen.
Sinds de polo gti in maart van dit jaar in mijn bezit kwam was deze kompleet OEM,en wat is er nou leuker om aan de slag te gaan met een 1,8T 20V kwa tuning.

Het gene wat er tot nu toe aan is gedaan:

Chip tuning (fast tech) turbodruk rond de 1 - 1,1 bar
Forge Split-R dumpvalve
Forge turbo intake hose
Forge Throttlebody hose
Bosch Platium bougie's (audi RS2)
Seat Ibiza Cupra Airintake
JR inlegfilter
en als laatste natuurlijk de brandstof Aral ultimate 102 octaan
Deze opzet is goed voor een vermogen van 205 PK+ en 300Nm+.


Het volgende gaat er nog aankomen om een vermogen van rond de 240-250PK te kunnen behalen:

Forge intercoolerkit
Milltek uitlaatsysteem
Oliekoeler

zal van de week nog even foto's plaatsen van hoe het er nu uitziet Big Grin
 
Als je alle mods achter de rug hebt, dan zou ik hem naar JD brengen voor een chip op maat. Dan komen je modificaties het best tot hun recht. Een standaardchip van een universele chipboer en allerlei upgrades daarna is niet de optimale afstemming voor je auto.
 
Menaz zei:
Als je alle mods achter de rug hebt, dan zou ik hem naar JD brengen voor een chip op maat. Dan komen je modificaties het best tot hun recht. Een standaardchip van een universele chipboer en allerlei upgrades daarna is niet de optimale afstemming voor je auto.

Dat klopt alleen ga ik niet naar JD aangezien deze bedragen vraagt dat ik denk daar koop ik een blok voor :shock: en de chip die er nu in zit is al op maat voor deze setup ;) wanneer de andere upgrades er op komen dan gaat de gti weer naar fast tech voor het verder bij werken van de software ( en het scheelt natuurlijk wanneer je de jongens kent ;) ) ze zijn zelf namelijk ook erg nieuwschierig wat we kunnen halen met deze auto aangezien er niet al te veel 9n3 gti's zijn.
 
Hierbij de foto's van de onderdelen.

Als eerste de Seat Airintake:

hier nog origineel :
poloforge025-1.jpg

poloforge026-1.jpg


Het verschil tussen de Seat en de VW :shock: :
poloforge027-1.jpg

poloforge028-1.jpg

poloforge029-1.jpg
 
reddevil zei:
John zei:
Die airintake wil ik ook nog een keer monteren bij die van mij.
Heb je die bij de seat dealer besteld?
Wat zijn de onderdeelnummers?

Klopt heb ze gewoon bij de dealer besteld schrik alleen niet van de prijs kost boven de 120 euro voor 2 plastik onderdelen zal morgen ff kijken naar de nummers.

Dat is niet goedkoop nee.
Alvast bedankt voor het opzoeken van de nummers.
 
aaah kijk aan! Big Grin
nouja ik woon alleen in groningen voor m'n studie, voor de rest heb ik nog redelijk wat in 't oosten zitten ;)
dus als 't ff kan ben ik daar wel te vinden :mrgreen:

maar lijkt me wel leuk om jou een keer tegen te komen, ben benieuwd naar 't geluid dat je polo maakt Big Grin
 
VW  6R  1.2TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!