Tuning blueGT d.m.v. externe box (ECM)

Wat zal het effect zijn van een stijlere koppelkromme ten opzichte van slijtage?
Zie namelijk een verschil tussen de externe boxen van twee tuners.
Mij lijkt de kromme van de tuning via ECM bij VAG Techniek gezonder voor de koppeling.

Wat is jullie mening?

JD-Engineering
Polo-14-tsi-140-jdbox.jpg


VAG Techniek
1888930_644190005668102_509561101701449483_o.jpg
 
Heb het idee dat dit in de meetomstandigheden zit ofzo, je ziet de standaard en de getunede run op deze vermogensuitdraai.
De getunede en standaard lijn lopen in het begin vrijwel gelijk op.

Weet in ieder geval dat je bij beide bedrijven goed zit!
 
Seat  Leon SC FR  1.8 TSI DSG 
Gisteren eveneens bij VagTechniek mijn BlueGT laten chippen met het volgende resultaat (op standaard Euro95), ECM op maat:

unnamed (1).jpg
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
Bij het informeren meteen maar laten chippen?
Heel erg mooi resultaat moet ik zeggen.! Dat is een stuk meer dan ze in eerste instantie opgeven!
Maar zie ik nou goed dat je Gt vtv al meer dan 150 pk had?
 
VW Polo  BlueGT  1.4 TSI chip op maat 190,5pk en 312nm Instagram: @Systedegekste en @1962Ragtop 
Bij het informeren meteen maar laten chippen?
Heel erg mooi resultaat moet ik zeggen.! Dat is een stuk meer dan ze in eerste instantie opgeven!
Maar zie ik nou goed dat je Gt vtv al meer dan 150 pk had?
Dinsdag gaan informeren. Toen kreeg ik te horen dat er woensdag een plekje vrij was gekomen en toen dacht ik, ok ik doe het gewoon, ik denk er al te lang over na Stick Out Tongue Standaard stond hij op 150pk en 277nm. Eerlijk gezegd neem ik de resultaten van een bank altijd met korrel zout, het gaat me vooral om de absolute verschillen tussen 'oud' en 'nieuw', daar kan je meer mij. Dan kom ik op +38pk en +60nm, en dat zijn zeer nette resultaten inderdaad Big Grin
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
Dinsdag gaan informeren. Toen kreeg ik te horen dat er woensdag een plekje vrij was gekomen en toen dacht ik, ok ik doe het gewoon, ik denk er al te lang over na Stick Out Tongue Standaard stond hij op 150pk en 277nm. Eerlijk gezegd neem ik de resultaten van een bank altijd met korrel zout, het gaat me vooral om de absolute verschillen tussen 'oud' en 'nieuw', daar kan je meer mij. Dan kom ik op +38pk en +60nm, en dat zijn zeer nette resultaten inderdaad Big Grin
Had jij nou een handbak of DSG? En hoeveel was je nou kwijt als ik vragen mag? Want ik neem aan dat je voor de banktest nog extra heb moeten betalen?
 
VW Polo  BlueGT  1.4 TSI chip op maat 190,5pk en 312nm Instagram: @Systedegekste en @1962Ragtop 
Ik heb een handbak. Bij DSG moet de bak ook aangepast worden om over de 300 te gaan geloof ik. Ik was 699 kwijt zoals op de website ook terug te vinden is, dus dat mag je best vragen Stick Out Tongue ECU remappen is maar 525, maar voor mij is het toch belangrijk dat ik zelf alles ongedaan kan maken, plus het kastje kan op veel motoren gebruikt worden, al dan niet met andere kabelboom en remap, dus hij houd wel goed zijn waarde :)
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!