Tsja, ik heb de knoop doorgehakt!

MHPolo

Bekend lid
473
234
62
Beste mede Polo liefhebbers,

1 maand geleden ben ik gaan twijfelen.
De twijfel: een auto van de zaak.
Op zich een mooie, veilige en luxe keuze.....alleen...... de keuze van auto's was een beetje emotieloos. Echt zo van "je rijdt van A naar B"
Ik was nog steeds dik tevreden met mijn Polo BM 1.2 Tdi, niet snel, maar extreem zuinig en ik kon toch goed meekomen in het verkeer.
Het geluidssysteem klonk goed en de auto reed zeker volwassen. Nooit geen problemen gehad en hij stond altijd voor mij klaar.

Toch zei iets in mij; het is het tijd voor wat anders!
Na lang twijfelen de auto op MP gezet, ik dacht dat duurt wel even met die diesel.
Voordelen van deze diesel waren, dealer onderhouden, 58000km gereden, origineel Nederlands en alles compleet.
Tja dat duurde dus 2 hele weken en toen was ik autolooso_O

Mijn zoektocht kon nu echt van start gaan.
Mijn eisen: bouwjaar vanaf 2018, Nederlands, NAP, dealer onderhouden, garantie, benzine, automaat, niet meer dan 25000km gereden, flippers aan het stuur, niet te groot,
goede geluidsinstallatie, 1e eigenaar, minimaal 115pk en zeker geen wasstraat auto. Valt best mee toch?

Hoe vaak ik wel niet telefonisch te horen heb gekregen: sorry meneer is al verkocht, er staat al een optie op de auto, is al gereserveerd... om moedeloos van te worden.
De volgende 3 auto's bleven over in deze moeilijke occasion markt. Gelukkig is het met internet makkelijk zoeken in heel Nederland of verder als je wilt.

Een BMW 118iA van 2019 bij de BMW dealer (15 kilometer van ons huis), Reed subliem en voelde echt premium aan. Ik had hem wel wat sneller verwacht.
Zeer goed geholpen door de verkoper en bijna was de koop gesloten.
Toch twijfelde wij over het geluidssysteem, klonk minder dan in onze Polo en toch was het een audio premium.
Ook was ik bang dat het model 1 serie op korte termijn gedateerd raakte, dus toch maar op naar de volgende.

Audi A3 S-tronic van 2019 S-line en Proline bij de Audi dealer (125 kilometer van ons huis), een hele vette bak en zag er ook schitterend uit.
Fabrieksgarantie erop en helemaal compleet, wel ingevoerd uit Duitsland, maar toch wilde wij de auto even zien.
De auto kon ons niet overtuigen om toch een ingevoerde auto te kopen. Op zich niks mis mee, maar ons standpunt bleef vaststaan. Op naar de volgende.

Een Volkswagen Polo van 2018 bij een concurrent merkdealer (240 kilometer van ons huis) in de mooiste kleur grijs....wij waren op slag verliefd.
Yesss onze droomauto is gevonden! Gelukkig had ik de avond ervoor om 23.30 uur een mailtje naar de dealer gestuurd en waren wij de 1e uit een hele lange rij gegadigden.
Terwijl wij in gesprek waren met de verkoper is er 4 x gebeld over deze auto. Ik hoorde de receptioniste zeggen "sorry meneer, de auto is al gereserveerd"! maar dan voor ons :cool:
Ik moet zeggen, dat voelde heel fijn en eindelijk had ik het geluk.
Het lijstje met mijn vaste verplichte punten was helemaal compleet afgevinkt, zelfs meer dan dat.
18 inch velgen, Beats audio, digitaal dashboard, alarm klasse 3, led verlichting, open dak, nog geen 16000km, 1e eigenaar, camera, cruise adaptief, sper, Apple carplay, enz. enz.
Het enige wat ik nog mis is een startknop, maar de 1e eigenaar heeft hier bewust niet voor gekozen om de diefstal gevoeligheid.
De knoop dus doorgehakt en de koop was gesloten. De auto krijgt zijn 1e beurt en helaas moet ik er nog 1 week op wachten.
Vrijdag de 17e mag ik hem eindelijk ophalen, dat wordt genieten 240 kilometer naar huis terug.

Ik hou jullie op de hoogte en hier alvast een teaser foto.

Groet, Michel.

2bd317099be904bb69e527b73daf6e9dd5f2a3c18aa1e55d93f5f401d0996f90.jpg
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Dank jullie wel allemaal voor de leuke reacties.
Het klopt mijn voorpret is begonnen en dat gaat nog 1 hele week door:kissingsmiling:

De volgende foto:
f73122a5d9fca55523934bda34eb37027c0217bcecafa5dc5eb1c2c7160c85cb.jpg
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Hele mooie GTI! Ik heb 1 jaar terug ook lang getwijfeld tussen een Polo GTI en de A3.

Vraagje: Weet jij waarom het adres van een schadehersteller op de navigatie staat?
 
Volkswagen  Polo AW  1.0TSI 95pk | Audi A6 4K Avant 40TFSI Firmanentblauw 
  • Leuk
  • Wow
Waarderingen: MHPolo en Jay511
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!