Trilling door heel de auto bij 135kmh

LeondeLigt

Premium lid
Goedeavond,
Ik ben dus klaar net de motorswap, en het viel me gisteren op dat uk vanaf ongeveer 120kmh tot 150kmh een flinke trilling door heel de auto heb. Maar die is er dan ook niet altijd op exact de zelfde snelheid als ik bijvoorbeeld een bocht door ga en dan weer rechtuit rijd.
Wielen zijn gebalanceerd, auto heb ik opnieuw laten uitlijnen. Dat klopte allemaal.
Ik heb met de swap sterkere aandrijfassen gemonteerd, kunnen die een flinke trilling veroorzaken?
Ik hoor graag van jullie, want het trillen js flinke irritant.

Volkswagen  Polo 6r 
Een flinke trilling door de hele auto komt door een onbalans, dat kan in principe alles zijn wat rond draait.
- Banden, wielen, wielbouten, remschijven, lagers
- Aandrijfassen, differentieel, vliegwiel

Je kunt het vaak wel isoleren tot voor of na de koppeling door de auto in neutraal te zetten als het optreedt.
Vaak kun je ook wel voelen op welke van de hoeken het gebeurt. Links, rechts, voor of achter.

Zelf ooit gehad, bleek een missende wielbout te zijn.

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!