trekhaak polo 6R

Beste Heren (en dames? :)),

Graag laat ik mij informeren over de mogelijkheden van een trekhaak op/onder/bij/voor mijn polo 6R (BM 1.2).
Wil de trekhaak gebruiken om zo nu en dan een fietsendrager of een klein aanhangertje te trekken.
Trekhaak moet het liefst afneembaar zijn.

Ik heb een prijs opgevraagd bij de dealer gedaan, maar bij het zien van de prijzen viel ik best wel hard van m'n stoel af..
* Vaste trekhaak: €620,-
* Afneembare trekhaak: €800,-
* Witte kentekenplaat en verloopstekker zitten niet bij de prijs is, maar worden er wel standaard bij geleverd...

Inmiddels ben ik weer op mijn stoel geklommen en probeer dus uit te zoeken wat de mogelijkheden zijn om dit zelf te doen.
Ik zou bijvoorbeeld zelf een (2e hands) trekhaak kunnen kopen en hem monteren, maar wat komt hier allemaal nog meer bij kijken?
Het plaatsen van de trekhaak zelf zal het probleem niet zijn, maar hoe gaat dit met de kabelboom en het inleren?

Mochten jullie tips en/of adressen hebben, dan hoor ik het graag! :)

Bedankt alvast!
Groeten, Nick
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Blue Motion 
  • Leuk
Waarderingen: Blackcougar4
Ik heb via marktplaats een nieuwe trekhaak gekocht
Deze komt uit polen wel een bekend merk ben nu zo gouw efu de naam kwijt. Hij is te demonteren door 2 bouten los te halen kabelboom sluit je gewoon aan op de achterlichten dus geen can. Monteren was zo gebeurd prijs trekhaak incl kabel boom 150euro.
 
Vw  Polo  1,6 tdi 90pk 6R/ 1.2 9N 
trekhaak kabelboom via Canbus, Polo 6R

1 kabel op de massa
1 kabel naar can convenience high
1 kabel naar can convenience low
1 of meerdere kabels naar de zekeringenkast, afhankelijk van je merk/type
mogelijk een kabel naar de kabel van de remlichtschakelaar, bij de bcm.

installatie is het makkelijkst in de linker dorpel ivm zekeringenkast. dus de bekleding kofferbak eruit, dorpel bekleding eruit.
can vind je bij de BCM of bv de radio.
 
Wel even opletten dat je de kabels en module specifiek van een 6R koopt en niet van een 6C.
Verder levert ECS hun modules ook aan Pon, dus die modules werken ook 100% in de 6R.

En met een bluemotion is het de 'B' versie van de afneembare trekhaakbalk, die je moet hebben.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 90pk 
Wel even opletten dat je de kabels en module specifiek van een 6R koopt en niet van een 6C.
Verder levert ECS hun modules ook aan Pon, dus die modules werken ook 100% in de 6R.

En met een bluemotion is het de 'B' versie van de afneembare trekhaakbalk, die je moet hebben.
En de sleuteltjes niet kwijt raken @Polo 6Ronald Stick Out Tongue
 
  • Leuk
Waarderingen: heugt en Polo 6Ronald
Ik heb via marktplaats een nieuwe trekhaak gekocht
Deze komt uit polen wel een bekend merk ben nu zo gouw efu de naam kwijt. Hij is te demonteren door 2 bouten los te halen kabelboom sluit je gewoon aan op de achterlichten dus geen can. Monteren was zo gebeurd prijs trekhaak incl kabel boom 150euro.
Ik heb ook een trekhaak met kabelboom voor op de achterlichten. Moet dit ook worden ingeleerd?
Groetjes Rick,
Polo 6r 1.2 Tsi 2011
 
Volkswagen  Polo 6r  1.4 TSI gti 
Zolang je geen parkeersensoren hebt kan dit goed. Heb je wel parkeersensoren dan gaan die continu af als je iets op de trekhaak zet/hangt
Okee, ik heb wel parkeersensoren. Kan dit worden ingeleerd wanneer ik hem op de achterlichten aansluit of moet er dan een kabelboom naar voren? Ik zou ook gewoon de parkeersensoren kunnen uitklikken wanneer ik achteruit rij met iets er achter. Misschien de makkelijkste optie.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.4 TSI gti 
Kan dan alleen als hij met canbus word gekoppeld. De auto kan namelijk anders niet herkennen wanneer er iets aan de trekhaak gekoppeld is. Uitdrukken is ook een optie idd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rkdj1999
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!