Trekhaak onder Polo 6r

Hallo leden,

Ik heb een Volkswagen Polo 6R uit 2010 met een 1.2 12v 70pk motortje... (bekijk mijn introductie berichtje:))

Nu wil ik graag een trekhaak onder mijn auto hebben. Niet om de zwaarste aanhangers te kunnen trekken, maar om af en toe eens een kleine aanhanger te kunnen gebruiken voor bijvoorbeeld de Ikea of verhuizen of voor een fietsendrager met 2 fietsen.

Welke trekhaak zou goed voor deze auto zijn? En adviseren jullie een vaste of een trekhaak die je eraf kan halen?

En heeft een trekhaak een negatief effect op parkeersensoren? Of moet dit afgesteld worden?

Ik hoor graag jullie meningen / adviezen / ervaringen
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 12v 69PK 
Zelf heb ik op de Polo AW een afneembare trekhaak omdat ik hem zelden gebruik maar toch handig vindt. Dit heeft geen negatief effect op parkeersensoren.
Een familielid heeft afgelopen zomer ook een trekhaak geïnstalleerd op zijn Polo 6R (Bleumotion) uit 2010 hier hebben we wel hulpveren onder moeten monteren omdat hij bij het achteruit rijden de stoeprand raakte. Persoonlijk vind ik een afneembare trekhaak het mooist, vindt een trekhaak altijd wat minder sportief eruit zien namelijk.
Toen op Winparts een trekhaak gekocht van Bosal
 
Volkswagen  Polo 6R Bleumotion  1.2 TDI - 97pk 
Ik heb geen ervaring met aftermarket trekhaken, ik heb wel een originele trekhaak geretrofit onder mijn Passat. En met de originele module houdt alles er rekening mee, van de mistlamp op je auto die niet mee brandt, de parkeersensoren achter die uitgeschakeld worden tot zelfs de achteruitrijcamera die een atuo in beeld toont met een aanhanger erachter. Ook de ESP grijpt automatisch in als de aanhanger gaat slingeren waardoor de auto de aanhanger veel vlotter weer recht trekt en remt.

Ik heb gekozen voor een originele afneembare trekhaak van het merk Westfalia. Ik moest daarvoor wel de difusser aanpassen omdat daar een klepje in zit. Hoe dat bij een Polo zit weet ik niet, ook niet of je überhaupt een andere difusser nodig hebt. Een afneembare is vrijwel net zo sterk als een vaste en kan net zoveel kogeldruk aan. Er is eigenlijk geen andere reden dan optisch om te kiezen voor een afneembare.

Ik zou sowieso voor een gerenommeerd merk gaan. Er is genoeg rommel op de markt.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4i 16v CGGB 
"Een familielid heeft afgelopen zomer ook een trekhaak geïnstalleerd op zijn Polo 6R (Bleumotion) uit 2010 hier hebben we wel hulpveren onder moeten monteren omdat hij bij het achteruit rijden de stoeprand raakte."

Is dit altijd nodig? Of ligt dat er net aan welke trekhaak je aanschaft?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 12v 69PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!