ToDo lijstje VW Polo 97-HN-FH

Goedemorgen allemaal!

Gistermiddag mijn eerste eigen Polo opgehaald en uiteraard gekocht zonder enige garantie.......
Al met al gelijk een x-aantal problemen aan de Polo, maar dat ga ik vast allemaal verhelpen Belangrijkste is dat hij techisch verder in prima staat is, dorpels e.d. bikkelhard zijn en ook de spatbord randen nog 100% goed, geen roest of e.d.


De problemen c.q. gebreken op dit moment van aanschaf:
  • Motor lekt olie ter hoogte van het rechter voorwiel. Snelle check gedaan, rond de aftapplug behoorlijk veel olie, geen idee of het keerringetje stuk is of dat het ergens anders vandaan komt.... zal ik binnenkort naar gaan kijken en verhelpen hopelijk.

  • Electrische buitenspiegels werken niet, reageren niet op het bedieningspaneeltje.... spannings probleempje?

  • Raam bestuurderskant geen spanning op motortje, dus raam gaat niet open en dicht. Rechterkant gaat wel, maar weer niet via bedieningspaneel links.

  • Bestuurdersstoel gaat niet in alles standen naar voren en naar achteren, alleen de 2 voorste klikken en de achterste klik die hoor je en valt de stoel in de "klik". Stoel er uit halen denk ik en kijken wat er aan de hand is, eventueel rails / geleiders vervangen

Ondanks deze problemen / storingen ben ik tot dusver uitermate tevreden en blij met deze polo, ondanks zijn km-stand van 272.xxx km. De genoemde punten hierboven zal ik af en toe mee aan de slag gaan, waarbij ik als eerste het olielekkende probleem wil gaan aanpakken. Als iemand van jullie nog suggesties of tips heeft zijn deze van harte welkom!
 
VW  Polo  1.4 16v 
Ik zal voor die electrishe problemen de bekabeling in je deur is goed controleren op kabel breuk.

Die olie lekkage schoonspuiten en daarna starten en kijken waar het vandaan komt.
Hopelijk hebben ze je schroefdraad in het carter niet gesloopt

Mocht dit wel zo zijn, dan zal ik er een andere carterbak gaan plaatsen.
De bekabeling zal ik eerst een gaan doormeten in de deurpost, de doorvoer.....vaker mee gemaakt dat hierin breuken komen..... ben benieuwd...
 
VW  Polo  1.4 16v 
UPDATE STORINGSCODES POLO

Zojuist de Polo uitgelezen, de volgende storingcodes komen naar voren (zonder dat de MIL of EPC brand)

P0118
P0638
P0407

Ook op de rotonde tussen de 15 a 20km per uur beginnen de achterste banden te gieren, slippen..... straks ff kijken want achter zit een of andere verbrede banden op, zowel voor als achter. Voor Contentinal en achter nog even het merk kijken, banden zijn z.g.a.n.

Daarbij de eerder genoemde problemen.... een aardig to-do lijstje dus...........
 
VW  Polo  1.4 16v 
- P0118 - Koelvloeistof temperatuur Circuit Hoge Input (Sensor?)
- P0638 Aandrijving / controlebereik / Prestatie Bank 1 (Aansturing Gasklep cilinderrij 1)
- P0407 Positiesensor klep uitlaatgasterugvoersysteem B (EGR/GASKLEPHUIS)
 
VW  Polo  1.4 16v 
Heb jij een EGR klep op je motor zitten.

Zit rechts vooraan op het blok.
Ziet er zo uit, zie fotos in volgend topic.

https://mypolo.nl/xenforo/threads/polo-9n-2004-1-4-16v-egr-probleem.7472/

Zo ja.
Dan is die denk ik kapot.

En aan die klep zit een pijp die loopt onder je gasklep.
Dit is een los deel waar dat pijpje op zit en die raken ook nog wel is verstopt
Wat misschien storing 2 kan zijn.

(Wel een tijd geleden dat ik dat heb gedaan dus kan ook een ander type 1.4 zijn)


P.s schiet me net te binnen dat het thermostaat huis ook nog wel is kapot wil gaan.
Hier breek intern een clipje af waardoor de thermostaat scheef komt en de sensor storing geeft.
Is te checken door de sensor er uit te halen en eve te voelen of die recht of scheef zit
 
  • Leuk
Waarderingen: Rene Potse
Jeetje wat een plannen met zoon oud beestje. Ik hoop je technisch genoeg bent anders kan het aardig in de papieren lopen. En dan word het alsnog een dure hobby!

Denk dat de kosten uiteindelijk best mee gaan vallen. Veelal reinigen of idd o.a. het gasklephuis vervangen, opnieuw inleren etc etc. Kosten van een gebruikte gasklephuis (als dat uberhaupt nodig is) vallen enorm mee.
Uiteindelijk is het ook de uitdaging om het allemaal weer klaar te krijgen. De electrische problemen ga ik ook wel uit komen, meten is weten.....
 
VW  Polo  1.4 16v 
  • Leuk
Waarderingen: Franklin Golf4TDI
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!