Today Hagelstenen?!

kans op enorme hagelstenen'

Het zomerse weer eindigt vanavond in Nederland mogelijk met zeer zwaar noodweer. Het Europese stormbureau Estofex verwacht onweer, zware windstoten en enorme hagelstenen in Nederland, België en Noordoost-Frankrijk.

De hagelstenen hebben mogelijk een diameter van meer dan vijf centimeter. Estofex gebruikt drie categorieën om noodweer in te delen, het onweer van morgen valt in 'level 2'.

Volgens Meteoconsult kunnen er hagelstenen van maximaal drie centimeter uit de lucht vallen. Het weerbureau spreekt van 'zwaar onweer'. Het KNMI verwacht morgen windstoten van rond de 75 km/u.

Overdag kan het kwik plaatselijk oplopen naar 35 graden!

Ik zal zeggen plaats je auto onder een viaduct/ garage/ of bedek deze met je matras! hahahaha :mrgreen: :eek: :lol:
 
starsky zei:
Euh in Zeeland is het al aan 't onweren enzo..

De weermensen zaten er dus weer lekker naast :roll:
dan zeg ik langleve het oosten, we hebben 't hier nog lekker blauw :lol:

maar wat betreft die hagelstenen schijnt een kleedje te helpen??? (ik heb er ook mijn twijfels bij)
en anders gewoon je matras op offeren idd of een luchtbedje erop Stick Out Tongue
 
VW  6R  1.2TDI 
ze zaten er idd weer naast.het is hier bewolt 24 graden en een paar druppels regen.
Dus niets tropisch en knetterend onweer, in het oosten wel wellicht maar in het westen is meestal niets aan de hand ;) is ook beter voor de lak van de polo hehe

greetz daniel
 
audi  A1  1.2 TFSI (135 pk) 
om de discussie op te laaien ;) : misschien hadden de Maya's toch gelijk en is dit de aanloop naar de vernietiging van de aarde in december 2012 haha

begint er het laaste jaar wel steeds meer op te lijken
 
Volgens de 24uurs verwachting van Buienradar gaat het vanaf het zuidwesten om 5/6 uur losbarsten, en er trekt dan zware storm door NL.

Mijn auto staat hier stukkie verder onder een viaduct, was nie de enige die dat idee had. Laat em lekker staan tot morgenochtend. Liever een ingeslagen ruitje (niet dat dat daar snel gebeurd, maar worst case scenario), dan een poffertjespan... :lol:
 
Ik heb de Polo bij ons pap in de loods gestalt voor de komende week :)

Maar wat was het benauwd zeg :S In Nijmegen de hele dag vol de zon op de werkplaats ( 42 graden :( ) en geen zuchtje wind. Heb 5 liter water gedronken vandaag en nog niet 1x naar de wc geweest zo veel heb ik gezweet.

Warm weer is leuk maar dit NIET.

En nu hopen dat de hagelstenen overwaaien (A)
 
Volgens de boardcomputer was het toen ik onderweg was naar huis 34,5 graden Celsius!!! Niet normaal meer...en dat klopt ook wel, want als ik de weersvoorspellingen mag geloven voor vanavond en vannacht...:? (zal dan geen oog dichtdoen vrees ik)

Enne die hagel daar heb ik slechte ervaringen mee!!! (6 juni 1998 :evil:) Mijn voorruit was naar de gallemiezen, de hele auto (Polo G40) zat onder de deuken...nee, dat mag van mij echt wegblijven!
 
Hier was het ook een gekkenhuis, het water in de badkamer kwam omhoog. Takken op auto's, boom omgewaaid. Maar mijn Polo stond veilig in de tuin onder de overkapping, heb nog snel een badlaken over de neus gedaan omdat de hagel er gewoon onderdoor viel. Oh en de hond heeft een vreemd trauma ofzo Stick Out Tongue .
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!