Tikkende motor 1.2 TDI

Ik heb het oude buisje niet goed bekeken omdat bij de inlaat het ook niet goed zichtbaar was.. En toch zat er echt een scheurtje in.

Dit buisje heb ik volgens mij wel echt goed geplaatst, dus drukverlies zal wel niet.

Ik ga nu gewoon ermee rijden en af en toe checken hoe het is :)
 

Bijlagen

  • mooi_buisje.jpeg
    mooi_buisje.jpeg
    455.4 KB · Weergaven: 32
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Zoals, ik al zei, ik heb precies hetzelfde probleem.

EGR is ook afgedopt bij mij en geen olie verbruik.

Motor loopt perfect.

Denk dat je je over die kwestie niet echt zorgen hoeft te maken, maar ik ga die buis ook vervangen, als dat dat het verhelpt.

(Goede) diesel tanken en flink warm rijden en dan blazen.

Varieren in toeren, gewoon even een half uur in een lagere versnelling rijden, als de auto goed warm is. Ga naar de 3/4k toeren op de snelweg en hou hem daar een half uur.

Probleem zit hem ook in warm rijden bij de 1.2 tdi.

Weet het even niet uit mijn hoofd, maar als ik in zn 3 50 rij zit ik(relatief gezien) ver onder de 2k toeren als je dan gaat warm rijden, wat al sws langer duurt bij dit kleine blokje, is dat sws niet gezond.
 
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!