Welkom op MyPolo!


Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.

Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.

Temparatuur rond de 45 graden

Discussie in '(2001-2005) Volkswagen Polo 9N' gestart door wall, 4 dec 2017.

  1. wall

    wall New Member

    Lid geworden:
    7 sep 2017
    Locatie:
    R'dam

    18
    2
    3
    Hallo,ben zins 2 maanden vw polo 9N (2003) rijder.
    Heb probleem met temparatuur,duurt heellang voordat motor warm is,en als ie dat is dan maar 45 graden,stationair komt hij wel bij 90 graden,maar zodra ik weer gaat rijden dan weer 45 graden.
    complete thermostaathuis met bijbehorende thermostaat en temparatuur censor vervangen.
    Wie ook ervaring met zoiets?

    Alvast bedankt
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Volkswagen Polo 9N 1.4 16v

  2. Google AdSense Advertenties



    Word om alle Google Adsense reclame te verbergen.
  3. Polovl

    Polovl Active Member

    Lid geworden:
    8 nov 2015
    Locatie:
    Tiel

    349
    107
    43
    Rijd eens een flink stuk met de auto terwijl je vagcom aangekoppeld hebt. Post hier je bevindingen of de temperatuur op vagcom ook schommelt ja of nee.
     

    Volkswagen Polo 1.4 80pk

  4. wall

    wall New Member

    Lid geworden:
    7 sep 2017
    Locatie:
    R'dam

    18
    2
    3
    Hi,zal eerst een diagnose apparaat kopen,altijd handig ben ook benieuwd.
     

    Volkswagen Polo 9N 1.4 16v

  5. wall

    wall New Member

    Lid geworden:
    7 sep 2017
    Locatie:
    R'dam

    18
    2
    3
    Hi,
    heb dus een diagnose apparaat gekocht,de iCarsoft-i908,aangesloten kontakt aan en krijgt ik dit te zien,(zie apparaat en wat hij aangeeft)geen test helaas.
    Hij geeft dus aan dat de icarsoft-i908 een communicatie fout heeft met de ECU,weet niet wat ik fot doet,dus verlopig nada niets.
    Hoop dat iemand de oplossing weet.

    Alvast bedankt
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Volkswagen Polo 9N 1.4 16v

  6. Brent Verhaegen

    Premium member

    Lid geworden:
    18 apr 2016
    Locatie:
    Haacht

    345
    138
    43
    Die foutcode wil zeggen dat je scan tool wel het uitlezen van die module ondersteunt maar dat je Polo er niet mee is uitgerust.
    De tool die je hebt moet met elke VAG auto overweg kunnen. En je kan je wel inbeelden dat er in een VW Phaeton full option er meer modules zitten dan in onze Polo.

    Ik zou eens proberen bekijken in welke modules je wel binnen geraakt om te kijken wat je kan uitlezen.
    Temperaturen zou je normaalgezien ook bij OBD-functions moeten kunnen uitlezen.

    Ik heb zelf een ELM327 OBD Bluetooth scan tool van onze vrienden in het verre oosten. Kost letterlijk 2x niks vergeleken met je iCarsoft.
    Installeer de 'Torque' of 'Piston'-app op je smartphone, verbinden met bluetooth en je kan van alles mooi grafieken trekken, foutcodes uitlezen, opzoeken en wissen. Zou ik iedereen aanraden om te kopen, zelfs als je al een 'grotere' scan tool hebt.
    Ik heb zelf ook VCDS maar dit blijft soms gewoon nog makkelijker om snel even iets te bekijken ipv je laptop met vagcom/VCDS boven te halen.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Spritmonitor.de Volkswagen Polo 9N3 1.2 6v 60pk BBM

    Sal vindt dit leuk.
  7. wall

    wall New Member

    Lid geworden:
    7 sep 2017
    Locatie:
    R'dam

    18
    2
    3
    Hi Brent,

    bedankt voor je reactie,ik heb inmiddels ook een ELM327 gekocht,net wat je zegt kost niks vergeleken met de iCarsoft.
    Maar hebt hem nog niet uitgeprobeerd,komt nog een van deze dagen ben benieuwd,Torque(betaalde versie) ook al geinstalleerd op gsm.
    Ik laat het weten.

    Groetjes
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Volkswagen Polo 9N 1.4 16v

    Brent Verhaegen vindt dit leuk.
  8. wall

    wall New Member

    Lid geworden:
    7 sep 2017
    Locatie:
    R'dam

    18
    2
    3
    Nou themparatuur probleem opgelost,lag in de deksel van de thermostaathuis,hierbij foto van nieuwe thermostaatdeksel inc. thermostaat.
    Als je goed kijkt is het gat waar thermostaat komt mooi egaal rond,sluit dus helemaal,de vorige,helaas geen foto zat nog een gootje(uitsparing) dus al ging thermostaat dicht er stroomde toch beetje vloeistof doorheen,genoeg om de themperatuur niet omhoog te krijgen tijdens het rijden.
    Echt een opluchting nu,motor komt snel op themparatuur,90 graden.
    Ik weet het nut niet van die uitsparing in oude thermostaat deksel,als iemand het weet hoor ik het graag.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Volkswagen Polo 9N 1.4 16v

Deel Deze Pagina

XenForo/
  1. Deze site maakt gebruik van cookies om inhoud te personaliseren, uw ervaring te optimaliseren en om u ingelogd te houden als u zich registreert.
    Door deze site te blijven gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie