Te verwachtte problemen, BM 2011

Hoi allemaal,

Ik sta voor de keuze om een 2011 BM te kopen/leasen met 95.000 op de teller maar twijfel omwege het feit dat ik hier verschillende problemen voorbij heb zien komen.

Nu weet ik dat deze auto in het verleden wat problemen had met de brandstofpomp maar voor de rest eigenlijk niet. Deze is 2 x vervangen en daarmee was het opgelost.

Nu mijn vraag; wat zijn de verwachte problemen/onderhoud dat ik het komende jaar kan verwachten? Distributieriem of iets? Ik rij ongeveer 25.000 per jaar. Voordat ik de auto neem, krijgt hij een grote beurt en verse APK. De auto is dan namelijk net 3 jaar oud en moet hij voldoen aan de APK verplichting.

Dit vraag ik omdat ik anders voor een nieuwe 2014 Polo ga kijken. De maandelijkse kosten van t 2011 model liggen stukken lager, maar deze neemt ook wat risico's met zich mee.

Alvast bedankt! Big Grin
 
  • Leuk
Waarderingen: Jeffmart
Ik zou voor een nieuwe gaan als je dat ook aan het overwegen bent. Een tweedehandsje kan zoals je weet goed en slecht zijn. Je weet namelijk nooit wat er in de toekomst met de auto kan gebeuren. Ook auto's die geen problemen hebben kunnen problemen krijgen. Met een nieuwe auto heb je altijd nog garantie 2 jaar en kun je optioneel verlengen. En als je 25k per jaar rijdt zit je na 2 jaar op 50k terwijl je tweedehandsje over 2 jaar op de 145k zit. Dat je auto problemen had en zijn opgelost kan ook weer 2 kanten opgaan. EGR klep, kromme remmen en versnellingsbakproblemen heb ik hier over gelezen. Ik heb ook een BM uit 2011 met nu 87.000 en nul problemen.
 
Ik zou ook voor een nieuwe gaan kijken dan heb je ook nog volle garantie en je kan eventueel dingen erop kiezen en naar je eigen smaak maken waardoor je waarschijnlijk meer plezier ervan zal hebben.
 
De auto is van een goede vriend van me en heb al vaak in de auto gelopen. Auto is 100% dealer onderhouden en heeft alle opties, dus daar geen probleem mee. Ook weet ik hoe hij rijd en dat is ook allemaal prima. Ik heb toendertijd met hem gekeken om de Polo samen te stellen kwa prijzen en dergelijke.

Het probleem zit hem inderdaad in het feit dat er problemen kunnen komen. Dit is altijd een risico. Ik zou 15 maanden garantie krijgen, maar mocht het daarna stuk gaan, kan het ook goed stuk gaan.. Kromme remschijven is nog goedkoop, maar een versnellingsbak of een EGR problemen lijkt me wat minder leuk.

De nieuwere Polo, zou ik gaan voor een First Edition 1.4 TDI (90pk t.o.v. 75pk BM). Teminste, als ik hoop dat deze ook in NL geleverd word. De Nederlandse VW website is maar half compleet, terwijl de Duitse al wat meer laat zien.

Maar dit is weer een nieuw type motor. Kinderziektes zitten misschien dan ook wel in dit blok. Ook weer een risico, maar word opgevangen door de garantie. Ik wil ook een extra garantie afnemen op het blok voor in totaal 3 jaar, dat echt alles gedekt is.

Hopelijk vandaag ergens reactie van de dealer, wat de mogelijkheden zijn voor een nieuwe. :)
 
Als je nog 15 maand garantie hebt loop je nog geen risico met reparatiekosten. En als je deze Polo zelf ook door en door kent en je er zelf al vaak in hebt gereden + dealer onderhouden zie ik geen risico's. Krijg je dan toch problemen met de EGR of versnellingsbak dan heb je dus garantie en kost het je niks. Mocht je hem voor een nette prijs kunnen overnemen dan zou ik het zeker overwegen om voor deze Polo te gaan. Je kunt dan na de verstreken garantie alsnog gaan kijken voor een nieuwe Polo. ;)
 
Ik wil elke maand €50,- apart zetten voor het standaard onderhoud, de servicebeurten. En buiten dat wil ik graag ook nog apart €100,- apart zetten voor de grote zaken als Distributieriem of stel dat de versnellingsbak kapot gaat etc.

Mocht ik dit over 3 jaar niet gebruikt hebben, heb ik een mooi potje staan om hem uit de lease te kopen. De verwachte kosten liggen beduidend lager dan genoemd bedrag gelukkig haha.

Het heeft allemaal zo z'n voor en nadelen. Ik zal ze wel eens op een rijtje zetten :)
 
Ik heb alles bekeken en de voor en nadelen naast elkaar gelegd. Samen met vrouw lief is besloten om voor de 3 jr oude Polo te gaan.

Bedankt allemaal voor de hulp.

Ik gok dat ik over een paar maanden wel een auto kom voorstellen haha!
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!