Stuurproblemen

Ik heb sinds vandaag een raar dingetje in mijn stuur.
als ik rijd en verander van richting doet het stuur het eerst een raar bewegingkje.
dit doet hij ook als je het in stilstand doet, vermoedelijk iets van stuurbekrachtiging of zo.
nu ben ik bij mijn lokale garage geweest en die zegt dat het vermoedelijk iets electronisch is en ik toch naar de dealer moet gaan.
omdat er vermoedelijk een electronische stuurbekrachtiging is en niet met olie.
heeft misschien iemand ervaring hiermee, betreft een polo 6c van 2014 met 38000 km gelopen.
 
Volkswagen  polo aw 2021 r-line reef blue  1.0 tsi 
dat klinkt wel alsof het ergens in de stuurbekrachtiging zit. of de motor of de stuurhoeksensor. of je stuurhuis loopt heel erg stroef, maar daarbij zou je eerder gewoon een zwaar sturende auto verwachten dan schokjes.
Stuurt voor de rest helemaal goed, en niet stroef.
stuurhoeksensor of motor zou id kunnen.
kan pas komende woensdag terecht bij dealer
 
Volkswagen  polo aw 2021 r-line reef blue  1.0 tsi 
Hoihoi,

ik heb precies hetzelfde probleem. Het lijkt erop dat er een knik in de stuur zit. Als je stuurt hoor en voel je een knik in de middenstand. Het onderstel is bij mij gecontroleerd, helaas niks kunnen vinden. Ik ben benieuwd wat het bij jou is.
 
Polo  6c  1.4 tdi 
Is dat knikje wat je bedoelt niet, wat je voelt als je met je richtingaanwijzer aan, tegenstuurt tegen de richting van je richtingaanwijzer?
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
Ik denk persoonlijk dat er niet iets los zit, het voelt aan als een electrisch probleem.
ik zal zeker dadelijk er eens na kijken of het de kruiskoppeling is
 
Volkswagen  polo aw 2021 r-line reef blue  1.0 tsi 
Ik weet niet of dat bij jouw model ook is, maar bij mij is dat een geelkleurig reservoirtje.
Waar zit die bij jou dan? Ik heb het gevoel dat ik compleet blind ben, kan hem niet vinden.

:Edit: als ik competent genoeg was om gelijk in het Engels te googelen had ik niks gezegd. Gevonden
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 9N3 GTI Cup Edition  (Verkocht) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!