Goedemiddag,
Nieuw hier en op zoek naar antwoorden voor de 9N 2002 van mijn dochter.
Toen we olie onder het rechtervoorwiel vonden en de wagen zwaar stuurde is de auto naar de (universele) garage gebracht.
Het was duidelijk dat het stuurhuis lekt en diende vervangen te worden. Dit is dan ook gebeurd .... Na 3 dagen zonder problemen
gereden te hebben viel de bekrachtiging uit. Heb nagekeken wat ik op internet vond nl : de zekering in het dashboard is ok en tevens
de bladzekeringen boven op de batterij. De wagen terug naar de garage gebracht en deze heeft hem proberen uit te lezen maar geraakt
niet in de software .... Mss heeft dit te maken met het feit dat we jaren geleden de startonderbreking uit de ECU hebben laten programmeren
(het was dat of een nieuw ecu wat kostelijk is). De garagist heeft 3 verschillende uitleeskasten (waaronder 1 universele) en geraakt er dus niet in.
Hij vind het zelf te duur om een aantal zaken te gaan elimineren zonder uitlees... hij zei me dat het stuurhoeksensor kon zijn, de pomp zelf, mss de ecu .... etc etc
Hoe moet het nu verder ? Kan ik zelf nog iets checken ? Ik las dat een batterij met een te lage spanning ook voor hommeles kan zorgen .... mss het olievatje
bovenop de pomp checken ? Mss toch de bladzekeringen vervangen ?
Het gekke is dat de servo/stuurbekrachtiging het soms wel en het soms niet doe (eerst 3 dagen zonder problemen na herstelling). Het lijkt dus iets electrisch want
als ik met de wagen rijd zonder de bekrachtiging voelt het mechanische gedeelt wel goed (wijkt niet af, stuur goed enkel zwaar)...
Iemand een idee ?
groeten
Dax
Nieuw hier en op zoek naar antwoorden voor de 9N 2002 van mijn dochter.
Toen we olie onder het rechtervoorwiel vonden en de wagen zwaar stuurde is de auto naar de (universele) garage gebracht.
Het was duidelijk dat het stuurhuis lekt en diende vervangen te worden. Dit is dan ook gebeurd .... Na 3 dagen zonder problemen
gereden te hebben viel de bekrachtiging uit. Heb nagekeken wat ik op internet vond nl : de zekering in het dashboard is ok en tevens
de bladzekeringen boven op de batterij. De wagen terug naar de garage gebracht en deze heeft hem proberen uit te lezen maar geraakt
niet in de software .... Mss heeft dit te maken met het feit dat we jaren geleden de startonderbreking uit de ECU hebben laten programmeren
(het was dat of een nieuw ecu wat kostelijk is). De garagist heeft 3 verschillende uitleeskasten (waaronder 1 universele) en geraakt er dus niet in.
Hij vind het zelf te duur om een aantal zaken te gaan elimineren zonder uitlees... hij zei me dat het stuurhoeksensor kon zijn, de pomp zelf, mss de ecu .... etc etc
Hoe moet het nu verder ? Kan ik zelf nog iets checken ? Ik las dat een batterij met een te lage spanning ook voor hommeles kan zorgen .... mss het olievatje
bovenop de pomp checken ? Mss toch de bladzekeringen vervangen ?
Het gekke is dat de servo/stuurbekrachtiging het soms wel en het soms niet doe (eerst 3 dagen zonder problemen na herstelling). Het lijkt dus iets electrisch want
als ik met de wagen rijd zonder de bekrachtiging voelt het mechanische gedeelt wel goed (wijkt niet af, stuur goed enkel zwaar)...
Iemand een idee ?
groeten
Dax
vw
polo 9n