stuurbekrachtiging VW Polo 9N 2002

Goedemiddag,

Nieuw hier en op zoek naar antwoorden voor de 9N 2002 van mijn dochter.
Toen we olie onder het rechtervoorwiel vonden en de wagen zwaar stuurde is de auto naar de (universele) garage gebracht.
Het was duidelijk dat het stuurhuis lekt en diende vervangen te worden. Dit is dan ook gebeurd .... Na 3 dagen zonder problemen
gereden te hebben viel de bekrachtiging uit. Heb nagekeken wat ik op internet vond nl : de zekering in het dashboard is ok en tevens
de bladzekeringen boven op de batterij. De wagen terug naar de garage gebracht en deze heeft hem proberen uit te lezen maar geraakt
niet in de software .... Mss heeft dit te maken met het feit dat we jaren geleden de startonderbreking uit de ECU hebben laten programmeren
(het was dat of een nieuw ecu wat kostelijk is). De garagist heeft 3 verschillende uitleeskasten (waaronder 1 universele) en geraakt er dus niet in.

Hij vind het zelf te duur om een aantal zaken te gaan elimineren zonder uitlees... hij zei me dat het stuurhoeksensor kon zijn, de pomp zelf, mss de ecu .... etc etc

Hoe moet het nu verder ? Kan ik zelf nog iets checken ? Ik las dat een batterij met een te lage spanning ook voor hommeles kan zorgen .... mss het olievatje
bovenop de pomp checken ? Mss toch de bladzekeringen vervangen ?
Het gekke is dat de servo/stuurbekrachtiging het soms wel en het soms niet doe (eerst 3 dagen zonder problemen na herstelling). Het lijkt dus iets electrisch want
als ik met de wagen rijd zonder de bekrachtiging voelt het mechanische gedeelt wel goed (wijkt niet af, stuur goed enkel zwaar)...

Iemand een idee ?

groeten
Dax
 
vw  polo 9n  1.4 
Hoi hoi,

Het is gelukt om de wagen uit te lezen en het blijkt dus dat de stuurbekrachtigingspomp kaduuk is.
Spijtig genoeg is het een KOYO (en geen TRW) met nr 6Q0423155L . Iemand ervaring met de vervanging
van zo'n pomp ? Was aan het rondzien naar een gebruikte maar dat blijft een gok.... Nieuw zijn ze niet
meer te krijgen (van Koyo toch niet) maar zag dat ERA gereviseerde verkopen. Ben ik correct dat indien
het nummer correct is dat het dan niet uitmaakt uit welke auto deze komt (benzine of diesel, uit een skoda etc) ?

thks
 
vw  polo 9n  1.4 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!