Stuur schuin na uitlijning en schadeherstel

Beste mede Polo-isten,

Achtergrond:
Afgelopen December heeft een onbekende auto mijn Polo 6R (2011) flinke schade toegebracht in een parkeergarage. Na maanden geneuzel met het Waarborgfonds heb ik zo'n 2 maanden geleden het schadebedrag teruggekregen en kon ik aan de slag met het herstel.

Het rechter voorwiel stond schuin in de wielkast (naar achteren) en ook trok de auto flink naar rechts. Hier heb ik dus tot en met begin Juni mee doorgereden, waarna ik eindelijk de auto naar de schadehersteller (bekende) kon brengen. Hersteller heeft draagarmen en een subframe van de sloop gehaald (in goede staat) en heeft deze vervangen. Ook is de auto naar een uitlijner gegaan en staat inmiddels het wiel weer kaarsrecht in de wielkasten. Eind goed al goed dacht ik, en dat tegen een super vriendenprijs.

Huidige Situatie:
Gisteren heb ik dan de auto mogen ophalen bij de schadehersteller en rijd de auto weer keurig rechtuit en is het trekken verdwenen. Echter blijft het stuur nu schuin staan. Het lijkt een beetje op de stuurstand waarop ik het stuur moest houden toen de auto niet recht reed. Hersteller geeft aan dat de uitlijningsrapporten kloppen die hij van de uitlijner heeft gekregen. Het stuur viel hem ook op. Hersteller geeft ook aan niet tevreden te zijn met de uitlijner.

Wat kan ik nu doen? Ik ben sowieso van plan om nieuwe banden aan te schaffen, loont het om bij de bandenboer de uitlijning opnieuw te laten doen? Hoorde vroeger wel eens dat het stuur een 'tandje' kan worden verzet?

Hoor graag jullie tips! Als alles gefixt is kan ik eindelijk naar iichel om wat zaken te laten coderen/installeren :)

Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!