Stuur piept bij insturen naar rechts

Cruz

Bekend lid
883
315
72
Bij lage snelheden, ik stuur naar een beetje rechts hoor ik een piep / hoog gefluit.

Mijn aw is uit sept 2018 31000km rijd niet veel.
Toevallig nu met de Polo naar Italië over de Gotthard Pass. In de Italiaanse dorpjes hoor je het goed bij sturen naar rechts. Stuur recht hoor je niks. Links sturen ook niet.

Wat Zou dit kunnen zijn? En kan ik nog zo doorrijden?
Heb geen foutmelding etc.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Thanks stukje achteruit gereden en lijkt dat het geluid weg is. Ook even hard geremd. Toevallig zit in naast een VW dealer in Italië. Mocht het terugkomen dan vraag ik het even aan hun.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Het is toch iets anders. Namelijk als ik langzaam mijn koppeling op laat komen. Dan hoor je fluit/hoge piep. Eenmaal in de versnelling of in zijn vrij dan hoor je niks. Zou mijn koppeling nu al versleten zijn 31000km. En over de Gotthard pas... Waarbij ik veel voor de bochten heb geremd en verder op de motor afremmen.
Auto schakelt verder zoals het hoort gewoon soepel.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Ik denk een steentje tussen je remschijf en ankerplaat.

Ff met een schroevendraaier tegen die plaat achter je schijf drukken en misschien valt die er uit
Heb ik ook eens gehad rechtsvoor. Ik schrok me wild. Alsof ik een compleet hekwerk meetrok. Durfde geen meter meer te rijden en heb mobiliteitsservice gebeld. Oplossing was een paar keer achteruitrijden en flink remmen. Maar ik was toen wel zeker 300 m verder ik bedoel terugger. Pfoeh wat een opluchting toen het over was.
 
Volkswagen  Polo AW1 Highline, R-line exterieur, LED, active info display, Bonneville, ex-beats  1.0 TSI 115pk handgeschakeld 
Het is toch iets anders. Namelijk als ik langzaam mijn koppeling op laat komen. Dan hoor je fluit/hoge piep. Eenmaal in de versnelling of in zijn vrij dan hoor je niks. Zou mijn koppeling nu al versleten zijn 31000km. En over de Gotthard pas... Waarbij ik veel voor de bochten heb geremd en verder op de motor afremmen.
Auto schakelt verder zoals het hoort gewoon soepel.
Dan zou je het haast op een druklager gooien, in dat geval zsm even laten luisteren door de dealer( ivm coulance garantie oid)
Als deze kapot gaat schakelt/koppelt hij niet meer
 
  • Leuk
Waarderingen: Cruz
Dan zou je het haast op een druklager gooien, in dat geval zsm even laten luisteren door de dealer( ivm coulance garantie oid)
Als deze kapot gaat schakelt/koppelt hij niet meer
Ja heb dit laten doen hier in Italië maar ze vermoeden het ook echter dan moeten ze bij de koppeling en ben ik mijn auto 4 dagen kwijt of langer..
Ze gaven wel aan dat het veilig is om te rijden en dit in NL te laten controleren. Stationair klinkt die goed het is alleen als je heel langzaam de koppeling laat opkomen. Mijn eigen dealer vindt dit ook voor nu een goed advies.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Nee heb al gereageerd op het andere topic. Het is iets met de koppeling en versnelling. Hier laten nakijken op het zicht door een Italiaanse VW dealer. En de werkplaats chef bevestigde het geluid maar gaf aan dat ik gewoon kan rijden. Of de auto hier 5 dagen of langer achterlaten. Dat is niet echt een optie en vond hij zelf ook niet. Gebeld met mijn eigen dealer ze zeiden ook wij kunnen ook pas doen als er een diagnose wordt gesteld dus kom maar langs zodra je in NL bent. Pech service gaat in werking als ik pech heb. Dat heb ik niet..
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!