Stotteren en onregelmatig stationair lopen

Om maar niet meteen een nieuw topic te openen:
Ik reed laatst naar school toe en zette mijn cruise erop.
reed harder als de auto voor me dus gooide ik hem eraf.
toen voelde ik in ene een schok in de auto en brande heel even mijn motormanagement lampje.
zelf vind ik ook dat hij heel erg schokt als je stationair in een versnelling rijdt en abrupt het gaspedaal indrukt.
vanacht reed ik rond kwart voor 2 naar huis en op het begin schokte hij zelfs toen ik het gaslosliet en hem stationair in de versnelling liet rijden, gebeurde twee keer(zonder lampje trouwens) en toen was het over.
kan ik nu soort van concluderen dat een van mijn bobines naar de klote is?(heb via dealextreme een vagcom kabeltje besteld drie weken geleden maarja dat duurt eeuwen)
nu heb ik zo al op verschillende onderdelen sites gezocht en op mijnautoonderdelen nl staan er twee met een prijs eentje van bosch en eentje van beru.
die van beru is 20 euro goedkoper maar ook slechter?
 
@onair

Ik heb de kabel binnen, en kon 01 gewoon uitlezen.
kwam alleen een storing naar boven dat ik hem een keer had gestart zonder transponder(even testen of ik met mijn klapsleutel de auto kon starten).
kwam erook achter dat een van de zekeringen er niet in zat(met zo een motormanagement tekentje, maar daar zijn er meerdere van)
heb er een zekering ingedaan en lijkt alsof ie het beter doet(zal waarschijnlijk wel een beetje tussen mijn oren zitten)

mvg
 
soort van kickje,

sochtends heeft hij er steeds vaker last van.
met de vag-com kabel kan hij geen foutcodes vinden.
rond de 2000 en 4000 toeren merk je een trilling.
stationair loopt hij trouwens wel goed.
iemand enig idee?
zou het eventueel ook het gasklephuis kunnen zijn?
moet je die nou wel of niet opnieuw inleren als je die schoonmaakt?

mvg,
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!