Stotteren en onregelmatig stationair lopen

Op de parkeerplaatst bij de meet en greet merkte ik dat mijn Polo niet meer lekker stationair liep. Ik dacht, kan geen kwaad. Onderweg naar huis hield de motor in en stotterde hij bij het acceleren. Opeens kreeg ik de melding "Abgas Werkstatt" in de boordcomputer en ging er een lampje branden op het dashboard.
Als ik het boekje er bij raadpleeg kan het de lambdasonde zijn.
Heeft iemand van jullie soortgelijk probleem al eens gehad?
 
Zo heb ik een keer gestaan met de auto van mijn vriendin. Deed niks meer. ANWB erbij gehaald en laten slepen naar een ANWB-post. Bleek dat de Bobine bij de auto van mijn vriendin al vaker is vervangen. Een bevestigingsbout was namelijk afgebroken.

Cheers
 
Hallo,

om welke type polo gaat dit?
Want ikzelf heb dit ook gehad bij mijn polo van bj 1997
bleek het ook een bobine probleem te zijn.
maar dit bleef maar terug komen..
probleem nooit gevonden bij de garage wisten ze het ook niet.

:ugeek:
 
Volkswagen  Polo  1.4 
Bij mij t zelfde gebeurt op de heenweg naar de meet.
Na n half uurtje gewacht te hebben de auto weer gestart en de reis kunnen
vervolgen.
Op de terugreis geen problemen meer gehad.
Zonet de garage gebeld voor n afspraak om de auto uit te lezen.
Dit gebeurd a.s. woensdag.
 
Ik heb op de terugweg ook motorstoring gehad en stotteren. Knipperend motorlampje.

Nou ik weet dan al genoeg Stick Out Tongue

1 2 4 al eens vervangen dus nu was het 3

Ik heb ze standaard in mijn dashbordkastje liggen dus op de parking ff snel vervangen en weer verder gereden.
 
Roy78 zei:
Frappant dat het bij 3 polo's gebeurd.
@ Bas: Heb jij bobines in de auto liggen? Bij de garage vertelden ze me dat die dingen €45,- kosten.....

Ja ik heb er altijd 1 in de auto liggen. Ik haal ze altijd voor een 10tje t stuk uit sloopauto's. En tot nu toe nog geen spijt van gehad Stick Out Tongue
 
die misfire komt waarschijnlijk evengoed door een bobine! als het weer extreem vochtig is buiten zal die het waarschijnlijk weer doen..

neem aan dat je verder netjes zn onderhoudsbeurten doet (dus evnt bougies vervangen wanneer nodig, dan sluit je deze al uit) weet de km-stand en onderhoudshistory van jouw polo niet natuurlijk, als deze al gedaan zijn of er nog niet aan toe zijn om te vervangen zullen deze het probleem hoogst waarschijnlijk niet zijn en gok ik toch op de bobine die stuk is van de cilinder waar je de misfires op hebt gehad!
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!