RomeoHotel zei:
@Gewoonjan
ok. Maar sindsdien dus geen foutmeldingen meer gehad?!
PS, merk je nog iets aan je verbruik?! Positief bedoel ik dan. Ik heb gelezen dat als de EGR klep verstopt raakt dit nadelig invloed heeft op je verbruik. Zal wel niet veel schelen denk ik. En toch moet ik toegeven nadat die "magneetklep" vervangen was de BM gevoelsmatig makkelijker rond de 4ltr/100 km gemiddeld verbruikt.
nope, helemaal geen melding meer gehad
maar zoals ik volgens mij al typte was de klep bij mij niet kapot 0=)
de garage zei tegen mij in ieder geval dat alles normaal functioneerde, maar iets een software fout gaf, alleen wisten ze niet wat
en ik merk niets aan mijn verbruik, alleen dat ik 1 van de meest onzuinige BM's heb hier op het forum, maar dat komt grotendeels door mijn rijstijl en anderzijds door mijn leeftijd (19) en dus niet echt van het rustigere rijden ben
't kan ook er mee te maken hebben aan de manier waarop ik de auto heb ingereden; de eerste 1000 rustig aan en daarna redelijk doorgetrapt steeds
al ben ik vanaf een kilometerstandje of 7500 weer rustiger gaan rijden om zo toch een beetje de diesel kosten te gaan drukken :lol:
Ps. @ Sap6R, in de drie over rotondes en door bochten kan sowieso wel, mits je de snelheid van je auto boven de 30 km/u kan houden
dat is trouwens alleen een aanrader als je er alleen in zit wegens het gooien wat je dan meestal met de auto doet