Storing Stoelverwarming

Beste leden,

Ik heb dezelfde probleem met de de stoelverwarming, ze zeggen dat het waarschijnlijk ligt aan de matjes van de bestuurdersstoel, is er iemand die me kan helpen in de buurt van zeeland?
 
Polo  6r 2010  1.2 BMu 
Beste forum leden,

Ik heb op verschillende websites voor een oplossing gezocht alleen kan het momenteel niet vinden.

Ik heb namelijk de zelfde probleem.

Ik heb een vag com tot mijn beschikking en heb de auto uitgelezen.
Het geeft geen storing.

Enige iemand die een oplossing heeft, oplossing is namelijk niet genoemd.

Met vriendelijke groet,


Bekir Yildiz
 
polo  6r  1.2 tdi 
Beste forum leden,

Ik heb op verschillende websites voor een oplossing gezocht alleen kan het momenteel niet vinden.

Ik heb namelijk de zelfde probleem.

Ik heb een vag com tot mijn beschikking en heb de auto uitgelezen.
Het geeft geen storing.

Enige iemand die een oplossing heeft, oplossing is namelijk niet genoemd.

Met vriendelijke groet,


Bekir Yildiz
Langs je vaste garage gaan, en de auto uit laten lezen...
 
Volkswagen  Polo  1.4 80pk 
Kennisniveau van die gasten ligt iets hoger dan dat van ons.
Misschien hebben zij in het verleden al eens eerder een soort gelijk iets meegemaakt. Tevens zij ze constant bezig met klachten van klanten en hebben ook toegang tot soortgelijke klachten van overige dealers/Volkswagen servicepunten in Nederland. Hier kunnen ze op anticiperen en eventueel met een oplossing komen.
 
2011 Volkswagen  Polo  1.6 TDI 140pk Highline (Geëxporteerd) 
Heb je een multimeter ter beschikking?

Wat ik zou doen:

Accu losmaken
Stoelen losmaken
Connectoren onder stoel voorzichtig losmaken
De WITTE stekker is je stoelverwarming. Meet de weerstand van de verwarmingsweerstand in je stoel (normaal erg laag).
Doe hetzelfde voor je passagiersstoel (die het wel goed doet) en vergelijk je meting.
Wijkt bv de weerstand van je verwarmingselement erg af bij beide stoelen? Dan moet je nieuw matje gaan bestellen en in stoel inbouwen.
Zorg dat je in ieder geval weg blijft van de witte/zwarte stekkers met je multimeter. Je wilt geen ontploffende stoel in je achtertuin!

Anders kun je nog eens regelapparaten verwisselen en kijken of het probleem zich mee verplaatst, dan is die defect.

Edit: metingen NTC weggehaald, heb net gezien in de stroomloopschema's dat de 6R niet op dit principe werkt

[mod edit]
GELE stekker gewijzigd in WITTE stekker, GELE zijn vrijwel altijd voor air-bags, hier nooit zomaar metingen aan verrichten zonder dat je weet wat je doet!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
Zorg dat je in ieder geval weg blijft van de witte/zwarte stekkers met je multimeter. Je wilt geen ontploffende stoel in je achtertuin !


Hier even een aanvulling:

ik ben automonteur met 20 jaar ervaring, gele stekkers zijn in principe ALTIJD van de airbag !!

zojuist stoelmatten doorgemeten een vervangen van een 6R, zijn 2 witte stekkers !! weet uiteraard niet of dit voor alle polo's geldt, maar bovenstaande bericht brengt je in mijn ogen op het verkeerde been.
Met het juiste schema kun je ook meten op de juiste draden dmv de draadkleuren te controleren en de stekker posities.
Enig logisch inzicht is wel makkelijk ! maar in principe kan iemand die geen monteur is dit ook als je maar een idee hebt waar het over gaat.

Iedereen veel plezier met zijn polo.

Een vriendelijke groet van GVDT
 
Meerdere  Diverse  1.6TDI 
  • Leuk
Waarderingen: mausie
Ik heb het probleem opgelost kosten me wel paar dagen om het uit te zoeken. De stoelverwarming in de rug zag ik een breuk, maar wanneer de stoel koud was werkt het voor 20 seconden maar wanneer de stoel iets warmer werd gingen de kabels krimpen. Ik heb bij de breuk de kabels gesoldeerd en het werkt weer naar behoren. Met uitlezen zie je inderdaad niets.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 105PK --> 130PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!