Stoelverwarming reparatie

Follow-up!

Stoel is eruit en ik ben weer ietsje wijzer.
Het witte stekkertje van de rugleuning zit op de foto linksboven. De weerstand op zowel de zitting en de rugleuning zijn allebei 6 Ohm.
En het valt op dat de witte stekker met (die rode) kabelschoentjes is verbonden. Dus er is ooit iets mee gedaan.

Ik krijg het idee dat er tussen het witte, ovale stekkertje van de rugleuning en het witte, rechthoekige stekker van de zitting een verbindingstuk of splitter ofzo hoort te zitten. Maar nergens op internet lees of zie ik daar iets over. Ik kan natuurlijk even de passagiersstoel loshalen en kijken hoe het daar zit. Maar F1 begint bijna!! ;)

Als iemand nog ideeën voor me heeft, dan hoor ik het graag!


1664709289031.png
op de meest rechtse witte stekker gok ik zo
 
Ik heb je verward met al mijn posts en foto's, denk ik.
Op de bestuurderstoel zit namelijk maar één witte stekker. Die foto waar je op reageert is de passagiersstoel, die heeft er twee.

Dank je voor het meedenken!!
Ik zoek nog even verder. Denk dat ik dichtbij een oplossing ben!
 
Volkswagen  Polo 6R - Match uitvoering  1.2 TSI 105pk 
End in the end.... is het matje in de rug niet goed. Bij loshalen was de weerstandswaarde wéér anders; iets van 300 Ohm ofzo.
De matjes toch maar even in serie gezet. De gezamelijke (of vervangings-) weerstand is dan nog hoog in de 200 ohm (logisch natuurlijk) en zoals verwacht pikt de regelaar dat niet, want de stroom wordt dan te hoog. Het leek simpel om even een weerstandje (ergens tussen de 200 en 300 ohm) parallel te zetten om op 2,4 uit te komen, maar dat is wel heel erg valsspelen en dat gaat gewoon niet goed komen dan, want het matje is simpelweg niet goed.

Daarmee nog maar het antwoord op een veelgestelde vraag op internet en forums;
Als je de stoelverwarming aanzet en de lampjes op het knopje gaan na 1 of 2 seconden weer uit, dan zijn één of twee van je matjes stuk. Ze geven een te hoge weerstand omdat het kabeltje in de mat er slecht aan toe is, of de kabel is simpelweg gebroken.
 
Volkswagen  Polo 6R - Match uitvoering  1.2 TSI 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: Steefje
Beste mede forumleden,,

Tot mijn verbazing kwam ik er achter met deze koude dagen die we achter de rug hebben, dat mijn stoelverwarming niet werkt zowel de bestuurder als de bijrijder.

Ik druk het knopje in en gaat dan zodra ik het knopje loslaat ook meteen weer uit geld ook voor de bijrijderskant.

Iemand hier ervaring mee of zoiets meegemaakt
 
Volkswagen polo 1.2 tdi bleumotion  Polo  1.2 Tdi 
Beste mede forumleden,,

Tot mijn verbazing kwam ik er achter met deze koude dagen die we achter de rug hebben, dat mijn stoelverwarming niet werkt zowel de bestuurder als de bijrijder.

Ik druk het knopje in en gaat dan zodra ik het knopje loslaat ook meteen weer uit geld ook voor de bijrijderskant.

Iemand hier ervaring mee of zoiets meegemaakt
Dan is de kans groot dat de module naar zijn grootje is
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!