Stoelverwarming 9N3

Hallo mensen,

Een paar weken geleden heeft de stoelverwarming van de bijrijderskant het begeven van mijn 9N3. Oftewel hij wordt op een plek op de zitting heel heet en begint na een tijdje te stinken naar verbrand kunststof, dus in mijn ogen kapot.

Na informeren bij de dealer geven zij aan dat ik OEM nr: 6Q0881406c (stoelbekleding met verwarmingselement) nodig heb, maar dit helaas niet meer leverbaar is.

Na enig zoekwerk op internet kwam ik zelf uit op OEM nr 6Q0963555J, wat alleen het verwarmingselement/matje zelf is. Zij geven vervolgens aan dat dit niet bij mijn auto hoort en dat alleen de bekleding in zijn geheel met verwarmingselement vervangen dient te worden...


Ik meende te lezen op dit forum dat meerdere mensen achteraf OEM stoelverwarming hebben ingebouwd? Weet iemand hoe dit precies zit en of ik alleen het verwarmingselement/matje nodig heb?

Anders moet ik op zoek naar een donor stoel…:rolleyes:

bedankt alvast!;)
 
Volkswagen  Polo 9n3  1.6 105pk 
Afhankelijk van het prijskaartje is het wellicht niet eens zo slecht om eerst te speuren naar een donorstoel; scheelt waarschijnlijk een hoop gevloek en tijd!
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Wat @Giltix zegt, elke willekeurige 9N3 stoel met stoelverwarming kan je pakken.
De 9N1 modellen hadden onder beide stoelen een stuurapparaat en de 9N3 had er maar 1 voor beide stoelen.

Bekleding kan je gewoon overzetten, let er wel op dat het sportline model andere stoelen heeft net als de GTI en de CROSS modellen (allen sportstoelen)

Op de 9N3 van mijn vrouw die ze destijds had heb ik achteraf OEM stoelverwarming ingebouwd met niet OEM matjes.
Let erop als je niet OEM matjes pakt je de sensor van je OEM matje haalt, deze was als ik het goed herinner voor de warmte te meten.
 
Hier mijn howto over het inbouwen van stoelverwarming met niet-oem matjes in een 9N3

Het maken van het draadharnas kan je overslaan, aangezien je dat al hebt, maar hoe de bekleding verwijderen en een niet oem matje installeren heb ik daar zo goed mogelijk beschreven.

De niet oem matjes werken al jaren perfect bij mij. Dus een aanrader als je wat handig bent!
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
Afhankelijk van het prijskaartje is het wellicht niet eens zo slecht om eerst te speuren naar een donorstoel; scheelt waarschijnlijk een hoop gevloek en tijd!

Heb ik idd al gedaan afgelopen dagen.. valt niet mee moet ik zeggen.

Wat @Giltix zegt, elke willekeurige 9N3 stoel met stoelverwarming kan je pakken.
De 9N1 modellen hadden onder beide stoelen een stuurapparaat en de 9N3 had er maar 1 voor beide stoelen.

Bekleding kan je gewoon overzetten, let er wel op dat het sportline model andere stoelen heeft net als de GTI en de CROSS modellen (allen sportstoelen)

Op de 9N3 van mijn vrouw die ze destijds had heb ik achteraf OEM stoelverwarming ingebouwd met niet OEM matjes.
Let erop als je niet OEM matjes pakt je de sensor van je OEM matje haalt, deze was als ik het goed herinner voor de warmte te meten.

Ik heb idd een Sportline uitvoering, maar überhaupt op onderdelenlijn en marktplaats vind ik er geen een met stoelverwarming.
Hier mijn howto over het inbouwen van stoelverwarming met niet-oem matjes in een 9N3

Het maken van het draadharnas kan je overslaan, aangezien je dat al hebt, maar hoe de bekleding verwijderen en een niet oem matje installeren heb ik daar zo goed mogelijk beschreven.

De niet oem matjes werken al jaren perfect bij mij. Dus een aanrader als je wat handig bent!

Doe je netjes hoor wat betreft die howto! Maar zoals ik hem dus nu begrijp, kan je dus wel oem matjes gebruiken, zowel vw als skoda? Een dagje pielen vind ik helemaal niet erg om te doen. Sterker nog, juist wel leuk, maar dan moet ik wel zeker weten voordat ik iets bestel. En ik hou het liefst zo origineel mogelijk. After-market is altijd nog een optie.
Ik zag bijv. net deze link (oem skoda) : https://www.skoda-parts.com/spare-part/6y0963555f-insert-for-the-right-heater-seat-skoda-28745.html
 
Volkswagen  Polo 9n3  1.6 105pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!