Steef's Polo 9N (exit Polo Story p7)

Re: Steef's Polo 9N (Polo weg :cry: )

Balen van de ellende maar als het dan toch gebeurd kan je beter je eigen oude auto terug krijgen dan een andere auto uitzoeken bij die "garage" toch?

Ik verwacht dat je niet wil delen welke garage het was maar goed op zoek naar de volgende, succes man!
 
Re: Steef's Polo 9N (Polo weg :cry: )

Apolo zei:
Balen van de ellende maar als het dan toch gebeurd kan je beter je eigen oude auto terug krijgen dan een andere auto uitzoeken bij die "garage" toch?

Ik verwacht dat je niet wil delen welke garage het was maar goed op zoek naar de volgende, succes man!

Tnx,
Ik zal binnenkort een verhaaltje schrijven. Dan weten jullie wat er precies allemaal is gebeurt.
Even aan het bier vanavond, en morgen weer fris naar polo'tjes kijken.
 
Re: Steef's Polo 9N (Polo weg :cry: )

Bedankt voor alle reacties!

Ik zal proberen om een 'kort' te vertellen wat er is gebeurt.
Afgelopen 10 september (toen nog) trotse eigenaar geworden van een Polo 9N 1.4 16v uit 2003.
De proefrit was goed bevallen en hij zag er goed uit. Ook had ik een goed gevoel over de verkoper.
Na wat kleine dingen ontdekt te hebben, waaronder koplamp die niet goed zat, en wat kraken tijdens rijden/verkeersdrempels heb ik een ANWB keuring laten doen.
Eigenlijk alleen voor de 6 maanden Bovag garantie die ik had. Zodat als er nog wat uit zou komen, dit gemaakt kon worden, en ik de komende jaren lekker kon blijven rijden.
Uit de keuring kwamen dingen waarvan ik schrok. Zo had de Polo goed in elkaar gezeten en was hij ook opnieuw gericht. Het herstel is matig gedaan. Hierdoor baalde ik. Als ik een schade auto had willen hebben, had ik er wel 1 gezocht en had ik waarschijnlijk minder betaald. Voor de auto had ik 5750 eu betaald, wat gezien bouwjaar, uitvoering en kilometers netjes was.
Hierdoor had ik een slecht gevoel over de auto en het vertrouwen was weg. Gister terug naar de verkoper gegaan en gebabbeld hierover. Hij moest het geweten hebben, want de sfeer was een stuk minder vriendelijk als bij de verkoop. Om een lang verhaal kort te maken. Hij heeft de Polo weer ingenomen, en ik heb mijn oude Passat weer terug meegekregen. Ik ben er 750 eu mee verloren. Wat ongeveer netjes is wat ik heb gelezen op het internet. Koop is koop, en het is een gunst als de verkoper de koop ongedaan maakt. In zo'n geval word er 15% berekend. Dat zou uitkomen op 862 eu.
Nu opzoek naar een andere Polo. Ik ben toch wel een beetje verpest met de uitvoering die ik had. Ik had een Basic, maar echt alles zat erop en eraan.
- Cruise control
- Climate control
- Board computer
- Elektrische bedienbare ramen
- Regensensor
- Mistlampen
- Klapsleutels
- enz
Dus mijn zoektocht zal even duren, maar ik zal een andere vinden.

Ik laat het jullie weten, en zal me 'opnieuw' voorstellen Big Grin
 
Gelukkig is het dan goed afgelopen en is de verkopende partij coulant geweest.
Ook kan je blij zijn dat je er op korte termijn bent achter gekomen.

Er staat genoeg moois te koop, dus het gaat je zeker lukken een andere mooie wagen te kopen.
 
Roy78 zei:
Gelukkig is het dan goed afgelopen en is de verkopende partij coulant geweest.
Ook kan je blij zijn dat je er op korte termijn bent achter gekomen.

Er staat genoeg moois te koop, dus het gaat je zeker lukken een andere mooie wagen te kopen.


Het is dubbel allemaal.
Aan de ene kant klote wat er is gebeurt, aan de andere kant goed dat het zo is opgelost. Ik heb heel wat horror verhalen gelezen op internet. Het had zomaar nog weken/maanden kunnen duren als het niet op deze manier was opgelost.

Maandag er 1 bekijken.
 
Ik heb je verhaal gelezen,. zwaar klote allemaal! alleen om terug te komen op je polo, je vertelde dat je een basic uitvoering had met alles er op en eraan.
Ik heb ook een basic uitvoering alleen geen elec.ramen en CV en andere opties die jij wel hebt.
Het lijkt er op dat dit misschien na het ongeval/schade er allemaal is in gezet.
Of heb ik het verkeerd en wordt de basic uitvoering ook vanaf fabriek al met deze opties uitgeleverd?
Maar je bent niet de enige die de sigaar is geworden, ik heb denk ik al voor meer dan 2000 euro boven op de aankoop van de polo uitgegeven aan het vervangen van onderdelen.
Maar las al genoeg tips om op te letten voor een volgend keer. Gelukkig heb je nog geluk gehad! wel wat centen weg, dat blijft jammer, succes met het zoeken bij naar een beter polo!
 
Dobierush zei:
Ik heb je verhaal gelezen,. zwaar klote allemaal! alleen om terug te komen op je polo, je vertelde dat je een basic uitvoering had met alles er op en eraan.
Ik heb ook een basic uitvoering alleen geen elec.ramen en CV en andere opties die jij wel hebt.
Het lijkt er op dat dit misschien na het ongeval/schade er allemaal is in gezet.
Of heb ik het verkeerd en wordt de basic uitvoering ook vanaf fabriek al met deze opties uitgeleverd?
Maar je bent niet de enige die de sigaar is geworden, ik heb denk ik al voor meer dan 2000 euro boven op de aankoop van de polo uitgegeven aan het vervangen van onderdelen.
Maar las al genoeg tips om op te letten voor een volgend keer. Gelukkig heb je nog geluk gehad! wel wat centen weg, dat blijft jammer, succes met het zoeken bij naar een beter polo!

Wat ik begrijp, staat Volkswagen bekend om de uitvoeringen/pakketten.

Als ik het goed heb zijn er de volgende uitvoeringen:
Basic
Comfortline
Trendline
Highline
Sportline
Atlantic
Dat wil niet per definitie zeggen dat er een standaard is in een uitvoering.
Zo kan je altijd er iets extra's in laten zetten, of juist iets niet kiezen.
Zo heb ik in de zoektocht naar een Bora (die ik eigenlijk wilde hebben voordat ik mijn Passat tegen kwam), heel wat ontdekt.
Zo heeft een Highline niet altijd Cruise Control.
Maar als ik het verkeerd heb, zal ik het ongetwijfeld horen.
En leuk om hier nog wat over te weten te komen.

Ik verbaasde me er ook over dat in de Polo die ik had, best veel opties zaten.
Of dat echt met de schade te maken had, zou ik niet durven zeggen.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!