Stationair rond 1000 toeren

Dag iedereen,

Even een vraagje heb nu 3 maanden mijn auto, inmiddels ook een grote beurt gehad. Alleen merk ik dat bij stationair de toerenteller altijd op 1000 blijft. Ook na een tijdje rijden komt ie weer op 1000 terecht, mijn verbruik in stad vind ik ook wel hoog 7L/100. Waar kan dit aan liggen?
 
Volkswagen  Vroeger 6R nu AW  1.0 TSI stage 1 140PK 
Ik lees her en der op internet dat voor een 1.0 tsi rond de 950/1000 rpm en normaal stationairtoerental is.

Wat voor motor had je in je 6R?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI BlueMotion + Skoda Karoq 1.5 TSI Style Business 
Diesel stationair is altijd lager dan een benzine. Ik zal zo eens kijken waar die van mij op eindigt als ie warm is.
En ik het niet vergeet haha
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 5mt 
Ja, dan snap ik het wel.

Koud draait mijn TDI ook rond de 1000 rpm. Als de motor echter goed op temperatuur is en niet regenereert dan draait die inderdaad rond de 800rpm. In de winter duurt dit wat langer, met de huidige buitentemperaturen valt ie meestal direct na de start al naar 800.

@Robin jij hebt ook een door AMT getunede 1.0 toch? Herken jij je hierin.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI BlueMotion + Skoda Karoq 1.5 TSI Style Business 
Ja, dan snap ik het wel.

Koud draait mijn TDI ook rond de 1000 rpm. Als de motor echter goed op temperatuur is en niet regenereert dan draait die inderdaad rond de 800rpm. In de winter duurt dit wat langer, met de huidige buitentemperaturen valt ie meestal direct na de start al naar 800.

@Robin jij hebt ook een door AMT getunede 1.0 toch? Herken jij je hierin.
ATM in Baarn waar @Robin zijn auto heeft laten tunen is een ander bedrijf dan AMT in Utrecht, als ik het goed heb.
 
Tesla  Model 3 Highland  AWD 394pk 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Dag iedereen,

Even een vraagje heb nu 3 maanden mijn auto, inmiddels ook een grote beurt gehad. Alleen merk ik dat bij stationair de toerenteller altijd op 1000 blijft. Ook na een tijdje rijden komt ie weer op 1000 terecht, mijn verbruik in stad vind ik ook wel hoog 7L/100. Waar kan dit aan liggen?
Dit vond ik in het begin ook gek, aangezien mijn vorige auto (polo 6R 1.2 tsi) stationair lager dan 1000 toeren draaide. Mijn polo AW draait (warm) ook 1000 toeren, heb in meerdere polo AW’s gereden en deze hebben dit ook. Het lijkt mij dus normaal. Wel moet ik er aan wennen, dat de auto continue in een opwarmfase zit na ongeveer 15 minuten stil gestaan te hebben en daarvoor dan een uur gereden te hebben. Als ik de auto start draait hij 1400 toeren en dit duurt soms vijftien, dertig of zestig seconden.
 
Volkswagen  Polo AW (2G)  1.0 TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: 2GPoloDriver
Ik heb precies hetzelfde. Meestal (als ik niet á la minute weg moet) laat ik hem even warmdraaien. Na een minuut of 2 gaan de toeren ook weer netjes naar 1000 toeren. Ook als ik bij het stoplicht sta (heb de airco altijd aan, climate control), zijn de toeren rond de 1000.
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!