“START STOP FEHLER” & ESP lampje brandt na lege accu.

Hallo,

Vandaagde accupool los moeten koppelen van mijn polo om het een en ander te resetten om wat gedoe met mijn boordcomputer.Na deze handeling de auto weer aangezet en sindsdien brand het ESP lampje op de dashboard en reageert de OFF knop op het dashboard hier ook niet meer op.
Ook geeft boordcomputer bij het opstarten aan; ‘START STOP FEHLER’ en werkt start stop systeem ook niet meer.
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen of zal ik per se langs de dealer moeten gaan om uit te lezen?
Las op internet dat ESP na het volledig draaien van de stuur naar beide kanten en vervolgens een stukje rijden weg zou moeten zijn maar helaas na een aantal km rijden nog steeds niet weg.
Volkswagen Polo uit bouwjaar 2013.
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 90pk 
Welkom op het forum. Welke accupool heb je losgekoppeld? Denk dat het uitlezen wordt en foutmelding resetten, als je beide accupolen los hebt gehad of in ieder geval de plus.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
  • Leuk
Waarderingen: 2014polo6
Enig idee hoe dit komt? Dat even zonder stroom al foutmeldingen geeft..
Zal het Start-Stop systeem weer werken na het verwijderen van foutmeldingen?

Je moet eerst weten wat de storingscode inhoud voor je gaat gokken.
Als het na het demonteren van een accu pool is, zou het vast en storing mbt voeding zijn.

uitlezen en wissen enigste manier:)
 
  • Leuk
Waarderingen: 2014polo6
ik kreeg dit bij mijn fiat en seat ook altijd, als ik stuk had gereden was dit weg, weet niet of dit hierbij ook is, wil ook niemand een verkeerd advies geven, maar toch wat info
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 TSI GTI 350PK /550NM 
  • Leuk
Waarderingen: 2014polo6
Kan het niet zijn dat je de stekker op de accu los hebt?
Op de pluspool zit als goed een mini stekker, die is van start stop systeem, als die eraf is, werkt niks, anders nogmaals de stroom er? Haal de massa eraf en niet de plus, massa 10 min eraf en erna weer erop?

C24A0A2D-161F-48A4-B6B1-E36BDC74E38E.jpeg
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 TSI GTI 350PK /550NM 
  • Leuk
Waarderingen: 2014polo6
Vandaag de auto laten uitlezen en meldingen verwijderd. Omdat ik de stuurkolomschakelaar heb vervangen had de stuur een kalibratie nodig.
alles functioneert weer naar behoren. Dank allemaal voor de reacties!
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 90pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!