Standaard meegeleverd?

Ik heb sinds 3 januari een Polo bluemotion comfortline executive plus.

Nu ben ik een beetje op ontdekkingstocht om te kijen wat ik nu eigenlijk gekocht heb.

Nu kom ik in het boekje diverse dingen tegen waarbij ik vraagtekens kijg.
Namelijk:

Bij de bijrijdersstoel zit onder het dashboard een vakje voor een veiligheidsvest.
* Hoort hier geen vest in te zitten? Of moet ik dat zelf kopen?

Volgens het boekje zit er in de kofferbak een gevarendriehoek tegen de achterzijde van de auto.
* Bij mij zit hier geen doosje en al helemaal geen driehoek. (wel de klemmentjes voor de driehoek)

Horen er standaard reservelampjes bij te zitten?
En een busje Olie?


Is dit bij iedereen niet meegeleverd of is mijn uitgebreide auto gestript?
 
In Dld zijn veel van die dingen verplicht net als een verbanddoos, in Nl wordt de auto zo kaal mogelijk geleverd immers iedere 10 euro is weer 10 euro en en dat keer duizenden auto's per jaar bij Pon reken zelf maar uit wat ze besparen........
 
Ik moet zeggen dat deze zaken bij mij wel geregeld waren op het veiligheidsvest na:

2x veiligheidshamers (voorin)
1x verbandtrommel
1x 1L olie
1x reservelampen setje
1x gevaren driehoek
1x lakstift setje

Volgens mij betaal je ook voor deze zaken in bij afleveren. (afleverkosten)
 
Volkswagen  9N3 GTI  1.8 Turbo 
Barry zei:
Ik moet zeggen dat deze zaken bij mij wel geregeld waren op het veiligheidsvest na:

2x veiligheidshamers (voorin)
1x verbandtrommel
1x 1L olie
1x reservelampen setje
1x gevaren driehoek
1x lakstift setje

Volgens mij betaal je ook voor deze zaken in bij afleveren. (afleverkosten)

Dan hebben ze jou aardig verwent hoor Barry. Het enige wat ik heb gekregen zijn die 2 veiligheidshamers. Bij mijn vorige nieuwe VW's kreeg ik wel steeds een setje lampen, een lakstift en een keer een fles olie bijgeleverd. Een karige boel hoor dit keer.
 
cornesagt zei:
bij mij zit er ook in:

2x veiligheidshamers (voorin)
1x verbandtrommel
1x 1L olie
1x reservelampen setje
1x gevaren driehoek

geen lakstift wel een bos bloemen gekregen haha

O ja, een bos bloemen ja, dat is waar ook. Ik ga binnenkort toch maar even vragen of ik een lakstift kan krijgen, altijd makkelijk, die lampen mogen ze houden, tenzij het nightbreakers van osram zijn :lol: :lol: :lol: maar dat zal wel niet.
 
Sinds vrijdag ook in het bezit van een BM.
Gisteren even een stuk in het donker gaan rijden en mij valt ook op dat de verlichting niet top is. Morgen heb ik nog een afspraak staan bij de dealer en dit dan ook maar meteen melden.
 
jburgers zei:
Sinds vrijdag ook in het bezit van een BM.
Gisteren even een stuk in het donker gaan rijden en mij valt ook op dat de verlichting niet top is. Morgen heb ik nog een afspraak staan bij de dealer en dit dan ook maar meteen melden.
En, had je dealer nog nieuws over de H4 lampen? Wel een brief schrijven hè en opsturen naar Pon's Automobielhandel b.v.

Trouwens ik ben gistermiddag weer bij mijn dealer geweest om een lakstift te halen, ze moesten hem wel bestellen maar hij zou vandaag binnen komen. Vanmiddag weer geweest om hem op te halen en ja hoor, ik heb hem.......... :shock: :shock: :shock: ............MOETEN BETALEN. De bek viel me er van open, ok het was maar 8,79 euro, maar het idee om daar geld voor te vragen net nadat je er een nieuwe auto hebt gekocht. Dit was mijn vierde nieuwe VW en altijd lag er een lakstift in het dashboardkastje. Ik heb maar betaald en weggegaan maar thuisgekomen zat het me niet lekker en dus maar een mailtje gestuurd naar mijn vaste verkoper bij de dealer. Kreeg net een telefoontje met de mededeling dat ik mijn geld op mocht halen. Nou, ze mogen er in stikken. :evil:
 
Ja, verkopen kunnen ze wel, maar wat er ook telt is after-sales.
Ik ben gisteren inderdaad nog bij de dealer geweest en heb ik het ook over de verlichting gehad. Deze hebben ze in de werkplaats nog een stukje hoger kunnen zetten. Gisteravond nog even in het donker gereden. Wat me opvalt is dat de opbrengst naar mijn idee gewoon te laag is, ondanks dat de lampen nu hoger staan.
Betreffende verkoper was niet aanwezig, die heb ik een mail gestuurd en nu even afwachten.
En er gaat zeker een brief naar Pon!

Jeroen
 
Raoul zei:
cornesagt zei:
bij mij zit er ook in:

2x veiligheidshamers (voorin)
1x verbandtrommel
1x 1L olie
1x reservelampen setje
1x gevaren driehoek

geen lakstift wel een bos bloemen gekregen haha

Hier eveneens bij de aflevering deze dingen gekregen op de lakstift en bloemen na

Tis gewoon een sigaar uit eigen doos Raoul (zie betaling afleveringskosten)
Ik heb deze zaken laten vervallen incl het poetsen van de BM.Toch weer 100 euro verdiend
 
Ik kon bij de koop ook aangeven of ik de driehoek en het vest wou, vanwege meerprijs van afgezien omdat ik die nog in m'n oude auto had liggen.
Naderhand bleek dat zowel de driehoek als het 1e hulpkistje vanuit m'n 6n2 niet in m'n nieuwe 6r pasten -.-

Bij aflevering kreeg ik wel een model Polootje, een fles Prosecco met 2 glazen, een leren VW sleutelhanger en een 'Rituals' pakket met verzorgingsproducten. Leuk voor de vriendin zeg maar.

In de (overigens netjes gepoetste) auto zelf waren twee noodhamers bevestigd. In ieder geval dus geen olie, lampen of lakstift.
 
weem zei:
Ik kon bij de koop ook aangeven of ik de driehoek en het vest wou, vanwege meerprijs van afgezien omdat ik die nog in m'n oude auto had liggen.
Naderhand bleek dat zowel de driehoek als het 1e hulpkistje vanuit m'n 6n2 niet in m'n nieuwe 6r pasten -.-

Bij aflevering kreeg ik wel een model Polootje, een fles Prosecco met 2 glazen, een leren VW sleutelhanger en een 'Rituals' pakket met verzorgingsproducten. Leuk voor de vriendin zeg maar.

In de (overigens netjes gepoetste) auto zelf waren twee noodhamers bevestigd. In ieder geval dus geen olie, lampen of lakstift.

Dan heb jij nog een aardig pakketje gratis mee gekregen. Volgens mij is het tegenwoordig verplicht om nieuwe auto's af te leveren met 2 lifehammers. Maar helemaal zeker weet ik het niet.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!