Staging/Needle sweep

VW  6R  1.2TDI 
Heb ik, maar in een Polo 6R is dit helaas niet zonder meer inschakelbaar. Hardwarematig in de tellerunit is dat helaas onmogelijk gemaakt.
Als je dit wilt, moet je een nieuwe tellerunit kopen waarbij de needle sweep is geactiveerd. Daar is in meerdere topics hier over geschreven.
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Misschien een dubbele vraag dan, maar is dit bij een GTI / BlueGT wel in de standaard tellerunit mogelijk? Ik heb al een paar filmpjes voorbij zien komen met een BlueGT die het heeft, maar het wordt me nooit duidelij wat er nu voor nodig is om die feature te hebben. Is dat puur een modificatie die alleen after-market beschikbaar is?
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
Misschien een dubbele vraag dan, maar is dit bij een GTI / BlueGT wel in de standaard tellerunit mogelijk? Ik heb al een paar filmpjes voorbij zien komen met een BlueGT die het heeft, maar het wordt me nooit duidelij wat er nu voor nodig is om die feature te hebben. Is dat puur een modificatie die alleen after-market beschikbaar is?

Hoeft niet persé een blue gt/gti teller te zijn. Van wat ik heb gelezen is het wel mogelijk om dit via coderen aan te zetten, maar daarvoor is andere software (en kabel) vereist dan vcds. De reden dat hierover zo weinig beschikbaar is, is vermoedelijk omdat je met de benodigde dingen ook gemakkelijk een auto zou kunnen stelen, zoals helaas bij de gti van enveekaa is gebeurt. Teller unit eerst gejat, paar dagen later terug gekomen en toen de auto weggehaald.

Er zijn wel mensen die voor jouw dit kunnen coderen, maar dan moet je daar wel echt even goed naar opzoek gaan. Je kunt het evt ook laten doen door campagnolo, of een teller bij hem bestellen die deze optie heeft en deze laten inleren. Welke kabel/software ervoor benodigd is zou ik niet weten.
 
VW  6R  1.2TDI 
Heb ik, maar in een Polo 6R is dit helaas niet zonder meer inschakelbaar. Hardwarematig in de tellerunit is dat helaas onmogelijk gemaakt.
Als je dit wilt, moet je een nieuwe tellerunit kopen waarbij de needle sweep is geactiveerd. Daar is in meerdere topics hier over geschreven.

Gast van het youtube filmpje heeft nog de originele unit, tenminste daar ga ik wel vanuit aangezien hij geen MFA display heeft.
 
De Needlesweep (Staging) is zeker mogelijk in de BlueGT, heb dit zelf geactiveerd via de pc met een Ebay usb naar VW connector.

Dit via de officiele software die ook overal in de screenshots te zien is op verschillende fora(ben de naam kwijt)

Moest wel eerst de USB module flashen met de nieuwste software en dit ging wonder boven worden in 1x goed.

Nu sweepen mijn wijzers netjes zodra ik het contact omdraai.

Binnenkort ga ik het differentieel op STRONG configureren.
 
OK, dat is voor mij nieuwe informatie! Tot nu toe had ik altijd begrepen dat het niet mogelijk was op een "standaard" Polo-tellerunit! Goed te horen dat het toch wel mogelijk is Big Grin
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
De Needlesweep (Staging) is zeker mogelijk in de BlueGT, heb dit zelf geactiveerd via de pc met een Ebay usb naar VW connector.

Dit via de officiele software die ook overal in de screenshots te zien is op verschillende fora(ben de naam kwijt)

Moest wel eerst de USB module flashen met de nieuwste software en dit ging wonder boven worden in 1x goed.

Nu sweepen mijn wijzers netjes zodra ik het contact omdraai.

Binnenkort ga ik het differentieel op STRONG configureren.

Zou je mij hier meer info over willen geven en ook over de usb naar vw connector, jij bent namelijk de eerste waarbij dit is gelukt (op dit forum) en ook ben ik benieuwd of je het aantal omwentelingen tot max stuuruitslag kan veranderen (is nu 3x rond maar heb liever 2.6 net zoals in mijn vorige auto).
 
Ik zou ook graag willen weten over wat voor kabel je het hebt (linkje Big Grin). Kan je daarmee ook coming / leaving home inschakelen, en xenon sproeiers uitschakelen?
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
Heb je nog een specifieke link naar de verkoper? Er staan zoveel links op ebay, en ik lees vaak dat e.e.a. toch niet werkt...?
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
De Needlesweep (Staging) is zeker mogelijk in de BlueGT, heb dit zelf geactiveerd via de pc met een Ebay usb naar VW connector.

Dit via de officiele software die ook overal in de screenshots te zien is op verschillende fora(ben de naam kwijt)

Moest wel eerst de USB module flashen met de nieuwste software en dit ging wonder boven worden in 1x goed.

Nu sweepen mijn wijzers netjes zodra ik het contact omdraai.

Binnenkort ga ik het differentieel op STRONG configureren.

Hoi Chrs,

Kan ik bij je langs komen zodat je bij mij ook staging in kan stellen? Gewoonjan heeft het geprobeerd met een oudere versie van VCDS en daarmee lukte het niet. Eventueel ben ik bereid een kleine vergoeding te betalen.
 
Hoi Chrs,

Kan ik bij je langs komen zodat je bij mij ook staging in kan stellen? Gewoonjan heeft het geprobeerd met een oudere versie van VCDS en daarmee lukte het niet. Eventueel ben ik bereid een kleine vergoeding te betalen.

Hi,

Dat is wat mij betreft prima!, kunnen wel een dag afspreken dat we dat doen, ik krijg vandaag of morgen de Chrome uitlaatstukken binnen mag je die er meteen optikken aangezien je dat eerder hebt gedaan ;).
Kan ik meteen het differentieel configureren.
 
Chrs heb je toevallig nog een link naar de preciese kabel die jij hebt gekocht (welke verkoper op ebay/of directe ebay link)? Heb ook interesse om e.e.a. aan te passen (staging o.a.Big Grin), maar lees dat er ook vaak kabels zijn die niet werken ;)
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
Chrs heb je toevallig nog een link naar de preciese kabel die jij hebt gekocht (welke verkoper op ebay/of directe ebay link)? Heb ook interesse om e.e.a. aan te passen (staging o.a.Big Grin), maar lees dat er ook vaak kabels zijn die niet werken ;)

Mijn vader had deze besteld voor zijn Skoda Fabia, ik zou eens vragen of hij dat nog terug kan vinden!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!