Stage 1 chiptuning Polo AW GTI

Jij gaat er gelijk van uit dat het goedkoper moet dan de "upgrade" wanneer je nog in de begin fase zit van een auto kiezen op de vw website. Mods en extras zijn ook vele malen goedkoper wanneer je een auto samenstelt dan dat je dat bij (lees:) volkswagen zelf achteraf laat doen.

NR 3 kan in jouw voorbeeld uiteraard goedkoper zijn bij sjimmy de vega tuner om de hoek maar uiteraard niet bij VW zelf, mochten ze dit aanbieden. (geen idee ook geen zin om het uit te zoeken) maar het zou een prima business model zijn om extra omzet te maken ;)
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
Lijkt me niet als je het ook gewoon bij VAG techniek (dus niet Sjimmy) voor veel minder kunt laten doen. Dan zul je wel gek zijn of heel erg garantie-fobisch als je het voor veel meer door VW laat doen. Maar goed, VW doet daar dus niet aan.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Lijkt me niet als je het ook gewoon bij VAG techniek (dus niet Sjimmy) voor veel minder kunt laten doen. Dan zul je wel gek zijn of heel erg garantie-fobisch als je het voor veel meer door VW laat doen. Maar goed, VW doet daar dus niet aan.

VAG techniek staat niet gelijk aan VW en dus klopt jou vergelijking niet. Ze nemen geen fabrieksgarantie over netzoals gerenommeerde tuners als Brabus, dus dan is dat geen optie dat als alternatief gezien kan worden voor een nieuw voertuig waar dat nog voor van toepassing is. Aangezien je de essentie van mijn post niet door hebt gehad neem ik je dat niet kwalijk.
even offtopic: waarom heb je eigenlijk geen elektrische auto gekocht?
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
Zeker. Maar veganisme heeft slechts in zoverre te maken met milieu en klimaat, dat je met plantaardig eten een onnoemelijk veel kleinere ecologische voetafdruk hebt. Het gaat bij veganisme echter puur om de moreel/ethische kant van de zaak. Idd off topic en ik stel dan ook voor een evt verdere discussie hieromtrent via pb te voeren.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Ik zie deze GTI dan ook nadrukkelijk als een guilty pleasure en beschouw mezelf als een soort laatste der Mohikanen. De volgende auto zal ongetwijfeld een elektrische zijn. On topic maar weer.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Tja in dat geval. Lijkt me lastig met een lease auto. Ik vrees dat als je het van te voren vraagt, de kans groot is dat je 0 op het rekest krijgt.
Je kunt ook kiezen voor een box, dwz een externe ecu die vrij simpel kan worden in- en uitgebouwd. Die levert VAG techniek ook
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Heb je aandelen daar?
Dan zullen ze eerst naar de beurs moeten, dus nee. Maar mijn reactie dient te worden gezien in het licht van het feit dat de vragensteller refereert aan de website van dat niet nader te noemen bedrijf, vandaar. Maar ook bv JD Engineering kan voorzien in een goede box, zo weet ik uit ervaring.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Tja in dat geval. Lijkt me lastig met een lease auto. Ik vrees dat als je het van te voren vraagt, de kans groot is dat je 0 op het rekest krijgt.
Je kunt ook kiezen voor een box, dwz een externe ecu die vrij simpel kan worden in- en uitgebouwd. Die levert VAG techniek ook
Heb contact gehad met Vag-techniek, ze leveren geen tbox omdat die ombetrouwbaar zijn.
 
VW  Polo AW Highline  1.0 
@ShaRule ik heb zelf ook lang getwijfeld of ik de auto moet laten tunen maar, de twijfels zijn bij mij weggenomen door o.a.:
- De recenties te lezen over VAGtechniek.
- De ervaringen van de gebruikers op dit forum te lezen (zie ook andere topic over chiptuning leasewagen).
- Tegen mezelf te zeggen "als ik em laat tunen, niet als een mogool alleen maar overtoeren maken en linkerbaan gasss maar, motor warm laten draaien en fatsoenlijk rijden". Stick Out Tongue
- Meegemaakt bij een collega die zijn auto had laten tunen waarbij het flink mis ging (Turbo vol olie... ging dan ook om een fiat waarbij hij de motor niet liet warmdraaien maar meteen volgas wegrijden) en het toch voor elkaar kreeg om de chip terug te laten zetten naar standaard en zo naar de dealer te gaan waarbij ze niks zagen en zijn auto gewoon nog onder garantie viel voor reparatie :) (uiteraard moet je daarmee geluk hebben maar, dit zou niet gebeurd zijn als hij normaal had gereden).
- Naast alles heb je het over volkswagen waarbij de tuner VAGtechniek of JD m.i. zo vaak tunen dat het voor hun ook peanuts zal zijn en het ook goed gebeurt!

Ik heb ook een lease en ik wil mijn auto zeker laten tunen. Na het tunen zal ik ook bij onderhoud hetzelfde doen als wat @Rosinfield zegt, open kaart spelen. Daarnaast in je hoofd vastzetten dat je geen raceauto hebt maar, gewoon een kleine hatchback met iets meer power en koppel wat lekker is als je af en toe even wat sneller wil optrekken of net iets sneller wil inhalen op de snelweg (ik rij zelf veel vanwege mijn werk).

P.S. niet vragen aan de dealer of ze het goed vinden want je krijgt waarschijnlijk 99% nee. Ik zou het gewoon doen en bij onderhoud aangeven dat hij getuned is en of ze er rekening mee willen houden. Geef je niets aan en wordt je ECU geflasht!? dan laat je door VAGtechniek voor 35,- je tune weer erop zetten! :)

Hoop dat je hier iets aan hebt...
 
Polo  Highline Business R  1.0 TSI 95Pk 
  • Leuk
Waarderingen: Rosinfield
Heb contact gehad met Vag-techniek, ze leveren geen tbox omdat die ombetrouwbaar zijn.
JDengineering doet het en Ventura doet het ook. prima alternatieven, ventura heeft hierin een hele uitgebreide box welke ze op maat kunnen afstellen op de auto, 8 stekkers geloof ik maarliefst waarbij er dus een hoop gemeten word, mijn box van JD op mn GTE had er maar 3 of 4
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
@ShaRule ik heb zelf ook lang getwijfeld of ik de auto moet laten tunen maar, de twijfels zijn bij mij weggenomen door o.a.:
- De recenties te lezen over VAGtechniek.
- De ervaringen van de gebruikers op dit forum te lezen (zie ook andere topic over chiptuning leasewagen).
- Tegen mezelf te zeggen "als ik em laat tunen, niet als een mogool alleen maar overtoeren maken en linkerbaan gasss maar, motor warm laten draaien en fatsoenlijk rijden". Stick Out Tongue
- Meegemaakt bij een collega die zijn auto had laten tunen waarbij het flink mis ging (Turbo vol olie... ging dan ook om een fiat waarbij hij de motor niet liet warmdraaien maar meteen volgas wegrijden) en het toch voor elkaar kreeg om de chip terug te laten zetten naar standaard en zo naar de dealer te gaan waarbij ze niks zagen en zijn auto gewoon nog onder garantie viel voor reparatie :) (uiteraard moet je daarmee geluk hebben maar, dit zou niet gebeurd zijn als hij normaal had gereden).
- Naast alles heb je het over volkswagen waarbij de tuner VAGtechniek of JD m.i. zo vaak tunen dat het voor hun ook peanuts zal zijn en het ook goed gebeurt!

Ik heb ook een lease en ik wil mijn auto zeker laten tunen. Na het tunen zal ik ook bij onderhoud hetzelfde doen als wat @Rosinfield zegt, open kaart spelen. Daarnaast in je hoofd vastzetten dat je geen raceauto hebt maar, gewoon een kleine hatchback met iets meer power en koppel wat lekker is als je af en toe even wat sneller wil optrekken of net iets sneller wil inhalen op de snelweg (ik rij zelf veel vanwege mijn werk).

P.S. niet vragen aan de dealer of ze het goed vinden want je krijgt waarschijnlijk 99% nee. Ik zou het gewoon doen en bij onderhoud aangeven dat hij getuned is en of ze er rekening mee willen houden. Geef je niets aan en wordt je ECU geflasht!? dan laat je door VAGtechniek voor 35,- je tune weer erop zetten! :)

Hoop dat je hier iets aan hebt...

Hé bedankt! Hele fijne en duidelijke uitleg.
Ik denk dat ik jou ga volgen, ik zie niet in waarom ze moeilijk zouden doen als ik gewoon de auto netjes behandel en zoals je zegt niet intrap als een malle..
Desnoods kan ik m altijd laten resetten.

Nu nog wachten tot (hopelijk) januari.

Oja nog een vraag, zou ik bij stage 1 tuning eerst de auto moeten inrijden? Dus na ca 2500km? Of maakt dat niet uit wanneer ik t laat tunen?
 
VW  Polo AW Highline  1.0 
ik zie niet in waarom ze moeilijk zouden doen als ik gewoon de auto netjes behandel
Zoals al eerder gezegd als je echt een serieus garantie geval hebt wat uiteindelijk te linken is aan tuning gaat dit je gewoon geld kosten en niet onder garantie.
Dat is een risico wat je neemt, jou plaatselijke dealer heeft er geen boodschap aan als je aan de balie zegt ja maar ik rij hem altijd netjes warm, en rij niet altijd volgas hoor meneer.
Garantie gevallen lopen via PON en die moeten dit verantwoorden en uitzoeken waarom iets is stuk gegaan, is dat door de tuning krijgt pon het vanuit duitsland ook niet vergoed en krijg jij het dus ook niet vergoed.
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: Rosinfield
Wel verstandig idd om eerst een paar duizend km te rijden. Niet persé noodzakelijk, maar meer voor het geval dat er iets niet goed is met de auto
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!