Stadslicht w5w in achterlicht bij 6R?

Ik zit eens de lampentabel van de polo 6R te bekijken.
wat mij opvalt is dat er een stadslicht van 5 Watt in het achterlicht zit.
Kan iemand mij uitleggen waar dat voor is, en wanneer die lamp brandt?
 
Volkswagen  Polo  1.4 
dat is gewoon het lampje van het achterlicht. Er zit een ingenieuze zogenaamde "Lichtleiterbahn" in het achterlicht, waardoor je denkt dat het LEDs zijn, maar het is alleen dat ene 5W lampje dat brandt.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDi Bluemotion 
Ach zo zit dat.
Andere vraag. Kan ik dat lampje vervangen door een Led lampje? Of gaat de CABNbus dan moeilijk doen?
Zelfde vraag voor het stadslicht.
En wat als ik de dagrij-lampen vervang door LED-lampen.
En mogelijk de H7 lampen van de koplampen.
Geeft dat allemaal storingen vanwege de CANbus?
Ik vraag dat omdat er een controlelampje op het dashboard zit, die aangeeft als een van de verlichting-lampen stuk is.
 
Volkswagen  Polo  1.4 
OK
Kan ik alles vervangen.
Maar dan schrijf je "je moet wel goede canbus nemen" En dan ben ik ineens weer het spoor kwijt.
Nou begrijp ik niet hoezo "neem" je een goede canbus.
Dat is toch iets wat "in je Polo zit"
 
Volkswagen  Polo  1.4 
Oh, dat is waar je op moet letten, wist ik niet.
Ik begin eens met de DLR omdat die eigenlijk altijd branden, door LED.
Er zit P21 in, waar moet ik dan op letten voor de "canbus diode", hoe herken ik dat de led ervoor geschikt is?
Is een nieuw stukje terrein voor me.
 
Volkswagen  Polo  1.4 
Op een 6R hoef je voor de DRL en interieur verlichting geen canbus ledjes te hebben.
Stadslicht achter + voor, remlicht, achteruitrij licht, mist achter + voor, dim- en grootlicht hebben wel de lampencontrole, maar deze is uit te schakelen met VCDS.
Knipperlichten in LED is nooit een succes op de 6R geweest, naar m'n eigen ervaringen.

Anyway, de lichtjes op de 6R met halogeen:
Dimlicht H7 of H4
Grootlicht H7 of H4
Knipperlicht voor en achter PY21W BAU15s
Mistlicht voor H8 35W of HB4 50W (cross)
Stadslicht voor en achter W5W (T10)
DRL P21W BA15s
Remlicht P21W BA15s
Achteruit rij licht P21W BAU15
Mistachterlicht H21W BAY9s

Xenon:
D3S xenon lamp
Knipperlicht PSY24W

Onder voorbehoud, nog geen koffie gehad vandaag Stick Out Tongue
 
Kentekenverlichting kan ook op LED, die heb ik er nu inzitten.
Waarom de knipperlichten moeilijk doen, is duidelijk.
De knipperautomaat, zo oubollig als die werkt, heeft het vermogen van de lampen nodig, om te kunnen werken.
(zo rond de 50 Watt).
Als je die 21 w. lampen vervangt door LED, die hebben veel minder "opgenomen vermogen"" ziet de knipperautomaat dat als een defecte lamp en gaat snel knipperen.
Snel knipperen doet ie normaal als een van de lampen stuk is (ook soort van controle)
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo  1.4 
Het heeft even geduurd, maar vandaag kwamen de LED lampjes binnen
De bedoeling was de 21 Watt DLR lampjes te vervangen door deze LED's.
Wat schetst mijn verbazing? Ze doen het niet. Er komt echter ook geen error of foutmelding. Heb nog een de ledjes getest op een accu en doen het verder wel. Maar niet in de dagrijfitting.
Wie herkend dit probleem en is het op te lossen?
 
Volkswagen  Polo  1.4 
+ en - omdraaien,
ja, oké, zit wat in.
maar er zit toch een "vaste stekker" aan, die kun je toch niet omdraaien? Of bedoel je dat ik de draden echt moet "ompluggen"?
 
Volkswagen  Polo  1.4 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!