Sportluchtfilter op polo 6r

Hallo allemaal,

Ik denk eraan om een sportluchtfilter te installeren.
Ik zou het doen om toch een iets sportiever geluid te krijgen.
Ik heb een Polo 6r 1.4 fsi.


Denken jullie dat dit een nut heeft?
Of zijn er andere oplossingen om een sportiever geluid te krijgen?




Met vriendelijke groeten,


Michiel
 
google is your best friend ;)


Korte toelichting:

Ik heb een K&N Luchtfilter erin. Dit gaat precies op de plaatst van het oude luchtfilter (in die zwarte plastic bak). Ook wel sportluchtfilter genoemd. De vorm en materiaal is anders dan de originele filter.

Een open luchterfilter bevat daarbij ook een aantal buizen die je originele luchtfilter (deze zwarte plastic bak) vervangt. De buizen zorgen ervoor dat vaak vanaf buiten koude lucht wordt aangezogen. Waardoor je een soort zuigend geluid hoort wat hoorbaar is. Maar wat donatello zegt: nadelen zijn kans op doorgebrande luchtmassasensor (waardoor je auto gaat stotteren als je gas geeft, turbodruk flipt hem) en je hebt sowieso een hoger brandstof verbruik.
 
Michiel als ik jou was zou ik gewoon een K&N open luchtfilter erop zetten, dan krijg je een leuk beschaafd geluid en geen Sjonnie brulpijp. En als je het beu bent of je wil de auto verkopen dan kun je de oude luchtfilter zonder moeite terug monteren. Daarbij zou ik me geen zorgen maken over kapotte luchtmassameters of een hoger verbruik, dat ga je echt niet merken.

Het monteren is relatief eenvoudig, echter als je zelf geen technische kennis hebt zou ik het gewoon laten doen. Er is vast wel iemand hier op 't forum die je daarmee kan helpen. Mocht je nog een filter zoeken, ik heb er nog eentje liggen gloednieuw van K&N. Bas is hiervan op de hoogte, voor €50 kun je hem van me overnemen. Mocht je het niks vinden dan krijg je je geld van me terug.

EDIT

Dit is trouwens een open luchtfliter, in tegenstelling tot een inlegfilter wat weinig met het geluid van je auto zal doen.

http://i40.tinypic.com/sowz0h.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Haha daar zou ik een erg bijdehante opmerking op kunnen geven

16ba3vl-1.jpg
 
Michiel als ik jou was zou ik gewoon een K&N open luchtfilter erop zetten, dan krijg je een leuk beschaafd geluid en geen Sjonnie brulpijp. En als je het beu bent of je wil de auto verkopen dan kun je de oude luchtfilter zonder moeite terug monteren. Daarbij zou ik me geen zorgen maken over kapotte luchtmassameters of een hoger verbruik, dat ga je echt niet merken.

Het monteren is relatief eenvoudig, echter als je zelf geen technische kennis hebt zou ik het gewoon laten doen. Er is vast wel iemand hier op 't forum die je daarmee kan helpen. Mocht je nog een filter zoeken, ik heb er nog eentje liggen gloednieuw van K&N. Bas is hiervan op de hoogte, voor €50 kun je hem van me overnemen. Mocht je het niks vinden dan krijg je je geld van me terug.

EDIT

Dit is trouwens een open luchtfliter, in tegenstelling tot een inlegfilter wat weinig met het geluid van je auto zal doen.

http://i40.tinypic.com/sowz0h.jpg
Heb jij die filter nog liggen?
 
Volkswagen  Polo 6r GTI  TSI 1.4 GTI 180PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!