Sportief geluidje?

Mijn ervaring met 1.2 TSI, zonder middendemper en originele einddemper: niet doen, vond het geluid te vergelijken met een schelle Civic

Daarna ben ik langs een custom exhaust bedrijf gegaan en die vertelde mij ook dat je bij zo'n blok je middendemper beter kan laten zitten en de einddemper verwijderen.

Middendemper terug, einddemper vervangen door een rechte pijp en nu heb ik een mooie diepe klank

Dit klopt! Dus dit lijkt mij the way to go, ik had geluk en kon een Milltek op de kop tikken voor € 150
 
Ex: Volkswagen  Polo 6R GTI  & Polo AW 1.0 Highline Business R. Huidig: Mercedes Benz A 200 Limousine 
Milltek Cat Back non resonated met zwarte tips welke ik zelf heb gepolijst omdat ze niet netjes meer waren :)
 
Ex: Volkswagen  Polo 6R GTI  & Polo AW 1.0 Highline Business R. Huidig: Mercedes Benz A 200 Limousine 
Geluid is leuk, geen harde dsg ploffen (middendemper verwijderen op standaard pijp is harder/scheller) maar veel meer diep geluid klinkt echt premium.
 
Ex: Volkswagen  Polo 6R GTI  & Polo AW 1.0 Highline Business R. Huidig: Mercedes Benz A 200 Limousine 

Wie heeft ervaring met bovenstaand merk? Bastuck? :neutral:
 
Mijn ervaring met 1.2 TSI, zonder middendemper en originele einddemper: niet doen, vond het geluid te vergelijken met een schelle Civic

Daarna ben ik langs een custom exhaust bedrijf gegaan en die vertelde mij ook dat je bij zo'n blok je middendemper beter kan laten zitten en de einddemper verwijderen.

Middendemper terug, einddemper vervangen door een rechte pijp en nu heb ik een mooie diepe klank

En hoe klinkt dit binnen in de auto? Hoe vergelijkt dit met normale demping?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 tsi 131pk 
Mijn ervaring met 1.2 TSI, zonder middendemper en originele einddemper: niet doen, vond het geluid te vergelijken met een schelle Civic

Daarna ben ik langs een custom exhaust bedrijf gegaan en die vertelde mij ook dat je bij zo'n blok je middendemper beter kan laten zitten en de einddemper verwijderen.

Middendemper terug, einddemper vervangen door een rechte pijp en nu heb ik een mooie diepe klank
Heb je heel toevallig een video van het geluid?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
  • Leuk
Waarderingen: s0undvision
Zo, da's ff geleden.
Kan een 2.0 WRC of 1.8 GTI einddemper op een normale 1.2 TSI? Zo ja, gaat dat verschil in geluid geven? (Logischerwijs ervan uitgaande dat er een extra gat bij moet voor de dubbele pijp).

Ben benieuwd of iemand een idee heeft.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
Ook ik wil graag een leuk geluid onder m'n polo. Wat is aan te raden? Het liefst niet te duur ;)
Ligt eraan wat je duur vind! Een einddemper delete klinkt lekker, maar ik heb gekozen voor de beschaafde versie, een klepje vóór de einddemper. Klinkt top en ik kan altijd switchen naar stofzuigermodus.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
  • Leuk
Waarderingen: Rocket247
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!