Sporadisch knipperen gloeispiraal lampje

Hallo,
Ik rij nu anderhalf jaar in mijn Polo 1.2 tdi uit 2012 met inmiddels 250000 op de teller. Ideaal autootje met alles erop en er aan. Alleen jammer dat hij wat traag is ;). Motorisch nog geen problemen gehad, maar sinds een tijdje begint het gloeispiraal lampje 1x in de zoveel tijd te knipperen. Ik heb verder geen last van vermogenverlies. Het enige wat mij anders opvalt dan het lampje is dat hij rond de 1800-2000 touren een zwaarder roffelend geluid maakt. Zou het bijna omschrijven als een lekke uitlaat, maar dan onder de moterkap. Verder doet het start-stop systeem het soms niet op vreemde momenten. Misschien weet iemand hier wat het is en of het makkelijk op te lossen is.
Mvg, Jorrit
 
Volkswagen  Polo  1.2 tdi bluemotion 75pk 
Hallo JorritK,

Ik had tijdje geleden ook een knipperend gloeispiraal. Het bleek de turbodrukregelaar te zijn.

Zie marktplaats link, dit is wat je nodig hebt en het is makkelijk te vervangen.


 
Hallo JorritK,

Ik had tijdje geleden ook een knipperend gloeispiraal. Het bleek de turbodrukregelaar te zijn.

Zie marktplaats link, dit is wat je nodig hebt en het is makkelijk te vervangen.


Dat lampje knippert helaas wel voor meerdere dingen, maar waren de symptomen bij jou hetzelfde?
 
Volkswagen  Polo  1.2 tdi bluemotion 75pk 
Het begon eerst met 1x knipperen en later werd het hele tijd knipperen met soms vermogen verlies, bij het opnieuw starten van de auto was de melding weg maar kwam snel weer terug. Bij mij lag de probleem aan de turbodrukregelaar, eenmaal die vervangen was het probleem verholpen.

En ja helaas kan het inderdaad voor meerdere dingen knipperen maar dit is mijn ervaring met die melding, gemakkelijk en goedkoop te repareren, hoop voor jou dat het ook alleen maar aan de turbodrukregelaar ligt.

Succes en graag hoor ik het als de probleem verholpen is waar het aan lag.
 
Laag brommend geluid bij 1800-2000 toeren: regeneratieproces.

Vermoedelijk een foutcode mbt het niet voltooien van het regeneratieproces. Ff met 120 in zn 4 over de snelweg blazen (20min lang)
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!