Spijt GTI

Heb echt spijt, dat ik mijn Polo GTI niet eerder heb aangeschaft Big Grin
Rijdt hem sinds eerste week mei van dit jaar, maar nu de teller in de buurt van 10.000 komt begint het blok steeds meer ,,los,, te komen, wat een brute kracht.
Heb hem heel beheerst ingereden de eerste 2000 km, daarna regelmatig het schutbord aangetikt.
Afgelopen vrijdag fff tussen de Wijkertunnel, en afslag Uitgeest iets verder ingetrapt, maar moest bij 198 weer op de rem, ivm een voorligger.
Vooral als je rond de 140 toert, en je trapt het gaspedaal helemaal fff in begint de lol pas echt.
Je wordt echt in je goedzitende stoel gedrukt, en de toerenaald schiet tegen en over het rode gebied aan, dat is toch wat anders dan in een Vennixwijk Mondeo / Passat of een halve accu Honda / Prius.
Zoals eerder gezegd in een vorig bericht, valt me op dat de GTI erg veel aandacht trekt.
Zie veel draaiende hoofden, denkend is dat een Polo, of een Golf ?
Heerlijke auto :cool:
 
Pologti zei:
Zoals eerder gezegd in een vorig bericht, valt me op dat de GTI erg veel aandacht trekt.
Zie veel draaiende hoofden, denkend is dat een Polo, of een Golf ?
Heerlijke auto :cool:

Dat merk ik ook bij mijn 9N3 GTI.
Op een meeting valt de auto niet echt op maar daar buiten des te meer.
 
FlashredBM zei:
Pologti zei:
Afgelopen vrijdag fff tussen de Wijkertunnel, en afslag Uitgeest iets verder ingetrapt, maar moest bij 198 weer op de rem, ivm een voorligger.

Ik hoop van harte dat ik je nooit tegenkom.

Deze al eens bekeken? http://www.youtube.com/watch?v=6dI5ewOmHPQ

Pfff.... alsof jij nog nooit een keer flink gas hebt gegeven. Met 200kmh tegen een stilstaand blok is trouwens wel even wat anders als met 50kmh verschil.
 
Legaal hard rijden? Maximum snelheid dan? ;)

Als het kan trap ik hem ook flink op zijn staart door bijvoorbeeld de Benelux tunnel s'avonds, Maasvlakte, of iets in die richting. Alleen als er niemand links rijdt / en geen aantal auto's achter elkaar op de rechterbaan.

Of je nou een klapband krijgt met 120 op de cruise of met 200, je crasht sowieso en dan is het maar net hoeveel geluk je hebt.
 
Zolang je zorgt dat je niemand anders in gevaar brengt moet je doen wat je niet laten kan en dat beslist iedereen voor zich.

We gaan hier geen discussies houden over de rijstijl van anderen. Dat is niet goed voor de sfeer op het forum.

Laten we het gezellig houden. ;)
 
Ik voel hem eigenlijk niet zo bijzonder. Alleen bij stilstaand/rollend volgas wegrijden. Bij hogere snelheden lijkt het net alsof er niet heel veel gebeurd, tot dat je op je KM teller kijkt. Stick Out Tongue

Het snelheidsgevoel heb je niet zo in deze Polo GTI, maar daar is hij dan ook niet voor gemaakt, meer een compromis tussen comfort en prestaties. Karretjes die ,,fun'' en sportief zijn om te sturen zijn de Corsa OPC, Megane / Clio RS & Abarth Punto EsseEsse bijvoorbeeld. Die hoeken gewoon veel beter / zijn kneiterstug.
 
Marc zei:
Idd zijn de tegenwoordige hothatches aardig snel maar mijnsinziens is het maar te doen tot 200...daarna is de fut eruit.

Maar goed een polo is ook niet gebouwd voor snelheden boven de 220.

Nee dat is ook zo, die Polo's hebben leuk vermogen en zijn zeker rap! Maar het zijn ook geen racemonsters...
 
Pologti zei:
Heb echt spijt, dat ik mijn Polo GTI niet eerder heb aangeschaft Big Grin
Rijdt hem sinds eerste week mei van dit jaar, maar nu de teller in de buurt van 10.000 komt begint het blok steeds meer ,,los,, te komen, wat een brute kracht.
Heb hem heel beheerst ingereden de eerste 2000 km, daarna regelmatig het schutbord aangetikt.
Afgelopen vrijdag fff tussen de Wijkertunnel, en afslag Uitgeest iets verder ingetrapt, maar moest bij 198 weer op de rem, ivm een voorligger.
Vooral als je rond de 140 toert, en je trapt het gaspedaal helemaal fff in begint de lol pas echt.
Je wordt echt in je goedzitende stoel gedrukt, en de toerenaald schiet tegen en over het rode gebied aan, dat is toch wat anders dan in een Vennixwijk Mondeo / Passat of een halve accu Honda / Prius.
Zoals eerder gezegd in een vorig bericht, valt me op dat de GTI erg veel aandacht trekt.
Zie veel draaiende hoofden, denkend is dat een Polo, of een Golf ?
Heerlijke auto :cool:

Hehe ja gaat goed he ;) Al moet ik zeggen dat ik nu wel aardig verschil merk ;)

http://img442.imageshack.us/img442/6397/orgvstuned.jpg

Orginal GTI vs mine
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!