Spiegelpakket, kantelen werkt niet goed?

Er zit inderdaad een memorybol in die je stand onthoud. Grappige is dat dit op veel nieuwe auto's met klapspiegels geleverd wordt, maar als je de optie niet afneemt dit gewoon niet aangezet wordt. Het is dan een simpele setting in VCDS. Ik weet niet of dit ook voor Polo's geldt, maar heb hier al verschillende A3's gehad waarbij het gewoon aan te zetten was..
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4i 16v CGGB 
ah ok; de mijne is toch wel nagenoeg full options, waarvan de nodige die ik zelf niet had genomen bij een nieuwe
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Had zelf geen witte gekozen, al is het wel mooi. Maar voor de kleur laat ik hem niet staan. We gaan (weer) een beetje off topic geloof ik :)
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Lijkt idd iets niet te kloppen met dit systeem. Zonder iets gedaan te hebben was het op gegeven moment afgelopen met kantelen. Nadat ik de knop op neutraal en weer terug naar rechts had gezet en in het menu de optie uit en weer aangevinkt had, werkte het weer. Weet nu alleen niet als gevolg van welke van deze twee handelingen. Vermoed de spiegelknop.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Heb hem nu eerst helemaal omlaag ingesteld met DSG in R. Kantelt nu wel, maar gaat direct weer in normale stand wanneer ik DSG in P zet. Kan ik op zich prima mee leven. Vraag is echter hoe lang dit stand houdt
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: Jay511
Eergisteren toevallig auto opgehaald bij de dealer. Bij precies hetzelfde. Af en toe niet terug naar normale stand of helemaal niet kantelen. Ze hebben een software update gedaan. Vooralsnog werkt het goed.
 
Volkswagen  POLO (AW)  2.0 GTI 200PK 
als je het spiegelpakket niet hebt zie je dat vinkje niet, deze kun je dus later dan alsnog aanzetten op auto's die geen inklappende buitenspiegels hebben

Ik heb geen spiegelpakket, kan mirrordip dan via vcds? Ik dacht dit niet kon maar misschien sindskort wel?
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Ik heb geen spiegelpakket, kan mirrordip dan via vcds? Ik dacht dit niet kon maar misschien sindskort wel?

Ik heb dankzij de OBD2 Carista app ook zonder het spiegelpakket het vinkje tevoorschijn kunnen krijgen op mijn infotainment scherm. Wanneer ik aanzet dat de spiegels moeten inklappen, gebeurt er niets bij het vergrendelen. Neem aan dat dit gewoon hetzelfde is als via vcds, alleen bij mij via een versimpelde app. Werkt dus (nog) niet bij mij. Volgens mij van een van de leden hier gehoord dat er iets fysieks zou missen om dit mogelijk te maken, als ik me niet vergis.

Edit: het ging hier niet om het inklappen, maar draaien naar de stoeprand bedenk ik me. Dat heb ik niet getest.
 
Laatst bewerkt:
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Ik heb dankzij de OBD2 Carista app ook zonder het spiegelpakket het vinkje tevoorschijn kunnen krijgen op mijn infotainment scherm. Wanneer ik aanzet dat de spiegels moeten inklappen, gebeurt er niets bij het vergrendelen. Neem aan dat dit gewoon hetzelfde is als via vcds, alleen bij mij via een versimpelde app. Werkt dus (nog) niet bij mij. Volgens mij van een van de leden hier gehoord dat er iets fysieks zou missen om dit mogelijk te maken, als ik me niet vergis.

Edit: het ging hier niet om het inklappen, maar draaien naar de stoeprand bedenk ik me. Dat heb ik niet getest.
Ja idd het gaat mij om mirrordip, dus dat rechter buitenspiegel naar beneden richt als achteruit rijdt. Ben bnwd if dit werkt bij jou.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Ik heb dankzij de OBD2 Carista app ook zonder het spiegelpakket het vinkje tevoorschijn kunnen krijgen op mijn infotainment scherm. Wanneer ik aanzet dat de spiegels moeten inklappen, gebeurt er niets bij het vergrendelen. Neem aan dat dit gewoon hetzelfde is als via vcds, alleen bij mij via een versimpelde app. Werkt dus (nog) niet bij mij. Volgens mij van een van de leden hier gehoord dat er iets fysieks zou missen om dit mogelijk te maken, als ik me niet vergis.

Edit: het ging hier niet om het inklappen, maar draaien naar de stoeprand bedenk ik me. Dat heb ik niet getest.
@Kelvin B. en heb je nog kunnen testen of het werkt bij jou, mirrordip. Nadat je het hebt aangevinkt in je menu op je infotainmentsysteem dan moet je het nog wel instellen:

 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
@Kelvin B. en heb je nog kunnen testen of het werkt bij jou, mirrordip. Nadat je het hebt aangevinkt in je menu op je infotainmentsysteem dan moet je het nog wel instellen:


Nog niet getest, zal vanavond even kijken. Kan me eigenlijk ook niet herrinneren dat deze optie in het menu stond in Carista. Ik kijk vanavond even.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
  • Leuk
Waarderingen: Cruz
Nog niet getest, zal vanavond even kijken. Kan me eigenlijk ook niet herrinneren dat deze optie in het menu stond in Carista. Ik kijk vanavond even.
Thanks, ik denk dat het niet werkt. Ik dacht dat je een deur module ofzo iets moet hebben.. maar misschien is dit inmiddels wel gelukt, beschikbaar zonder dat je die nodig hebt...
Dit is vande golf:
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
@Cruz heb net even gekeken. Heb in mijn Carista app geen optie voor mirror dip zoals die op de Carista site staat beschreven. Enkel een optie voor inklappen spiegels.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
  • Leuk
Waarderingen: Cruz
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!