Spiegelpakket, kantelen werkt niet goed?

ik heb een spiegelpakket. fijn is dat de spiegels vanzelf inklappen bij het afsluiten.
Wat bij mij echter niet lijkt te werken is het kantelen van de rechter buitenspiegel.
Ik heb de spiegel verstelknop op ‘R’ staan. Als ik automaat in achteruit zet kantelt de rechter buitenspiegel
Netjes naar de stoeprand. Vervolgens rijd ik naar voren maar de spiegel kantelt niet terug!!
Doe ik iets verkeerd? Herkenbaar? (Bij mijn Jetta werkte dit prima)
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 95pk DSG 
  • Leuk
Waarderingen: Hansstaal
Als je hem weer in de D zet of als je boven x km/u komt zou hij weer naar boven moeten kantelen. Als hij wel naar beneden kantelt bij het in de R zetten dan staat de functie gewoon aan.
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
ik heb een spiegelpakket. fijn is dat de spiegels vanzelf inklappen bij het afsluiten.
Wat bij mij echter niet lijkt te werken is het kantelen van de rechter buitenspiegel.
Ik heb de spiegel verstelknop op ‘R’ staan. Als ik automaat in achteruit zet kantelt de rechter buitenspiegel
Netjes naar de stoeprand. Vervolgens rijd ik naar voren maar de spiegel kantelt niet terug!!
Doe ik iets verkeerd? Herkenbaar? (Bij mijn Jetta werkte dit prima)
Bij mij precies het zelfde sinds enkele dagen. Zet je de auto uit dan komt ie keurig terug in de o stand. Aankomende week maar even langs de dealer.
[emoji848][emoji41]

Verstuurd vanaf mijn BLA-L29 met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 115 PK DSG7 
Je moet wel boven een bepaalde snelheid komen anders kantelt hij niet terug. Het slecht of niet terug kantelen komt helaas meer voor bij dit model en ook op de andere MQB auto's . De oplossing is helaas nog niet boven gekomen naar mijn weten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Hansstaal
Bij mij precies het zelfde sinds enkele dagen. Zet je de auto uit dan komt ie keurig terug in de o stand. Aankomende week maar even langs de dealer.
[emoji848][emoji41]

Verstuurd vanaf mijn BLA-L29 met Tapatalk
Woensdag as dagje garage voor onderzoek en hopelijk oplossing. In het begin ging het helemaal goed, maar nu dus niet meer. Ff afwachten.

Verstuurd vanaf mijn BLA-L29 met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 115 PK DSG7 
Ik heb ook zo’n stomme buitenspiegel. En daar betaal je dan ook nog voor.
Blij te vernemen dat het te verhelpen is.
Is het nou zo moeilijk om zoiets gewoon in 1 keer goed te programmeren?
 
Volkswagen  Polo AW1 Highline, R-line exterieur, LED, active info display, Bonneville, ex-beats  1.0 TSI 115pk handgeschakeld 
waarschijnlijk hebben ze gewoon de vertraging er uit gehaald software matig dat hij sneller weer terug komt in de normale positie.
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Het zou goed zijn als men bij dit soort storingen wat uitvoeriger op de oplossing in gaat. Vraag wat het probleem was en wat men er aan gedaan heeft, zet het desnoods op papier zodat je weet wat de oorzaak was, mocht dit zich weer herhalen.
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.4 
Goede om te horen dat het weer goed werkt. Hebben ze software update gedaan of weet je dat niet?
Ik had hetzelfde probleem. Auto is van de week bij de dealer geweest. En er is een software update voor de spiegel geinstalleerd. Het werkt nu (weer) goed. De spiegel kantelt nu ook verder dan vroeger. Er is ook een software update voor de AID. In mijn geval bevroor de navi kaart in de AID regelmatig.
 
Volkswagen  Polo AW Highline DSG  1.0 115PK 
  • Leuk
Waarderingen: Antera
Ik had hetzelfde probleem. Auto is van de week bij de dealer geweest. En er is een software update voor de spiegel geinstalleerd. Het werkt nu (weer) goed. De spiegel kantelt nu ook verder dan vroeger. Er is ook een software update voor de AID. In mijn geval bevroor de navi kaart in de AID regelmatig.
Ik weet niet of je het weet maar het kantelen van de spiegel is geen vast gegeven wat de dealer opgeeft. dit kun je zelf instellen door hem achteruit te zetten en dan te kantelen naar wat jij fijn vind. zodra je hem in D zet onthoud hij die instelling bij de volgende keer achteruit rijden....

Ik gebruik de VW navi nooit heeft dus nog nooit vast gezeten, maar zal er de volgende keer eens naar vragen of ze dit willen doen
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Ik weet niet of je het weet maar het kantelen van de spiegel is geen vast gegeven wat de dealer opgeeft. dit kun je zelf instellen door hem achteruit te zetten en dan te kantelen naar wat jij fijn vind. zodra je hem in D zet onthoud hij die instelling bij de volgende keer achteruit rijden....

Ik gebruik de VW navi nooit heeft dus nog nooit vast gezeten, maar zal er de volgende keer eens naar vragen of ze dit willen doen

Dat je de kantelhoek zelf kan instellen klinkt wel logisch. Is iets wat ik ooit 1 keer had ingesteld en niet onthouden. ga ik 'm weer op mijn "eigen kantelhoek" instellen.
 
Volkswagen  Polo AW Highline DSG  1.0 115PK 
Dat je de kantelhoek zelf kan instellen klinkt wel logisch. Is iets wat ik ooit 1 keer had ingesteld en niet onthouden. ga ik 'm weer op mijn "eigen kantelhoek" instellen.
ja ik dacht ik zeg het even omdat je zegt dat hij verder naar beneden gaat dan eerst, maar dat is dus maar net wat er ingesteld word door jou of in dit geval door de dealer en degene die het getest heeft
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
ja ik dacht ik zeg het even omdat je zegt dat hij verder naar beneden gaat dan eerst, maar dat is dus maar net wat er ingesteld word door jou of in dit geval door de dealer en degene die het getest heeft

Goede tip! Maar het begon met het probleem dat de spiegel niet (altijd) terugklapte naar originele stand en dat is in ieder geval verholpen met de software update.
 
Volkswagen  Polo AW Highline DSG  1.0 115PK 
vandaag door dealer hersteld, dus weer blij.
Ik had hetzelfde probleem. Auto is van de week bij de dealer geweest. En er is een software update voor de spiegel geinstalleerd. Het werkt nu (weer) goed.

Heren ik heb het probleem dat de spiegel wel kantelt, maar niet terugkomt in de originele positie. Je ziet wel dat hij het probeert maar het lukt hem niet. Mijn dealer in Hilversum geeft aan dat het bij hen niet bekend is dat hier een software update voor is, en ze hebben gekeken of PON hier iets over heeft uitgebracht en ook daar hebben ze niets gevonden. Kunnen jullie mij vertellen bij welke dealer jullie zijn geweest? Misschien kan ik die eens bellen...
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 
ga even langs dan kunnen ze het zien wat je bedoeld dit kan je telefonisch niet uitleggen.

maar om wellicht toch te helpen, hoe bedoel je hij probeert het wel?
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!