Spacers gemonteerd , nu trilling in het stuur

Gti aw, vandaag spacers laten monteren achter 10 mm, voor 5mm, merk Eibach , nu trilling in het stuur begint bij 100km per uur! Liggen orginele banden en velgen op. Auto is wel uitgelijnd ! Moet balanceren ook...?
 
Volkswagen  Polo  2.0 262 PK 
Als je wielen voordien goed gebalanceerd waren en niet trilden zie ik niet in waarom ze dat nu wel opeens zouden doen.

Ik zou de spacers eens herinstalleren, en er goed op letten dat deze exact recht zitten zonder vuil ertussen.
Trilt hij daarna nog, spacers er eens tussenuit halen, en wielen gewoon weer installeren en testrit doen.
Trilling verholpen? Spacers krom of defect.
Trillingen nog aanwezig? Dan wielen laten balanceren
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
Met mijn winterset helpt het ook nog wel eens om de wielbouten in meerdere stappen aan te draaien, al beginnend met de hand. Dan hetzelfde met de sleutel, en telkens de bout die je aandraait bovenaan zetten (dus wiel door blijven draaien, wel kruislings aanhouden). Het lijkt overdreven/veel werk maar met mijn wintervelgen enige manier om trillingen tot minimum te beperken. Met zomerset nergens last van...
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
Spacers voor 5mm waren niet gecentreerd !!! Nu gecentreerde erop en alles perfect !!! Begrijp niet waarom Eibach hierover geen advies geeft om gecentreerde te monteren , iedereen krijgt hier gezeik mee! Forum leden hebben er meer verstand van lijkt het wel,,,,,bedankt allemaal....
 
Volkswagen  Polo  2.0 262 PK 
  • Leuk
Waarderingen: Jan de Bandeman
Spacers voor 5mm waren niet gecentreerd !!! Nu gecentreerde erop en alles perfect !!! Begrijp niet waarom Eibach hierover geen advies geeft om gecentreerde te monteren , iedereen krijgt hier gezeik mee! Forum leden hebben er meer verstand van lijkt het wel,,,,,bedankt allemaal....

Ieder beetje logisch denkend persoon zal toch moeten weten dat je spacers goed moet centreren. Net als je velgen. Er bestaan niet voor niets centreerringen.
Ik weet niet door wie je je spacers hebt laten monteren, maar als het een garagebedrijf is geweest dan zou ik daar iig niet meer komen. Als die dit niet weten kunnen ze beter met Lego gaan spelen. :rolleyes:
 
VW Polo  BlueGT  1.4 TSI chip op maat 190,5pk en 312nm Instagram: @Systedegekste en @1962Ragtop 
Gecentreerde spacers bestaan trouwens niet.
Maar ik neem aan dat je spacers hebt gekocht die een te groot naafgat hadden. Naafgat had 57,1 mm moeten zijn (maat van VW) en kan je dus met centreer ringen tot de juiste naafdiameter maken.

Weer wat geleerd. ;):)
 
VW Polo  BlueGT  1.4 TSI chip op maat 190,5pk en 312nm Instagram: @Systedegekste en @1962Ragtop 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!