Snelle vraag mbt H7 verlichting Polo BlueMotion

Normaal gesproken moet elk bm boordnetregelapparaat om te coderen zijn naar h7.
Ga naar je dealer en vraag vriendelijk of ze bij byte 22 de bit 2 op 0 zetten dan werkt het in ieder geval bij een boordnetregelapparaat met index F maar vlg mijn ook bij de oudere types
Werkt hier goed grt Donna

Beste Donna,

Zou ik zo naar de dealer kunnen gaan, en aangeven van, om het probleem op te lossen van het tegelijk laten branden van het groot licht en dimlicht moet het volgende geprobeerd worden, zou u svp dit kunnen proberen/ doen?
 
Beste Donna,

Zou ik zo naar de dealer kunnen gaan, en aangeven van, om het probleem op te lossen van het tegelijk laten branden van het groot licht en dimlicht moet het volgende geprobeerd worden, zou u svp dit kunnen proberen/ doen?

Als jij je daar niet comfortabel bij voelt, kun je ook iemand met vcds hier op 't forum benaderen en die vragen het voor je te doen ;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Om je even te helpen plaats ik de quote van Houz74 nog een keer;)

Greetings Polo6rfriends,

Im sorry for the english reply, but my written german is non-understandable - I'm located in Denmark.

I have made the H4/H7 headlight exchange on my 2012 1,2 TDi Bluemotion, and also struggled to have both low and high beam on at the same time.

A long story short: Based on logic comparison of lots of widely available BCM codings, I managed to trace down the necessary changes to recode my BCM to keep both lights on at high beam.

For my Polo 6R:

BCM: SW: 6R0 937 088 F HW: 6R0 937 088

I recoded byte 18 from 61 to 65 by use of VCDS. This coding led to the intended function without any warnings and faults.


Best regards

Claus
Denmark
 
VW  6R  1.2TDI 
Ik heb losse kabel getrokken (met relais enz).

Je moet dan wel vermogenswwerstanden tussen originelekabel zetten omdat je anders kapotte lamp melding krijgt. Maar als het kan liefst via VAG-COM regelen ;)
 
Zo als beloofd zou ik nog ff terug komen op hoe byte 22 bij mijn staat
H4 aan = 04.
H7 aan = 00
Net nog ff gecheckt bij index f bcm
Hier mee moet het gaan
Grt donna
Byte 22 op 00 betekent dat alle bits uit staan, het is inderdaad te proberen.

Van alle autoscans die ik de afgelopen tijd heb verzameld, hebben de 088 en 088B standaard Byte 22 op 00.
Daarentegen hebben de 088D en 088F standaard Byte 22 op 04.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
PAS OP: 00 kan beteken dat er een verborgen code achter zit en er eigenlijk helemaal geen 00 geprogrammeerd is. Als je daarin gaat zitten rommelen en hem daarna terugzet op 00 heb je de werkelijke codering gewist en zit er niets anders op dan het regelapparaat door de dealer helemaal opnieuw te laten programmeren!! WEET WAT JE DOET!
 
PAS OP: 00 kan beteken dat er een verborgen code achter zit en er eigenlijk helemaal geen 00 geprogrammeerd is. Als je daarin gaat zitten rommelen en hem daarna terugzet op 00 heb je de werkelijke codering gewist en zit er niets anders op dan het regelapparaat door de dealer helemaal opnieuw te laten programmeren!! WEET WAT JE DOET!
Dacht dat het alleen voor Byte 18 zo werkt, werkt dit ook zo voor andere Bytes ?

Via een Autoscan moet je toch altijd de eigenlijke waarde krijgen, ook als VCDS op de longcode 00 geeft ?
 
Kennelijk werkt het voor meer bytes zo. Ik ken een geval van en Golf 6 waarbij de verlichting totaal niet meer werkte door het wijzigen van een 00-codering.
 
Vorige week bij de dealer mijn H4 laten wisselen naar H7 (lease-auto.. vandaar)
Scheelt bakken licht.
Maar Dimlicht en grootlicht tegelijk aan kregen ze niet voor elkaar.
jammer want groot- en dimlicht tesamen geven een veel voller lichtbeeld.
Polo is van juli 2012, versie BCM onbekend.

Maar waar zou dat met VAGCOM te vinden zijn? (dealer zal vermoedelijk géén VCDS gebruiken :mrgreen:)
 
Is zeker wel wat op te vinden HaMul;)
Op polo6rfreunde heeft een overijverige deen zijn 'onderzoeksresultaten' gepubliceerd waarbij hij ook aangeeft wat omgecodeerd moet worden:)
Ben nu alleen even niet in staat om het voor je op te zoeken, dus allicht dat een ander lid wat ook bekend is met dat forum je kan helpen?
 
VW  6R  1.2TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!