Snelle vraag mbt H7 verlichting Polo BlueMotion

Geachte Heren en Dames!,

Even een snelle vraag mbt als je H7 verlichting wil inbouwen / laten inbouwen op de Polo Bluemotion.

Zoals al in VELE topics is besproken kan je daar Hella lampen units voor gebruiken. Nou dacht ik persoonlijk
van wat ik heb gelezen in de vele topics die hier over gaan dat de Hella units gewoon originele
units zijn die VW zelf inbouwd in hun eigen autos.

Nou gaat mijn auto binnen kort voor zn 1e grote 30000km beurt en dacht ik nou als hij er toch staat
kan ik net zo goed die lampen units laten inbouwen. Nou komt mijn dealer ineens met het volgende.

Inderdaad stond deze vraag nog open. Ik had hier wel al actie op ondernomen door te vragen wat originele koplampen en Hella koplampen zouden kosten en had de vraag weggelegd bij de werkplaats wat de consequentie zou zijn als deze vervangen dienden te worden. Naar aanleiding van uw mail heb ik zojuist wederom contact gehad met de werkplaats en zij hebben van twee Polo’s de koplampen uitgewisseld en deze kunnen zonder het opwekken van storingen gemonteerd worden.

Wij kunnen de originele koplampen leveren tegen de prijs van € 331,77 incl. BTW
Wij kunnen de Hella koplampen leveren tegen de prijs van € 249,00 incl. BTW
Wij weten niet of de koplampen geleverd worden met H7 lampen. Zo niet dan bedragen de kosten voor de lampen € 29,51 incl. BTW
Het ommonteren van de koplampen zal € 100,25 incl. BTW bedragen.

Ik verneem graag van u of wij deze koplampen voor u mogen monteren en welke koplampen u dan gemonteerd wilt hebben.

Met vriendelijke groet,

Van Tilburg-Bastianen B.V. | Volkswagen


Dus er word geclaimed dat de Hella units niet origineel zijn.

Mijn vraag is dus : Zijn de Hella units nou wel origineel wat VW inbouwd of hebben die toch echt andere units die dus origineel zijn?

Ben benieuwd!

Mvg

DrDeathhand
 
gewoon zelf op internet hella bestelen deze zijn identiek aan orgineel van de dat eerste serie h7 polo 6r
de tweede serie heeft een andere onderdeel nr
de kosten zijn dan rond de 210 euro en je kan deze zelf gemakelijk monteeren
waar je wel tegen aan loopt is dat het boordnet anders gecodeerd dient te worden
namelijk dat groot en dim licht tegelijk branden bij groot licht
maar dit is ook wel op te lossen door vag com of iets dergelijks en bij sommige bm staat deze codering al verkeerd of goed is maar hoe je het bekijkt
grt donna
 
Het is inderdaad wel werkend te maken met vagcom;)
Bij de duitse vrienden heeft een deen zijn uitzoek werkzaamheden geplaatst en heeft ie genoemd wat veranderd moet worden als de lampen niet plug en play werken;)

Dus je kunt t door je dealer laten doen voor veel geld met onzekerheden wat ik zi begrijp, of je koopt voor minder geld een setje hella h7's en je vraagt iemand met vcds om het werkend te maken;)

Ik zal nog wel even de benodigde aanpassing opzoeken en hier plaatsen. (of iemand anders moet me voor zijn daarinStick Out Tongue)
 
VW  6R  1.2TDI 
Beste Heren!

Bedankt voor het antwoorden, en wat jullie zeggen weet ik, dat heb ik al vaker gehoord en gelezen:) Maar zoals ook al aangegeven word door jullie zelf kunnen er andere dingen bij komen zoals het inregelen van de VAG etc etc etc, daar heb ik allemaal geen verstand van, en eerlijk gezegd ook geen tijd voor. Daarom dat hem gewoon bij de dealer laat ombouwen, dan kunnen zij gelijk ook die andere dingen zoals dat inregelen enzo testen en in orde maken. Ik weet dat het veel centen zijn en dat het echt goedkoper kan maar goed.

Maar beste heren :) dat was mijn vraag niet :) Mijn vraag is : Zijn de Hella units nou wel origineel wat VW inbouwd?? of hebben die toch echt andere units die dus origineel zijn??

Thanks!!!
 
Ik heb ze ook uitgewisseld,15 minuten werk,niets aan hoeven passen.

!00 euro bij die dealer,als er toch voor een beurt was en ze vroegen 100 euro,zocht ik gelijk een andere dealer.
Stel je lampjes moeten gewisseld worden,dit zou meer werk zijn als de unit wisselen,demonteren moet je altijd,en in de nieuwe units zitten lampen,dat scheelt een kwart slag draaien voor de monteur.

Gaat echt nergens over.
 
Beste Gewoonjan

Nou vandaag heeft den Polo zn longlife beurt gehad, tevens heb ik ook de lampen bij hun besteld en in laten bouwen,
het ging hier volgens VW over "Originele" lampen voor de Polo. Ik heb hier nog 15% korting op gekregen dus die lampen
koste mij 282 incl BTW dus een paar euries meer als de Hella Units.

Het enigste wat niet werkte en wat ze niet aan de praat hebben kunnen krijgen is dat het dimlicht brand als het groot licht aan
gaat /is. Dit lag volgens de monteur aan de BCM (Body control Module) die dit niet aan zou kunnen. Om het werkend te krijgen
zou deze vervangen moeten worden door een zwaardere uitvoering ala 373 euries incl btw.

Nou ben ik benieuwd wat jij daarvan denkt en of dit toch misschien via de vagcom te regelen is?

Ik hoor het graag!

Mvg

DrDeathhand
 
Jela (navicare) kan dit aanpassen dmv het plaatsen van een kabeltje onder de stuurkolom. ik heb dit zelf ook laten doen omdat mijn dimlicht ook uitging bij grootlicht. verder geen vagcom aanpassing nodig

zie link

Marktplaats.nl - Vagcom diagnose vw audi tv dvd vrij rns E, 510 , 850 , mmi - Auto en Motor | Monteurs en Garages


Beste Peter!,

Thanks, ik zal hem eens belllen om een afspraakje te maken, kan ik gelijk een zooi andere dingen aan pakken!
En wie weet kan hij het ook met de vagcom regelen we zullen het zien.
 
Van een bekende duitse Polo-site, dit is de post van de Deen waar Gewoonjan naar refereerde:

Greetings Polo6rfriends,

Im sorry for the english reply, but my written german is non-understandable - I'm located in Denmark.

I have made the H4/H7 headlight exchange on my 2012 1,2 TDi Bluemotion, and also struggled to have both low and high beam on at the same time.

A long story short: Based on logic comparison of lots of widely available BCM codings, I managed to trace down the necessary changes to recode my BCM to keep both lights on at high beam.

For my Polo 6R:

BCM: SW: 6R0 937 088 F HW: 6R0 937 088

I recoded byte 18 from 61 to 65 by use of VCDS. This coding led to the intended function without any warnings and faults.


Best regards

Claus
Denmark
 
via vcds heeft Jela bij mij ook geprobeerd maar dat werkte niet, hij moest het hardware matig doen. mijn auto is van mei 2011. schijnbaar zitten er nog wat onderlinge verschillen in de aansturing van de boordnetmodules
 
via vcds heeft Jela bij mij ook geprobeerd maar dat werkte niet, hij moest het hardware matig doen. mijn auto is van mei 2011. schijnbaar zitten er nog wat onderlinge verschillen in de aansturing van de boordnetmodules
De informatie uit mijn post over byte 18 is pas recent bekend, en het is ook nog niet iets dat je aan kan vinken in VCDS. Je moet echt handmatig het cijfer veranderen in de longcode, dus je komt er ook niet zo 1-2-3 zelf achter.

Je kunt het altijd eerst via VCDS proberen voordat je een kabel gaat leggen.
 
Normaal gesproken moet elk bm boordnetregelapparaat om te coderen zijn naar h7.
Ga naar je dealer en vraag vriendelijk of ze bij byte 22 de bit 2 op 0 zetten dan werkt het in ieder geval bij een boordnetregelapparaat met index F maar vlg mijn ook bij de oudere types
Werkt hier goed grt Donna
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!