Snelheid op AID

Rosinfield

Bekend lid
Spritmonitor.de
694
63
67
Oldeberkoop
Heeft de op het active info display weergegeven snelheid een zelfde afwijking als op een analoge meter?

GoodMouse

Nieuw lid
22
3
Wat mooi zou zijn, en softwarematig mogelijk moet zijn, is als de ingebouwde GPS periodiek de snelheid meet en de weergave calibreert op meters of AID... Als je dan van banden wisselt hoef je niet opnieuw TomTom er bij te pakken om te zien wat de afwijking is... Weet iemand of het zo werkt?

Maar ach, one can dream :rolleyes:

• Like
Waarderingen: Rosinfield

DeeOow

MyPolo - Team
4.052
113
Koggenland
Wat nog mooier zou zijn als ze gewoon iedere personen wagen de teller ook iedere 2 jaar de teller eiken door een erkende keurings instantie.
Misschien dat we dan eindelijk van te langzaam rijdende mensen af zijn.

JeroenT

Premium lid
158
28
Almelo
Wat nog mooier zou zijn als ze gewoon iedere personen wagen de teller ook iedere 2 jaar de teller eiken door een erkende keurings instantie.
Misschien dat we dan eindelijk van te langzaam rijdende mensen af zijn.
Haha, weinig kans, de dagjesmensen blijven gewoon 63 km/h rijden op N wegen. En dan zelfs de rem intrappen wanneer er een huidige snelheidsmeter aanslaat.

Bruut

Nieuw lid
8
3
Heeft de op het active info display weergegeven snelheid een zelfde afwijking als op een analoge meter?
Ja, heeft dezelfde afwijking. Je kan flitsmeister, met gps-gebaseerde snelheid op je middenscherm zetten en dan vergelijken met de aid.

• Like
Waarderingen: Rosinfield

Martien

Premium lid
473
43
36
Brabant
Is de gps snelheid wel echt kloppend dan?
Ik heb altijd gedacht dat dat ook een benadering is.

GoodMouse

Nieuw lid
22
3
Opzich goede punten, maar voor mij is een grote reden om de polo te bestellen de ACC functie. Die stel je in op een acceptabele vmax, en boeit het daarna wat of ik nou 134 of 125 rij, zit toch relaxed en kom wel van a naar b plus minus een paar seconden. Vmax plus correctie rijden is leuk voor echt gehaast zijn of pure lol uit snelheid, naar scheelt in de praktijk helemaal niet in tijd en zorgt alleen maar voor stress en irritatie op den duur met veel verkeer. En ja, als je vmax rijden los kan laten, wat maakt dan een afwijking van 2km/u op de teller nog uit?

Rosinfield

Bekend lid
Spritmonitor.de
694
63
67
Oldeberkoop
Ja ik was nogal skeptisch over AAC, maar ben meteen om. Heerlijk. Zet hem wel op de kleinste afstand

Bruut

Nieuw lid
8
3
Is de gps snelheid wel echt kloppend dan?
Ik heb altijd gedacht dat dat ook een benadering is.
GPS snelheid is accurater dan de meter in je auto. Heeft o.a. te maken met regels rondom de afwijking van snelheidsmeters. Een snelheidsmeter mag nooit een te lage snelheid aangeven, met als resultaat de ze dus allemaal een afwijking hebben om een te hoge snelheid weer te geven. Verder zal er ook iets met toleranties binnen meetmethoden zijn maar daar heb ik geen verstand van.

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Martien