slechte start (warme) motor

eerder topic gestart ivm vermoeden van defecte koelvloeistofsensor, toch maar even deze vraag:

motor start en loopt direct bij koude motor. Als ik de motor even heb laten draaien, of een stukje gereden, dan slaat de motor moeilijk aan. Als ie eenmaal aanslaat is t net een diesel. Dit gaat heel snel weer weg overigens....

Auto ruikt bij tweede start naar benzine en vormt wat meer rook uit de uitlaat....Is dit probleem te wijten aan een defecte sensor?
 
Vermeld altijd even je motortype.

Bij de tdi modellen is dit bv ook een veel voorkomend probleem, wat dmv een software update van een tuner te verhelpen is.
http://jdengine.home.xs4all.nl/chiplijst05/egr.html

Gezien hij naar benzine ruikt zal het dus wel een benzine motor zijn.
Daarbij is een koelvloeistof temp sensor een goede mogelijkheid. Gewoon even vervangen, sensor kost maar 25 euro, mocht dit niet het probleem zijn, dan ben je ook niet te veel geld kwijt.
 
ik heb niet op de motortemperatuur gelet, daar was mijn frustratie te groot voor.....storing zo vlak voor de vakantie. Maar hopen dat morgen een garage tijd heeft. Het is cucumbertime...veel vakanties.

Ik doe wat voorwerk, dan kunnen ze direct aan de slag. Scheelt uitzoekwerk
 
ik heb niet op de motortemperatuur gelet, daar was mijn frustratie te groot voor.....storing zo vlak voor de vakantie. Maar hopen dat morgen een garage tijd heeft. Het is cucumbertime...veel vakanties.

Ik doe wat voorwerk, dan kunnen ze direct aan de slag. Scheelt uitzoekwerk

Mocht de KVS sensor het zijn dan adviseer ik het zelf te doen hoor ;) Sensor kan je gwn bestellen @VW en je bespaard een hoop arbeidsloon. Meen dat ik in elk geval op 100,- arbeidsloon moest rekenen en het is 5min werk ;) Al doe je het zelf niet helemaal volgens de voorschriften. Hun halen alle KVS eruit en vullen het opnieuw aan. Kost natuurlijk tijd Big Grin
 
welke foutcode staat in VAG com bij een probleem met de KVS sensor?

En welke code bij een defecte zekering van ABS?

Zoals het nu staat heb ik met beide (KVS- en ABS sensor) een probleem....Dit moet natuurlijk voor mijn vakantie opgelost worden...Ik ga liever niet naar de dealer ivm mindere ervaringen (obv trail and error herstel). Ik ga naar een universele garage. Maar voorwerk is niet onverstandig....
 
vanochtend bij universele garage geweest, en zoals altijd, weer uitstekend geholpen. De enige storing was de ABS pomp. Dit klopte, omdat de zekering bij de accu de geest heeft gegeven. Opgelost dus (zwaardere zekering geplaatst).

Verder gaf VAGCOM geen storing. Slechte start even geanalyseerd, onderhoudspapieren erbij gepakt en tot de conclusie gekomen dat de bougies wel heeeeeeel lang geleden zijn vervangen. Dus nieuwe bougies erin, starten lopen en spint als een poes....

Fingers crossed dat het probleem nu is opgelost.
 
Vandaag weer problemen met starten. Vanochtend starten..lopen. Vanmiddag wat moeilijker aanslaan, benzinegeur....(zat ongeveer 3 uur tussen). Nu opnieuw zeer slecht starten. Heb doorgestart, met nog meer benzinegeur tot gevolg...Bij het doorstarten hoorde ik een piep van de boordcomputer, toen ben ik gestopt.

Als de auto na het doorstarten aanslaat, dan ik het net een trekker. Loopt moeilijk (waarschijnlijk door het vele brandstof) en pakt daarna gewoon op. Dan loopt de motor weer als een koffiemolen.

Wat kan dit toch zijn. Bij het uitlezen worden er geen foutmeldingen weergegeven....

Kan het de benzinepomp zijn? Kan de werking daarvan uitgelezen worden via VAGCOM? Of toch de koelvloeistofsensor (ondanks geen foutcodes)?? Koelvloeistoftemperatuur blijft overigens mooi gelijk.

Graag hulp? Als ik nu naar de garage ga wordt het een "trial and error" gezoek. Met de nodige kosten vandien.
 
Ik ga toch echt voor de koelvloeistofsensor.
zoiezo kost dat de wereld niet(+- 25 euro geloof ik).
ik weet niet hoe het zit met de 9n(ik heb enkel ervaring met de 6n wat betreft de kvs-sensor).
maar bij een 6n kan je het testen door de sensor los te koppelen.
start hij dan beter(krijgt dan volgens mij standaard waardes door) dan is die sensor stuk.

edit:
bijv hier te bestellen:
http://www.celtemp-services.nl/koelvloeistof-temperatuur-sensor-06a919501-06a919501a-p-1106.html
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!